Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 121
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone

A. w klucznicę
B. w sejf depozytowy
C. w kasę fiskalną
D. w grafik dysponenta
HGT.06 Pytanie 1 122
Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
B. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
C. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
D. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
HGT.06 Pytanie 1 123
Realizacja usług w recepcji

Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?

A. Ogród Saski
B. Zamek Cesarski
C. Bazylikę Mariacką
D. Dwór Artusa
HGT.06 Pytanie 1 124
Realizacja usług w recepcji

Obiekt zlokalizowany poza terenami zabudowanymi, oferujący podstawowe usługi dla osób przebywających w okolicy, to

A. schronisko
B. kemping
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 125
Realizacja usług w recepcji

Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą

A. kwalifikowana
B. alternatywna
C. socjalna
D. krajoznawcza
HGT.06 Pytanie 1 126
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
B. Nie reagować na uwagi gościa
C. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
D. Udowodnić, że gość się myli
HGT.03 Pytanie 1 127
Obsługa gości w obiekcie świa…

Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?

A. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
B. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
D. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji

Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują

A. serwowanie posiłków do pokoju
B. pranie odzieży
C. przechowanie bagażu
D. korzystanie z usług wellness
HGT.06 Pytanie 1 129
Realizacja usług w recepcji

Wprowadzanie zniżek dla emerytów to inicjatywa hotelu w ramach strategii

A. promocji
B. produktu
C. dystrybucji
D. ceny
HGT.06 Pytanie 1 130
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
B. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
C. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
D. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 1 131
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria usług obejmuje jedynie usługi komplementarne bez opłat?

A. Jazda konna, udzielenie pomocy w sytuacjach kryzysowych, wskazanie drogi do banku
B. Budzenie, wynajem leżaków, rezerwacja biletu na spektakl teatralny
C. Serwowanie śniadania do pokoju, wymiana walut, plac zabaw
D. Dostarczanie informacji, przesyłanie wiadomości, zamówienie taksówki
HGT.03 Pytanie 1 132
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?

A. Zarządca hotelu
B. Kierownik działu sprzątania
C. Pokojowa, która spowodowała szkodę
D. Wszystkie pokojowe wspólnie
HGT.06 Pytanie 1 133
Realizacja usług w recepcji

W przypadku pensjonatów rozróżnia się

A. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
C. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
HGT.06 Pytanie 1 134
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wywołanie aktywności
B. pobudzenie pragnienia
C. przyciągnięcie uwagi
D. wzbudzenie ciekawości
HGT.03 Pytanie 1 135
Obsługa gości w obiekcie świa…

Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?

A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 1 136
Realizacja usług w recepcji

Usługi motoryzacyjne, które są dostępne w motelu, to usługi

A. fakultatywne
B. podstawowe
C. uzupełniające
D. towarzyszące
HGT.06 Pytanie 1 137
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował

A. overbooking
B. allotment
C. czarter
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji

W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić

A. 9 m2
B. 13 m2
C. 14 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji

Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?

A. Czek
B. Allotment
C. Voucher
D. Czarter
HGT.06 Pytanie 1 140
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
C. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
D. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?

A. Kinezyterapii
B. Fizykoterapii
C. Hydroterapii
D. Krioterapii
HGT.03 Pytanie 1 142
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników stanowi wyłącznie elementy typowe dla angielskiego śniadania?

A. Naleśniki na gorąco, jajka sadzone z boczkiem, masło, konfitury, dżem oraz miód, chleb jasny lub ciemny, kawa, woda z cytryną
B. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami bekonu, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
C. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, chleb jasny lub ciemny, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
D. Płatki kukurydziane, płatki pszenne, musli, ryba podawana na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji

Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?

A. zdolność do dzielenia uwagi
B. samodzielność
C. spostrzegawczość
D. solidna pamięć
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji

Turystyka kwalifikowana to rodzaj turystyki:

A. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa
B. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa
C. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa
D. żeglarska, narciarska, rowerowa
HGT.06 Pytanie 1 145
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?

A. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo
B. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
C. bigos, zimne napoje, pieczywo
D. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 146
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
B. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
C. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
HGT.06 Pytanie 1 147
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
B. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
C. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
D. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
HGT.03 Pytanie 1 148
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?

Oferta usług hotelu
Depozytbezpłatnie dla gości hotelowych
Saunabezpłatnie dla gości hotelowych
Kąpiel błotna ciała125 zł/os.
Masaż twarzy40 zł/os.
Pokaz mima450 zł za występ
Aromatoterapia200 zł/os.
Wynajem sali konferencyjnej40 zł/godz.

A. Pokaz mima.
B. Kąpiel błotną ciała.
C. Wynajem sali konferencyjnej.
D. Depozyt.
HGT.06 Pytanie 1 149
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. Przekazem pocztowym
B. Zleceniem przelewu
C. W gotówce
D. Kartą płatniczą
HGT.03 Pytanie 1 150
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą podczas porządkowania lokalu mieszkalnego?

A. Wyrzucić śmieci
B. Usunąć kurz z powierzchni mebli
C. Zamienić pościel
D. Odkurzyć wykładzinę
HGT.03 Pytanie 1 151
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który decyduje się na dania z menu?

A. Bufetową
B. Bankietową
C. A’ la carte
D. A part
HGT.06 Pytanie 1 152
Realizacja usług w recepcji

Usługa depozytu hotelowego to

A. usługa opcjonalna
B. usługa towarzysząca
C. element dodatkowy
D. zagadnienie fundamentalne
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Proszę o rezerwację:

  • 4 pokoi dwuosobowych w terminie 2.10 – 5.10. br,
  • wyżywienia, tj. 3 posiłków dziennie dla 8 dorosłych osób od kolacji w dniu 2.10 do śniadania w dniu 5.10,
  • małego basenu i sauny na wyłączność w dniu 3.10 w godz. 2000– 2200,
  • parkingu strzeżonego dla 2 samochodów.

A. Służba parterowa i dział rekreacji.
B. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
C. Dział księgowości i kadry.
D. Administracja i służba parterowa.
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji

Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać

A. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
B. o wysokość napiwku
C. czy gość planuje przyjechać ponownie
D. czy rachunek jest poprawny
HGT.03 Pytanie 1 155
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?

A. Coctail Party
B. Garden Party
C. Przyjęcie bufetowe
D. Lampkę wina
HGT.03 Pytanie 1 156
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą przy porządkowaniu przestrzeni mieszkalnej?

A. Pościelić łóżko.
B. Otworzyć okno
C. Odkurzyć dywan.
D. Zabrzeć śmieci.
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji

Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. Pola biwakowe oraz kempingi
B. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
C. Schroniska i domy wycieczkowe
D. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 1 158
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. obsługa gościa w recepcji hotelowej
B. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
C. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
D. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
HGT.03 Pytanie 1 159
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. okresowego
B. awaryjnego
C. gruntownego
D. bieżącego
HGT.06 Pytanie 1 160
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. cyfrą rzymską I
B. jedną gwiazdką *
C. trzema gwiazdkami ***
D. cyfrą rzymską III