Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 081
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 1700.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament – 520 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 60 zł/os.

Kolacja – 80 zł/os.

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 110 zł/os.

Strefa Spa – w cenie noclegu

Doba hotelowa trwa od 1300 do 1000

wydawane w godz. 700 – 1000

wydawany w godz. 1300 – 1600

wydawana w godz. 1700 – 2100

wydawana w godz. 1700 – 2100

dostępna w godz. 700 – 2100

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców 20%

A. 1 432 zł
B. 1 332 zł
C. 1 232 zł
D. 1 132 zł
HGT.03 Pytanie 1 082
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką usługę dodatkową należy zapewnić gościom w każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji?

A. Całodobowa usługa bagażowa
B. Sprzedaż lub dostęp do prasy codziennej
C. Serwowanie posiłków do pokoi
D. Całodobowe przechowywanie bagażu
HGT.06 Pytanie 1 083
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
B. wręczania kart pobytu
C. wręczania kluczy do pokoi
D. okazywania dokumentów tożsamości
HGT.03 Pytanie 1 084
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?

A. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
B. Regulaminu hotelowego
C. Warunków korzystania z depozytu
D. Umowy przechowania
HGT.06 Pytanie 1 085
Realizacja usług w recepcji

W przypadku moteli wyróżnia się:

A. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 086
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. wędzonych uszu świńskich
B. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
C. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
D. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
HGT.06 Pytanie 1 087
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Masaż czekoladowy
B. Skrytkę depozytową
C. Dodatkowy koc
D. Wymianę ręczników
HGT.06 Pytanie 1 088
Realizacja usług w recepcji

O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?

A. Dowód osobisty lidera grupy
B. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
C. Voucher wydany przez biuro podróży
D. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
HGT.03 Pytanie 1 089
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?

A. 6 stołów
B. 8 stołów
C. 4 stoły
D. 5 stołów
HGT.06 Pytanie 1 090
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. czarter
B. umowa zlecenia
C. allotment
D. umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 1 091
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
B. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
D. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
HGT.03 Pytanie 1 092
Obsługa gości w obiekcie świa…

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?

A. Kawa, sok, bagietka, wędliny
B. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
C. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
D. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem
HGT.06 Pytanie 1 093
Realizacja usług w recepcji

Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa

A. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
B. od momentu przeprowadzenia zameldowania
C. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
D. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
HGT.06 Pytanie 1 094
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?

A. Harmonogram rezerwacji
B. Zestawienie rezerwacji
C. Kartę rezerwacji
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 095
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jest odpowiedzialny za zidentyfikowanie braku ręczników kąpielowych w magazynie?

A. Magazynier bielizny
B. Inspektor pięter
C. Kierownik recepcji
D. Pokojowa lotna
HGT.03 Pytanie 1 096
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność porządkową pracownicy służby pięter są zobowiązani realizować codziennie w węźle komunikacyjnym?

A. Przetrzeć poręcze
B. Umyć ściany
C. Umyć futryny
D. Zmienić dekorację
HGT.06 Pytanie 1 097
Realizacja usług w recepcji

Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest

A. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
B. produkt lub oferta asortymentowa
C. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
D. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 1 098
Realizacja usług w recepcji

Ustawa o usługach turystycznych definiuje kategorie dla domów wycieczkowych

A. 3 kategorie oznaczone gwiazdkami
B. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami
C. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 099
Realizacja usług w recepcji

Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. domy wycieczkowe
B. motele
C. kempingi
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 100
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?

A. 72,00 zł
B. 96,00 zł
C. 120,00 zł
D. 144,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 101
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
B. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
C. w dodatkowe łóżko dla gościa
D. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
HGT.06 Pytanie 1 102
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Odłączenie zasilania elektrycznego
B. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
C. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
HGT.03 Pytanie 1 103
Obsługa gości w obiekcie świa…

Śniadanie, które zawiera gorący napój taki jak kawa lub herbata, jasne lub ciemne pieczywo, bułki, tosty lub rogaliki oraz dodatki takie jak masło, dżem, miód i konfitury, to śniadanie

A. francuskie
B. amerykańskie
C. wiedeńskie
D. angielskie
HGT.06 Pytanie 1 104
Realizacja usług w recepcji

Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?

A. 240 zł
B. 200 zł
C. 60 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 1 105
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 600,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 900,00 zł
D. 2 100,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 106
Realizacja usług w recepcji

Pomieszczenia dla kelnerów, zlokalizowane w centralnej części obiektu hotelowego, są wyposażone

A. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
B. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem
C. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
D. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
HGT.06 Pytanie 1 107
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
B. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
C. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
D. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
HGT.06 Pytanie 1 108
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?

A. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
B. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
C. Typ zagrożenia
D. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
HGT.03 Pytanie 1 109
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, gdy w magazynie z pościelą zauważono gryzonie?

A. Dezynfekcja
B. Deratyzacja
C. Sanityzacja
D. Dezynsekcja
HGT.03 Pytanie 1 110
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile elementów pościeli powinna przygotować pokojówka dla gości, którzy dokonali rezerwacji w pokoju dwuosobowym typu twin?

A. 2 poszewki, 2 poszwy, 2 prześcieradła
B. 3 poszewki, 3 poszwy, 2 prześcieradła
C. 1 poszewkę, 1 poszwę, 1 prześcieradło
D. 2 poszewki, 2 poszwy, 1 prześcieradło
HGT.06 Pytanie 1 111
Realizacja usług w recepcji

Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?

A. Owocową
B. Zieloną
C. Miętową
D. Ziołową
HGT.06 Pytanie 1 112
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
B. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Pokazać, że gość go denerwuje
HGT.06 Pytanie 1 113
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia

A. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
B. awaryjny system oświetleniowy
C. sprawnie działająca winda osobowa
D. system klucza centralnego
HGT.06 Pytanie 1 114
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze".

A. Polska Izba Hotelarstwa.
B. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
HGT.06 Pytanie 1 115
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
B. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
C. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
D. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 116
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Schroniska i kempingi.
B. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
C. Domy wycieczkowe i schroniska.
D. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
HGT.06 Pytanie 1 117
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacji pozwalają turyście będącemu aktualnie w Polsce na zarezerwowanie noclegu, biletu lotniczego oraz wynajmu samochodu w Australii?

A. Amadeus, Sabre
B. eTravel, Expedia
C. Chart, Travelplanet
D. Travel-web, Fidelio
HGT.06 Pytanie 1 118
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Udzielanie informacji turystycznej
B. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
C. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
D. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 119
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. nałożyć jałowy opatrunek.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. schładzać oparzenie wodą.
D. wezwać karetkę pogotowia.
HGT.06 Pytanie 1 120
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista wobec gościa hotelowego poruszającego się na wózku inwalidzkim?

A. Zajmować się wszystkimi jego obowiązkami
B. Ustalić z gościem zakres potrzebnej pomocy
C. Pomagać w ruchu wózka bez wcześniejszych ustaleń
D. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób szczególny