Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku VAT w złWartość brutto w zł
Masaż częściowy ciałagodz.281,30162,6023200,00

A. 14,81 zł
B. 40,65 zł
C. 37,40 zł
D. 18,70 zł
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii

A. tylko 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4*, 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. tylko 5*
HGT.03 Pytanie 1 283
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do towarzyszących
B. Do uzupełniających
C. Do fakultatywnych
D. Do podstawowych
HGT.06 Pytanie 1 284
Realizacja usług w recepcji

Przedmiotem wprowadzonym do hotelu jest

A. bagaż gościa
B. rower osoby odwiedzającej gościa
C. samochód gościa
D. rasowy pies gościa
HGT.03 Pytanie 1 285
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką potrawę na bazie jajek można włączyć do diety lekkostrawnej?

A. Faszerowane.
B. Smażone z pieczarkami.
C. Zapiekane z pomidorami.
D. W koszulkach.
HGT.06 Pytanie 1 286
Realizacja usług w recepcji

W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?

A. Promocję sprzedaży
B. Lobbing
C. Sponsoring
D. Promocję towaru
HGT.06 Pytanie 1 287
Realizacja usług w recepcji

Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?

A. Regulamin bhp
B. Karta meldunkowa
C. Regulamin pracy
D. Regulamin hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Numer pokoju oraz cena za pokój
C. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
D. Data przybycia i wyjazdu
HGT.06 Pytanie 1 289
Realizacja usług w recepcji

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?

A. AP
B. FP
C. HB
D. AI
HGT.03 Pytanie 1 290
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień usługi wchodzące w skład pakietu SPA.

A. Sauna fińska, masaż, peeling
B. Bowling, wodny futbol
C. Kort tenisowy, wodny aerobik
D. Basen, sauna, jacuzzi
HGT.06 Pytanie 1 291
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Cztery.
B. Dwie.
C. Trzy.
D. Jedną.
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność

A. gotówką
B. czekiem
C. przelewem
D. kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. towarzyszące
B. fakultatywne
C. podstawowe
D. uzupełniające
HGT.06 Pytanie 1 294
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny
wielofunkcyjny
5★4★3★2★1★
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia
dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.
0,80,50,30,20,1

A. 30 m2
B. 20 m2
C. 45 m2
D. 35 m2
HGT.06 Pytanie 1 295
Realizacja usług w recepcji

Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?

CENY
I DOSTĘPNOŚĆ
POKOJE,
PAKIETY
PŁATNOŚĆ
ON LINE
REZERWACJA
3 MINUTY
Gość bezpośrednio
w kalendarzu
widzi dostępne oferty
i ich ceny
Pełna oferta
pokoi hotelowych
oraz pakietów
pobytowych wraz
z opisem
Szybki
przelew bankowy
lub karta kredytowa
Potwierdzenie płatności
i rezerwacji e-mailem
A.B.C.D.

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.03 Pytanie 1 296
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej spotykany jest w sanatoriach oraz ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom przy stolikach o ustalonych porach i za z góry określoną cenę?

A. Bufetu śniadaniowego
B. A la carte
C. Table d`hôte
D. Wstawki śniadaniowej
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji

Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować

A. menadżer recepcji
B. concierge
C. recepcjonista dyspozytor
D. dyrektor hotelu
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji

W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 53%
B. 20%
C. 40%
D. 33%
HGT.03 Pytanie 1 299
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?

A. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
B. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
C. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
D. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
HGT.03 Pytanie 1 300
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?

A. detergent naturalny
B. spirytus metylowy
C. rozcieńczony roztwór szamponu
D. odplamiacz do plam tłustych
HGT.06 Pytanie 1 301
Realizacja usług w recepcji

Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu

A. mimiki twarzy
B. gestów
C. postawy ciała
D. wypowiadanych słów
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji

W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z

A. telefonu i faxu
B. bankomatu
C. telewizji satelitarnej
D. klucznicy
HGT.06 Pytanie 1 303
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Czerwone półsłodkie
B. Białe wytrawne
C. Czerwone wytrawne
D. Białe półsłodkie
HGT.03 Pytanie 1 304
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
C. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
D. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
HGT.03 Pytanie 1 305
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich rodzajach hoteli najczęściej oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Kongresowych
B. Luksusowych
C. Ekonomicznych
D. Butikowych
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:

A. numeru apartamentu
B. obywatelstwa gościa
C. kosztu noclegu
D. okresu pobytu
HGT.03 Pytanie 1 307
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?

A. Bankietowy
B. Teatralny
C. Owalny
D. Klasowy
HGT.06 Pytanie 1 308
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom

A. po utworzeniu rachunku dla grupy
B. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
C. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
D. na podstawie dokumentacji podróży
HGT.06 Pytanie 1 309
Realizacja usług w recepcji

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?

A. Kawa/sok, bagietka, wędliny
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
D. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
HGT.06 Pytanie 1 310
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Typ pokoju
B. Adres zamieszkania
C. Data pobytu
D. Numer pokoju
HGT.03 Pytanie 1 311
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy tworzą dodatkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu?

A. Telefon, materiały do pisania, igielnik
B. Zestaw do pielęgnacji obuwia, lustro, stolik
C. Stół lub biurko, minibar, butelkowana woda
D. Wieszak na ścianie, krzesło, bagażnik
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
B. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
C. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
D. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
HGT.03 Pytanie 1 313
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką opcję serwowania śniadania należałoby zasugerować parze młodej, która planuje pobyt w apartamencie po ceremonii ślubnej?

A. A'la carte
B. Zestaw śniadaniowy
C. Room service
D. Bufet śniadaniowy
HGT.03 Pytanie 1 314
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?

A. Korytarzowa
B. Recepcjonista
C. Pokojowa
D. Portier
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji

Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi

A. bufetowej
B. room service
C. a'la carte
D. bankietowej
HGT.03 Pytanie 1 316
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju

A. apartamentowego
B. specjalnego
C. standardowego
D. rezydencyjnego
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji

Do transakcji bezgotówkowych nie wlicza się

A. wpłaty do kasy
B. polecenia przelewu
C. czeku rozrachunkowego
D. polecenia zapłaty
HGT.06 Pytanie 1 318
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?

A. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
B. Usługa prania i parking
C. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
D. Usługa prasowania i minibar
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Pakiety pielęgnacyjne
B. Usługi rekreacyjno-sportowe
C. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
D. Wieczorne imprezy integracyjne
HGT.06 Pytanie 1 320
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Choleryka
B. Flegmatyka
C. Sangwinika
D. Melancholika