Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 241
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Formularza rezerwacji
B. Listy roomingowej
C. Vouchera
D. Potwierdzenia rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 242
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?

A. Okolicznościowe
B. Awaryjne
C. Gruntowne
D. Specjalne
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji

Usługa pokojowa dostępna przez całą dobę przysługuje gościowi w hotelu o kategorii

A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji

Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować

A. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
B. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
C. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
D. ogólną charakterystykę hotelu
HGT.03 Pytanie 1 245
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa

A. fakultatywna
B. towarzysząca
C. podstawowa
D. uzupełniająca
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?

A. Karta kredytowa
B. Karta rejestracyjna
C. Karta stałego klienta
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 1 247
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości

A. 90 cm
B. 130 cm
C. 110 cm
D. 70 cm
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. dystrybucji
B. produktu
C. ceny
D. promocji
HGT.06 Pytanie 1 249
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. ulepszenie estetyki
B. zwiększenie liczby odwiedzających
C. ułatwienie obiegu gospodarczego
D. ochrona interesów konsumenta
HGT.06 Pytanie 1 250
Realizacja usług w recepcji

Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników

A. recepcji
B. służby parterowej
C. działu marketingu
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 251
Realizacja usług w recepcji

Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?

A. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
B. prowadzenie gości do ich pokoi
C. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
D. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
HGT.06 Pytanie 1 252
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?

A. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
B. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
C. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
D. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
HGT.06 Pytanie 1 253
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
B. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
C. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
HGT.03 Pytanie 1 254
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?

A. Magazynier bielizny
B. Pokojowa
C. Goniec hotelowy
D. Korytarzowa
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji

Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 120 zł
B. 180 zł
C. 150 zł
D. 170 zł
HGT.03 Pytanie 1 256
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty nie nadają się do zamrażania?

A. Jogurty, sery
B. Owoce, warzywa
C. Ryby, krewetki
D. Pieczywo, ciasta
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wyłączyć zasilanie w obiekcie
B. powiadomić straż pożarną
C. powiadomić firmę energetyczną
D. wyłączyć zasilanie w pokoju
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Sponsoring
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych elementów nie jest wymagany w wyposażeniu recepcji hotelu 1* z 30 j.m?

A. Apteczka pierwszej pomocy.
B. Czytnik kart płatniczych.
C. Skrytka depozytowa hotelu.
D. Telefon dla gości.
HGT.06 Pytanie 1 260
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obsługa pokojowa?

A. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
B. dostarczanie posiłków do pokoju
C. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
D. procedura sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 1 261
Realizacja usług w recepcji

Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii

A. 4*i5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 262
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest

A. voucher wydany przez biuro podróży
B. czek podróżniczy
C. czek turystyczny
D. voucher wydany przez hotel
HGT.06 Pytanie 1 263
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?

A. Fakturę pro forma
B. Notę obciążeniową
C. Fakturę VAT
D. Rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 1 264
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. odnowy biologicznej
B. całodziennego wyżywienia
C. wypożyczenia sprzętu
D. wycieczek fakultatywnych
HGT.03 Pytanie 1 265
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zgłosić zauważone w trakcie sprzątania ubytki w wyposażeniu pokoju, z którego wyjechał gość?

A. Do dyrektora hotelu
B. Do recepcjonisty dyżurnego
C. Do kierownika działu technicznego
D. Do kierownika służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 266
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?

A. Prawa jazdy
B. Legitymacji studenckiej
C. Paszportu
D. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
HGT.03 Pytanie 1 267
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wieczorna obsługa lokalu mieszkalnego, polegająca na przygotowaniu pokoju oraz łóżka do nocnego wypoczynku gościa w hotelach o standardzie 5*, to

A. room service
B. executive lounge
C. all inclusive
D. turndown service
HGT.06 Pytanie 1 268
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie najlepiej pasuje do białych win półwytrawnych?

A. indyka w galarecie
B. czarnej kawy
C. pieczonego dzika
D. serów o dużej zawartości tłuszczu
HGT.06 Pytanie 1 269
Realizacja usług w recepcji

Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?

A. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
B. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
C. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
D. Wszystkich gości hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 270
Realizacja usług w recepcji

Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do

A. 13 lutego do godziny 16.00
B. 12 lutego do godziny 18.00
C. 13 lutego do godziny 12.00
D. 12 lutego do godziny 24.00
HGT.06 Pytanie 1 271
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?

A. druk "message"
B. druk "voucher"
C. kartę meldunkową
D. kartę pobytu
HGT.03 Pytanie 1 272
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria gości hotelowych najlepiej skorzysta z zestawów śniadaniowych, oferowanych w przystępnej cenie?

A. Rodzin z małymi dziećmi
B. Uczestników konferencji
C. Grupy turystycznej
D. Gości VIP
HGT.06 Pytanie 1 273
Realizacja usług w recepcji

Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:

A. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
B. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
C. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
HGT.03 Pytanie 1 274
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie aktualnym harmonogramem wynajmu sal przez dział obsługi konferencji przede wszystkim umożliwia

A. organizację wyposażenia sali
B. wprowadzenie różnych układów stołów
C. pokazanie saly klientowi
D. wyeliminowanie przypadków podwójnych rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 275
Realizacja usług w recepcji

Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:

A. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Izby Hotelarstwa
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. QACP
B. GHP
C. HACCP
D. TQM
HGT.06 Pytanie 1 277
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

PAKIET BIZNES
  • 20% rabatu na usługi noclegowe
  • wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO
  • noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej, Wi-Fi
  • parking gratis
PAKIET TRENING
  • noclegi, śniadania, obiadokolacje wg programu organizatora
  • wynajem sali konferencyjnej
  • materiały konferencyjne (papier i długopisy)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX
  • noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
  • 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
  • nieograniczony dostęp do Internetu
  • parking gratis

A. Biznes.
B. Trening.
C. Relax.
D. Korpo.
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji

Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy

A. różowe
B. białe
C. czerwone
D. ziołowe
HGT.06 Pytanie 1 279
Realizacja usług w recepcji

W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?

A. 60%
B. 80%
C. 40%
D. 30%
HGT.06 Pytanie 1 280
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?

A. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
B. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
C. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
D. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu