Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. schronisko
B. pole biwakowe
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.03 Pytanie 1 202
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?

A. Masła, jaj
B. Oliw, ryb
C. Orzechów, owoców
D. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
HGT.03 Pytanie 1 203
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie w hotelu na urządzenie imprezy z okazji podpisania umowy handlowej. Zwrócił się z prośbą o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki typ przyjęcia powinien zaproponować recepcjonista gościowi?

A. Coctail party
B. Przyjęcie bufetowe
C. Garden party
D. Lampkę wina
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Voyager
C. Amadeus
D. Chart
HGT.06 Pytanie 1 205
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?

A. Polecenie przelewu
B. Voucher hotelowy
C. Dowód wpłaty
D. Weksel własny
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić

A. czas pobytu i typ pokoju
B. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
C. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
D. metodę płatności i cel wizyty
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji

Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:

A. promocji sprzedaży
B. reklamy prasowej
C. public relations
D. sprzedaży osobistej
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
B. w niskiej cenie i słabej promocji
C. w wysokiej cenie przy słabej promocji
D. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Pranie odzieży, informacja turystyczna
C. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji

W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?

A. od 4* do 5*
B. od 3* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 2* do 5*
HGT.03 Pytanie 1 211
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?

A. Oddać ją do przechowalni bagażu
B. Zanieść ją do recepcji obiektu
C. Sprawdzić, co się w niej znajduje
D. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą

A. 100%
B. 50%
C. 25%
D. 75%
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC

A. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
B. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
C. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
D. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, do obiektów hotelarskich nie można zaliczyć

A. domu studenckiego
B. schroniska młodzieżowego
C. domu wycieczkowego
D. pola biwakowego
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji

Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?

A. Kempingi
B. Pola biwakowe
C. Pola namiotowe
D. Pensjonaty
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji

Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje

A. zakwaterowanie z trzema posiłkami
B. tylko zakwaterowanie
C. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
D. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?

A. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
B. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
C. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
D. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie zrealizowano sprzedaż 2 pokoi po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoi po cenie jednostkowej 300 zł oraz 2 pokoi po cenie jednostkowej 100 zł. Jaka będzie wartość wskaźnika średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 100,00 zł
B. 150,00 zł
C. 200,00 zł
D. 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 219
Realizacja usług w recepcji

Trybuszon jest częścią wyposażenia

A. inspektora służby pięter
B. kierownika sali konsumenckiej
C. bagażowego
D. dysponenta
HGT.03 Pytanie 1 220
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaja mollet powinny być gotowane

A. 4-5 minut
B. 3 minuty
C. 1 minutę
D. 8-10 minut
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
B. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
C. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
D. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
HGT.03 Pytanie 1 222
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przewodnik wycieczki poinformował recepcjonistę o wyjeździe swojej grupy z hotelu o godzinie 400. Jaka forma serwowania śniadania będzie odpowiednia dla tej grupy?

A. Serwis pokojowy
B. Bufet ze śniadaniem
C. Table d'hôte
D. Paczka ze śniadaniem
HGT.03 Pytanie 1 223
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?

A. Dyrektorowi hotelu.
B. Osobie z działu technicznego.
C. Pracownikowi recepcji.
D. Kierownikowi służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. ściągnięcie środków z konta użytkownika
B. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
C. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji

Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?

A. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
B. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
D. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
HGT.03 Pytanie 1 226
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który zamawia dania z menu?

A. A' la carte
B. A part
C. Bankietową
D. Bufetową
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji

W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?

A. pensjonaty
B. pola namiotowe
C. pola biwakowe
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do pokoju w hotelu?

A. Grafik rezerwacji
B. Karta rejestracyjna
C. Karta pobytu
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji

W każdej recepcji hotelowej, bez względu na jej klasę, klient może skorzystać

A. z klucznicy
B. z telefonu
C. z kserokopiarki
D. z bankomatu
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji

Jakiego przewodnika powinien zasugerować recepcjonista zagranicznemu klientowi, który jest zainteresowany przyrodniczymi atrakcjami Polski?

A. Zabytki historyczne Polski
B. Muzea etnograficzne w Polsce
C. Parki narodowe w Polsce
D. Szlaki architektury drewnianej w Polsce
HGT.03 Pytanie 1 231
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie zadanie nie wchodzi w zakres obowiązków służby pięter?

A. Przyjmowanie kluczy od gości opuszczających hotel
B. Zachowanie czystości w pokojach
C. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi
D. Zarządzanie ewidencją rzeczy pozostawionych przez gości
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
B. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
C. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
D. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
HGT.06 Pytanie 1 233
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
B. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Odesłać gościa do swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji

Gość, opuszczając hotel, zamówił w recepcji pokój na kolejny termin. Jakim rodzajem rezerwacji to jest?

A. Osobisty.
B. Internetowy.
C. Pośredni.
D. Zdalny.
HGT.06 Pytanie 1 235
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
B. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
C. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
D. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 236
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli

A. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
B. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
C. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
D. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
HGT.03 Pytanie 1 237
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do prania obrusów użyj: 15 dag proszku na 1 kg prania. Na podstawie podanej instrukcji oblicz, ile proszku potrzebujesz do wyprania 20 kg obrusów?

A. 1,5 kg
B. 2,5 kg
C. 3,0 kg
D. 2,0 kg
HGT.03 Pytanie 1 238
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kwotę powinno się umieścić na fakturze w polu wartość netto, jeśli cena brutto za usługę SPA wyniosła 170,00 zł?

A. 138,21 zł
B. 130,90 zł
C. 157,41 zł
D. 201,79 zł
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?

A. pola biwakowe
B. karawaningi
C. kempingi
D. pola namiotowe
HGT.03 Pytanie 1 240
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję działań, które powinny zostać podjęte przez pokojową podczas sprzątania łazienki w hotelu?

A. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
B. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
C. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
D. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli