Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 321
Realizacja usług w recepcji
A. zwiększy się o 20%
B. zwiększy się o 10%
C. zmniejszy się o 10%
D. zmniejszy się o 20%
HGT.06 Pytanie 1 322
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. ze śniadaniem i obiadokolacją
B. ze śniadaniem
C. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
D. bez wyżywienia
HGT.03 Pytanie 1 323
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?
A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Posypanie solą kuchenną
C. Użycie zamrażacza
D. Zastosowanie środka odplamiającego
HGT.06 Pytanie 1 324
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.
A. 360 zł
B. 300 zł
C. 960 zł
D. 840 zł
HGT.06 Pytanie 1 325
Realizacja usług w recepcji
Ile typów wyróżnia się dla kempingów zgodnie z ustawą o usługach turystycznych?
A. 4 oznaczone cyframi rzymskimi
B. 4 oznaczone gwiazdkami
C. 5 oznaczonych gwiazdkami
D. 3 oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 326
Realizacja usług w recepcji
Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi
A. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
B. nie ulegnie zmianie
C. spadnie
D. wzrośnie
HGT.06 Pytanie 1 327
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?
A. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
B. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
C. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
D. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
HGT.03 Pytanie 1 328
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?
A. talerza głębokiego i łyżeczki
B. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
C. talerza zakąskowego i łyżki
D. miseczki na podstawce i łyżki
HGT.03 Pytanie 1 329
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w hotelowej sali konferencyjnej?
A. Flipchart
B. Wizualizer
C. Hoker
D. Projektor
HGT.06 Pytanie 1 330
Realizacja usług w recepcji
Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to
A. mixer kuchenny
B. trzon kuchenny
C. piec konwekcyjny
D. lodówka
HGT.03 Pytanie 1 331
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?
A. W przedziale od +5 °C do +10 °C
B. W granicach od 0 °C do +4 °C
C. W zakresie od +30 °C do +40 °C
D. W zakresie od +15 °C do +20 °C
HGT.06 Pytanie 1 332
Realizacja usług w recepcji
Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?
A. Executive Housekeeper
B. Concierge
C. Front Office Manager
D. Guest relations
HGT.03 Pytanie 1 333
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokoje hotelowe przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich klasyfikowane są jako jednostki
A. standardowych
B. rezydencjonalnych
C. podstawowych
D. specjalnych
HGT.06 Pytanie 1 334
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. zdobył rekomendację PZH.
B. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
C. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
D. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
HGT.03 Pytanie 1 335
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?
A. Duplex
B. Studio
C. Suitę
D. Penthouse
HGT.06 Pytanie 1 336
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
A. formularze faktur VAT
B. terminal POS
C. kasę fiskalną
D. komputer z drukarką
HGT.06 Pytanie 1 337
Realizacja usług w recepcji
Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?
A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 338
Realizacja usług w recepcji
Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?
A. Recepcjonista dysponent
B. Recepcjonista telefonista
C. Recepcjonista klucznik
D. Recepcjonista concierge
HGT.06 Pytanie 1 339
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?
A. Rekomendowanie potraw przez kelnera
B. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
C. Rabaty na usługi hotelarskie
D. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 340
Realizacja usług w recepcji
Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa
A. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
B. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
C. pory roku oraz warunki pogodowe
D. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
HGT.03 Pytanie 1 341
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż dokument, który nie jest wypełniany przez inspektora działów.
A. Rejestr wydanych kluczy
B. Harmonogram pracy pokojowych
C. Formularz minibaru
D. Lista kontrolna dla pokoju
HGT.06 Pytanie 1 342
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Schronisko młodzieżowe
B. Gospodarstwo agroturystyczne
C. Pensjonat
D. Dom wczasowy
HGT.03 Pytanie 1 343
Obsługa gości w obiekcie świa…
Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?
