Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 161
Realizacja usług w recepcji
A. sangwinik
B. choleryk
C. flegmatyk
D. melancholik
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. usługę room service
B. usługę budzenia
C. korzystanie ze skrytki depozytowej
D. korzystanie z przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
B. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
C. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
D. Centrum SPA i wynajem samochodu.
HGT.03 Pytanie 1 164
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który akcesorium bielizny stołowej zabezpiecza powierzchnie stołów przed zarysowaniami, wyrównuje nierówności w ich połączeniach oraz tłumi dźwięki związane z zastawą?
A. Obrus
B. Molton
C. Laufer
D. Napperon
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Towarzyszącą
B. Fakultatywną
C. Podstawową
D. Komplementarną
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji
Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?
A. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
B. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
C. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
D. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
HGT.06 Pytanie 1 167
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. confirmation
B. przelew bankowy
C. czek podróżny
D. voucher
HGT.06 Pytanie 1 168
Realizacja usług w recepcji
Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest
A. terroryzm
B. atrakcyjność terenu
C. możliwości transportowe
D. nawyki
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?
HAPPY DAY W HOTELU | ||
Oferta pakietowa zawiera: | ||
• | dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny | |
• | nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness: | |
— | rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką | |
— | brodzik dla dzieci | |
— | 6-torowy basen sportowy | |
— | kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa | |
— | grota solna z tężnią | |
• | dostęp do sali fitness | |
• | 20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA | |
• | bezpłatną szatnię dla całej rodziny | |
Cennik: | ||
• | osoba dorosła | 100 zł |
• | dzieci 7-12 lat | 50 zł |
• | dzieci do 7 lat | gratis |
• | parking do 8 h | gratis |
A. VIP.
B. Walk in.
C. Passant.
D. No show.
HGT.03 Pytanie 1 170
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?
A. 110 cm x 150 cm
B. 140 cm x 180 cm
C. 160 cm x 240 cm
D. 130 cm x 180 cm
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Pole namiotowe.
B. Pole biwakowe.
C. Schronisko młodzieżowe.
D. Schronisko.
HGT.06 Pytanie 1 172
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw
A. przekazać numer rezerwacji
B. zapytać o lokalizację pokoju
C. ustalić termin pobytu
D. zapytać o szczególne życzenia
HGT.03 Pytanie 1 173
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim naczyniu powinno się serwować mleko do kawy?
A. W kokilce
B. W filiżance
C. W nelsonce
D. W dzbanuszku
HGT.03 Pytanie 1 174
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. CB
B. OB
C. BB
D. AP
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. wrzucił je do skrzynki depozytowej
B. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
C. powierzył je do przechowalni bagażu
D. złożył je u pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji
Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację
A. przedwstępną
B. niegwarantowaną
C. gwarantowaną
D. kredytową
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji
Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?
A. Gastronomii
B. Techniczny
C. Odnowy biologicznej
D. Służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 178
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. gościom hotelowym
B. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
C. turystom lub odwiedzającym
D. grupom turystycznym z zagranicy
HGT.03 Pytanie 1 179
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty, ze względu na mikrobiologiczne bezpieczeństwo, powinny być oddzielnie przechowywane?
A. Owoce i warzywa
B. Słodycze i pieczywo
C. Mięso i wędliny
D. Ryż i mąka
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji
Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?
A. Prawo podaży
B. Prawo popytu
C. Efekt Giffena
D. Efekt Veblena
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji
Zalecenie dotyczące hoteli i lokali gastronomicznych jest działaniem wynikającym z ich statutu?
A. PIH
B. PZH
C. PFCC
D. PTSM
HGT.06 Pytanie 1 182
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?
A. Fakturę korygującą
B. Duplikat faktury
C. Notę korygującą
D. Kopię faktury
HGT.03 Pytanie 1 183
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką jednostkę noclegową powinno się przygotować dla gościa rezerwującego pokój dwuosobowy z dużym łóżkiem?
A. Duplex
B. Double
C. Twin
D. Suite
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
B. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
D. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji
Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?
A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji
Jakim zwrotem grzecznościowym powinien być rozpoczynany list powitalny pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Magnificencja
B. Jego Eminencja
C. Jego Ekscelencja
D. Jego Świątobliwość
HGT.03 Pytanie 1 187
Obsługa gości w obiekcie świa…
Opcja zakupu czekoladek w hotelowej cukierni, które są produkowane na terenie obiektu, jest przykładem usługi
A. uzupełniającej
B. towarzyszącej
C. fakultatywnej
D. podstawowej
HGT.03 Pytanie 1 188
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane
A. w skrytce depozytowej w banku
B. w magazynie rzeczy znalezionych
C. w specjalnej kasetce w recepcji
D. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 1 189
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:
A. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
B. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
C. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
D. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
B. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
C. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
D. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
HGT.06 Pytanie 1 191
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. w hotelu 3*
B. we wszystkich hotelach
C. w pensjonacie 3*
D. w motelu 3*
HGT.03 Pytanie 1 192
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?
A. Okresu pobytu gościa
B. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
C. Nazwiska oraz imienia znalazcy
D. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji
Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to
A. bankiet amerykański
B. cocktail party
C. lampka wina
D. bankiet zasiadany
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to
A. schronisko młodzieżowe
B. akademik
C. hotel
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji
W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:
A. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
D. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 45 m2
B. 40 m2
C. 55 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji
Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?
A. Pobrania pocztowego
B. Polecenia przelewu
C. Wpłaty gotówkowej
D. Czeku podróżnego
HGT.06 Pytanie 1 198
Realizacja usług w recepcji
Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?
A. Danych identyfikacyjnych gościa
B. Formy płatności za pobyt
C. Czasu trwania doby hotelowej
D. Numeru zamawianego pokoju
HGT.03 Pytanie 1 199
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie przestrzenią, która staje się dostępna po przesunięciu szaf i pozostałych mebli, należy do czynności sprzątania
A. gruntownego
B. sezonowego
C. okolicznościowego
D. bieżącego
HGT.06 Pytanie 1 200
Realizacja usług w recepcji
Koszt netto noclegu w hotelu wynosi 100,00 zł za dobę, a obowiązująca stawka VAT to 8%. Jaką kwotę brutto powinien wpisać recepcjonista na fakturze dla gościa, który zatrzymuje się w hotelu na 2 doby?
A. 108,00 zł
B. 185,00 zł
C. 200,00 zł
D. 216,00 zł