Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 041
Realizacja usług w recepcji
A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 1 042
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1
Nazwa pakietu | Elementy pakietu |
---|---|
BIAŁY | menu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu |
INDYGO | basen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych |
LILA | AI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru |
SEPIA | kolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała |
A. Biały.
B. Sepia.
C. Indygo.
D. Lila.
HGT.03 Pytanie 1 043
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z wosku ze świec z wykładziny dywanowej, należy zastosować
A. środek mrożący i ściereczkę
B. zimną wodę wraz ze szczotką
C. ręcznik papierowy oraz gorące żelazko
D. roztwór szamponu oraz mop parowy
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji
Zapotrzebowanie na usługi hotelowe
A. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
B. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
C. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
D. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
HGT.06 Pytanie 1 045
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze, jeśli po zakończeniu rozliczenia gościa za usługi noclegowe wartość brutto wyniosła 750,00 zł?
A. 55,56 zł
B. 700,93 zł
C. 694,44 zł
D. 49,07 zł
HGT.06 Pytanie 1 046
Realizacja usług w recepcji
Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?
A. Introwertyk
B. Melancholik
C. Choleryk
D. Sangwinik
HGT.03 Pytanie 1 047
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?
A. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
B. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
C. Zmiana pościeli.
D. Czyszczenie okien.
HGT.03 Pytanie 1 048
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie akcesoria bielizny stołowej są wykorzystywane do ozdabiania bocznych powierzchni stołów bankietowych?
A. Napperony
B. Moltony
C. Skirtingi
D. Laufry
HGT.06 Pytanie 1 049
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to
A. nieufna i podejrzliwa
B. niepewna siebie, niezdecydowana
C. zdenerwowana, podniecona
D. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
HGT.03 Pytanie 1 050
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelowym pokoju pana Nowaka zniknęła cyfrowa kamera o wartości 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania otrzyma gość w tej sytuacji?
A. 2000 zł
B. 14000 zł
C. 7000 zł
D. 4000 zł
HGT.03 Pytanie 1 051
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?
A. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
B. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
C. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
D. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
HGT.06 Pytanie 1 052
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
B. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
C. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
D. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?
A. Raport dobowy
B. Regulamin hotelowy
C. Formularz rezerwacyjny
D. Kartę rejestracyjną
HGT.03 Pytanie 1 054
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to
A. penthouse
B. duplex
C. junior suite
D. bungalow
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. wymagań klientów
B. dochodów klientów
C. przychodu hotelarza
D. kosztów usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 1 056
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby przygotować kawę po irlandzku, należy uzyskać napar kawowy oraz:
A. whisky, brązowy cukier, bitą śmietanę
B. skórkę pomarańczową, wrzątek, cukier, bitą śmietankę
C. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
D. mleko, śmietankę, cukier
HGT.03 Pytanie 1 057
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. pokojowa
B. portier
C. recepcjonista
D. korytarzowa
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?
A. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
B. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
C. Prezydent Miasta
D. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
HGT.03 Pytanie 1 059
Obsługa gości w obiekcie świa…
W potwierdzeniu dokonania rezerwacji sali konferencyjnej należy wskazać między innymi
A. datę rezerwacji sali oraz obywatelstwo uczestników
B. wyposażenie sali oraz liczbę osób obsługujących konferencję
C. nazwę sali oraz imię i nazwisko szkoleniowca
D. godziny rezerwacji sali i formę płatności
HGT.06 Pytanie 1 060
Realizacja usług w recepcji
Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy
A. pilotem z biurem podróży
B. biuro podróży z hotelem
C. klienta z biurem podróży
D. klienta z hotelem
HGT.06 Pytanie 1 061
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie
A. 21 dni
B. 14 dni
C. 30 dni
D. 7 dni
HGT.03 Pytanie 1 062
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?
A. Room service
B. Serwis talerzowy
C. Serwis a la carte
D. Bufet śniadaniowy
HGT.03 Pytanie 1 063
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwis polegający na serwowaniu wszystkim gościom tego samego zestawu menu śniadaniowego, w ustalonym czasie i po z góry ustalonej cenie, nazywa się
A. table d’hôte
B. a' la carte
C. bufetowy
D. bankietowy
HGT.06 Pytanie 1 064
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. wejścia gościa do pokoju
B. podejścia gościa do recepcji
C. wejścia gościa do hotelu
D. zameldowania się gościa
HGT.06 Pytanie 1 065
Realizacja usług w recepcji
Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena
A. zróżnicowana
B. progowa
C. prestiżowa
D. penetracyjna
HGT.03 Pytanie 1 066
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który składnik śniadania może być przygotowywany na grillu, na patelni lub w wodzie?
A. Pomidory.
B. Jaja.
C. Kiełbaski.
D. Kiełbaski.
HGT.06 Pytanie 1 067
Realizacja usług w recepcji
Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane
A. we wszelkich hotelach
B. tylko w hotelach o kategorii 5*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. HORECA
B. AIH
C. IH&RA
D. HOTREC
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji
Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?
A. 254,00 zł
B. 264,00 zł
C. 244,00 zł
D. 274,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 070
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:
A. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
B. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
HGT.06 Pytanie 1 071
Realizacja usług w recepcji
Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to
A. akwizycja
B. reklama
C. pośrednictwo
D. logistyka
HGT.03 Pytanie 1 072
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Służba pięter.
B. Kelner hotelowy
C. Osoba na recepcji.
D. Boy hotelowy.
HGT.06 Pytanie 1 073
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?
A. Rezerwacji
B. Pobytu
C. Rejestracji
D. Rozliczenia
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to
A. komputerowy system rezerwacji
B. globalny system dystrybucji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. internetowa wyszukiwarka rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 075
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinien serwować kelner przy podawaniu francuskiego śniadania?
A. Biała kawa lub herbata, pełnoziarniste bułki, masło, jajka gotowane na twardo
B. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
C. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
D. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
HGT.03 Pytanie 1 076
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu
B. Natychmiast poinformować przełożonych
C. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
D. Zanieść ją do recepcji hotelu
HGT.06 Pytanie 1 077
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:
A. sangwinik
B. introwertyk
C. melancholik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1 078
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to
A. budzenie
B. przechowalnia bagażu
C. możliwość skorzystania z depozytu
D. prasowanie odzieży
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu
A. 996
B. 998
C. 999
D. 997
HGT.06 Pytanie 1 080
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien poinformować dział o potrzebie zorganizowania sali konferencyjnej w hotelu?
A. służby parterowej
B. techniczny
C. sprzedaży
D. służby pięter