A. specjalnego
B. awaryjnego
C. gruntownego
D. bieżącego
HGT.03 Pytanie 1 344
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadbanie o bezpieczeństwo gości oraz ich rzeczy, dyskretne monitorowanie osób znajdujących się w korytarzach, a także informowanie recepcji o łamaniach regulaminu hotelowego, to zadania
A. pokojowej
B. inspektorki
C. kierownika służby pięter
D. kierownika piętra
HGT.03 Pytanie 1 345
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dania, napoje i potrawy składają się na tradycyjne śniadanie francuskie?
A. Napoje zimne oraz gorące, alkoholowe i bezalkoholowe, przekąski, ryby i mięsa smażone lub grillowane, dania na bazie jaj lub mąki, potrawy słodkie, sery.
B. Sok z świeżych owoców lub warzyw oraz owoce cytrusowe, herbata po angielsku lub kawa, owsianka na mleku, tosty, jaja sadzone na szynce, naleśniki z dodatkami, ryby podawane na zimno, wędliny.
C. Ciepły napój, chleb, masło, jajo po wiedeńsku, miód, dżem, słodka bułka drożdżowa, ser żółty, wędlina.
D. Sok pomarańczowy, filiżanka kawy lub herbaty, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
HGT.06 Pytanie 1 346
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. zapewnienie porządku w holu hotelowym
B. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
C. doprowadzenie gościa do pokoju
D. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 347
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Dodatkową poduszkę
B. Skrytkę depozytową
C. Wymianę pościeli
D. Masaż relaksacyjny
HGT.03 Pytanie 1 348
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując lokal mieszkalny na przyjęcie gościa VIP, co powinno być zrobione w dniu jego przybycia?
A. przekazać działowi technicznemu informację o przyjeździe VIP-a
B. przewietrzyć pokój, ustawić klimatyzację oraz dostarczyć wstawkę
C. sprawdzić stan techniczny klimatyzacji
D. oczyścić minibar oraz zweryfikować daty ważności produktów
HGT.06 Pytanie 1 349
Realizacja usług w recepcji
Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz
A. zmienić pościel
B. nie zmieniać pościeli
C. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
HGT.03 Pytanie 1 350
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?
A. Jaja poszetowe
B. Jaja na miękko
C. Jaja sadzone
D. Jaja frytowane
HGT.06 Pytanie 1 351
Realizacja usług w recepcji
Co to jest standardowa karta menu?
A. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
B. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
C. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
D. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
HGT.06 Pytanie 1 352
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?
A. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
B. Zarezerwować miejsce parkingowe
C. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
D. Poprosić o skan dowodu osobistego
HGT.03 Pytanie 1 353
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?
A. Dezynsekcję
B. Deratyzację
C. Dezynfekcję
D. Sanityzację
HGT.06 Pytanie 1 354
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?
A. Kierownika służby pięter
B. Szefa pionu technicznego
C. Księgowej w dziale rozliczeń
D. Przełożonego służby parterowej
HGT.06 Pytanie 1 355
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić duże obłożenie w zimowym sezonie, hotel usytuowany w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. all inclusive
B. rack rate
C. first minute
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 1 356
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 20 marca
B. 23 marca
C. 22 marca
D. 21 marca
HGT.06 Pytanie 1 357
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. dwie kondygnacje
B. cztery kondygnacje
C. trzy kondygnacje
D. pięć kondygnacji
HGT.03 Pytanie 1 358
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jajko po wiedeńsku to jajko
A. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
B. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
C. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
D. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
HGT.03 Pytanie 1 359
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile płynu uniwersalnego należy dodać do 15 litrów wody, aby przygotować roztwór do mycia, skoro producent zaleca rozcieńczenie w proporcji 1:5?
A. 5,0 litrów
B. 3,0 litry
C. 7,5 litra
D. 1,5 litra
HGT.03 Pytanie 1 360
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. W jaki sposób gastronomia zrealizuje to zamówienie?
A. Room service’u
B. Serwisu talerzowego
C. Serwisu a’la carte
D. Bufetu śniadaniowego