Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 81
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Otwieranie okien.
B. Włączenie ekspresu do kawy i samowaru do herbaty.
C. Układanie bukietów kwiatowych na stołach.
D. Czyszczenie stolików.
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji
Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o
A. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
B. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
C. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
D. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
HGT.03 Pytanie 83
Obsługa gości w obiekcie świa…
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?
A. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
B. Kawa, sok, bagietka, wędliny
C. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
D. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem
HGT.03 Pytanie 84
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 8+10 minut
B. 6 minut
C. 3 minuty
D. 4+5 minut
HGT.06 Pytanie 85
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. Fidelio
B. Amadeus
C. DM Plaza
D. Chart
HGT.03 Pytanie 86
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?
A. Polerka.
B. Odkurzacz.
C. Zamiatarka.
D. Czyścik.
HGT.03 Pytanie 87
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinien zaserwować kelner podczas podawania francuskiego śniadania?
A. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
B. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo
C. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
D. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
HGT.03 Pytanie 88
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż propozycję menu śniadaniowego dostosowanego do potrzeb gościa będącego na diecie lekkostrawnej?
A. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
B. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
C. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
D. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
HGT.03 Pytanie 89
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.
A. Na tacy
B. Na półmisku
C. Na talerzu
D. Na paterze
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinna w pierwszej kolejności
A. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do rejestracji
B. poprosić pilota o listę zawierającą dane uczestników
C. wręczyć gościom formularze rejestracyjne do wypełnienia i podpisania
D. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
HGT.06 Pytanie 91
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Recepcjonista - concierge
B. Pracownik ds. relacji z gośćmi
C. Kierownik recepcji
D. Operator centrali telefonicznej
HGT.06 Pytanie 92
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?
A. Atlasu samochodowego
B. Mapy topograficznej
C. Mapy turystycznej
D. Planu miasta
HGT.06 Pytanie 93
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. dom wycieczkowy
B. pensjonat
C. motel
D. hotel
HGT.06 Pytanie 94
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 45 m2
B. 55 m2
C. 40 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 95
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. hierarchiczną
B. bezpośrednią
C. pośrednią
D. krytyczną
HGT.06 Pytanie 96
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 80 do 90 cm
B. od 130 do 140 cm
C. od 90 do 110 cm
D. od 110 do 120 cm
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji
Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?
A. Obojętną
B. Uległą
C. Asertywną
D. Empatyczną
HGT.06 Pytanie 98
Realizacja usług w recepcji
Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?
A. 500,00 zł
B. 680,00 zł
C. 180,00 zł
D. 340,00 zł
HGT.06 Pytanie 99
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
D. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. sprzedaż osobistą
B. public relations
C. reklamę zewnętrzną
D. promocję szeptaną
HGT.06 Pytanie 101
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. Internet
B. telewizja
C. prasa
D. bilbord
HGT.06 Pytanie 102
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że
A. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
B. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
C. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
D. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
HGT.03 Pytanie 103
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?
A. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
B. przeniesienie bagażu do pokoju
C. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
D. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
HGT.03 Pytanie 104
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinna w pierwszej kolejności wykonać pokojowa według procedury sprzątania pokoju "przy gościu"?
A. Pozbierać porozrzucane rzeczy gościa
B. Opróżnić kosz, zebrać brudne naczynia
C. Ustawić czyste naczynia
D. Zaktualizować materiały informacyjne i promocyjne
HGT.06 Pytanie 105
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
B. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
C. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
HGT.06 Pytanie 106
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
B. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
C. Wskazanie lokalizacji parkingu
D. Odprowadzenie gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 107
Realizacja usług w recepcji
Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:
A. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
B. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
C. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
HGT.03 Pytanie 108
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?
A. 6 stołów
B. 8 stołów
C. 4 stoły
D. 5 stołów
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
B. Zasugerować gościowi inny hotel
C. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
D. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
HGT.06 Pytanie 110
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
A. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
D. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
HGT.06 Pytanie 111
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
B. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
C. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji
Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?
A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Reklama
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
A. EPx2, TWIN
B. BBx2, DBL
C. FBx2, DBL
D. FBx2, TWIN
HGT.03 Pytanie 114
Obsługa gości w obiekcie świa…
Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?
A. bieżącego
B. specjalnego
C. gruntownego
D. awaryjnego
HGT.06 Pytanie 115
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?
A. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
B. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
C. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
D. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
HGT.03 Pytanie 116
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?
A. Wędliny oraz pasztety
B. Mleko i wyroby mleczne
C. Dżemy, powidła i konfitury
D. Chleb i inne pieczywo
HGT.06 Pytanie 117
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kolacja | 20 | sztuka | 80,00 | 1 600,00 | 8% |
A. 1 600,00 zł
B. 299,00 zł
C. 368,00 zł
D. 1 728,00 zł
HGT.06 Pytanie 118
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, jaką kwotę gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli łączna wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji wpłacono na rachunek hotelu zaliczkę równą 30%.
A. 840 zł
B. 300 zł
C. 960 zł
D. 360 zł
HGT.03 Pytanie 119
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. środek do dezynfekcji
B. impregnat
C. płyn zawierający alkohol
D. czystą wodę
HGT.06 Pytanie 120
Realizacja usług w recepcji
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
A. oraz dwoma posiłkami
B. amerykańskim
C. kontynentalnym
D. oraz jednym posiłkiem