Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 361
Realizacja usług w recepcji
A. użytkowej
B. hotelowej
C. turystycznej
D. kulturalnej
HGT.06 Pytanie 1 362
Realizacja usług w recepcji
Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji
A. kredytowej
B. wstępnej
C. gwarantowanej
D. niegwarantowanej
HGT.06 Pytanie 1 363
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?
A. Kasjera
B. Dysponenta
C. Telefonisty
D. Klucznika
HGT.06 Pytanie 1 364
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług
A. uzupełniających
B. komplementarnych
C. fakultatywnych
D. towarzyszących
HGT.03 Pytanie 1 365
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?
A. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
B. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
C. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
D. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
HGT.06 Pytanie 1 366
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 950,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 125,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 367
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.
Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * |
---|---|---|---|---|---|---|
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu | ||||||
24. | Hall recepcyjny: | |||||
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m. | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | |
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 120 m2
B. 90 m2
C. 80 m2
D. 50 m2
HGT.03 Pytanie 1 368
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo powinno się gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 4-5 min
B. 2-3 min
C. 3-4 min
D. 8-10 min
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Uzupełniających, płatnych
B. Towarzyszących, płatnych
C. Towarzyszących, nieodpłatnych
D. Uzupełniających, nieodpłatnych
HGT.03 Pytanie 1 370
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?
A. Przekazywane do pokoju hotelowego
B. W postaci bufetu śniadaniowego
C. W formie śniadaniowego zestawu
D. Za pośrednictwem obsługi kelnerskiej
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
B. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
C. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
D. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
HGT.03 Pytanie 1 372
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?
A. Telefon komórkowy
B. Szczoteczkę do zębów
C. Męski zegarek
D. Tajne dokumenty
HGT.06 Pytanie 1 373
Realizacja usług w recepcji
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?
A. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
B. Ilość obiektów noclegowych
C. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
D. Zwiększenie zamożności obywateli
HGT.03 Pytanie 1 374
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zbiór owoców oraz warzyw stanowi najbogatsze źródło witaminy C?
A. Nać pietruszki, papryka, brukselka, czarna porzeczka
B. Kapusta czerwona, poziomki, ogórki kiszone, pomidory
C. Jabłka, szpinak, kapusta biała, śliwki
D. Maliny, kalafior, ogórki, czosnek
HGT.06 Pytanie 1 375
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji
Podczas swojej podróży, gość zatrzymał się w motelu. Jakie usługi, poza noclegiem, powinien koniecznie zaproponować mu recepcjonista?
A. Usługi sportowe.
B. Pełne wyżywienie.
C. Miejsce do parkowania.
D. Obsługa sprzętu turystycznego.
HGT.06 Pytanie 1 377
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
B. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
C. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
D. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
HGT.03 Pytanie 1 378
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem przeciwpożarowym w hotelu?
A. Stała obecność strażaka na terenie hotelu nie jest wymagana, ale personel powinien być przeszkolony w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
B. Codzienne testowanie alarmów przeciwpożarowych jest zalecane, ale raczej wystarczające są testy w regularnych odstępach czasu, np. raz w miesiącu.
C. Regularne sprawdzanie sprzętu gaśniczego
D. Zamontowanie systemu spryskiwaczy w każdym pomieszczeniu jest zalecane, ale nie zawsze wymagane, zależy to od lokalnych przepisów.
HGT.03 Pytanie 1 379
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być zastosowany do stołu o wymiarach 100 cm x 100 cm?
A. 140 cm x 140 cm
B. 120 cm x 160 cm
C. 160 cm x 180 cm
D. 100 cm x 100 cm
HGT.06 Pytanie 1 380
Realizacja usług w recepcji
Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?
A. Reklama
B. Marketing bezpośredni
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 1 381
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Korytarzowej
B. Inspektorowi służby pięter
C. Osobie zarządzającej hotelem
D. Kierownikowi recepcji
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich
Wymaganie | Kategorie | ||||||||||||||
****** | **** | *** | ** | * | |||||||||||
H | M | P | H | M | P | H | M | P | H | M | P | H | M | P | |
Bagażnik | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
A. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
B. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
C. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
D. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji
Co wpływa na aktywizację usług hotelowych?
A. niewielka atrakcyjność oferty hotelowej
B. promocja hotelu na targach
C. wzrost cen usług hotelowych
D. spadek dochodów klientów
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?
A. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
B. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
C. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
D. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
HGT.06 Pytanie 1 385
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój 1-osobowy | 400 zł |
Pokój 2-osobowy | 300 zł |
Apartament | 550 zł |
A. 1 980 zł
B. 2 420 zł
C. 1 480 zł
D. 2 200 zł
HGT.06 Pytanie 1 386
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich zarezerwowała 4 pokoje DBL na dwie doby. Jaka jest wartość netto tej usługi, jeśli koszt pokoju DBL wynosi 180,00 zł brutto za dobę przy stawce VAT wynoszącej 8%?
A. 666,67 zł
B. 1 440,00 zł
C. 720,00 zł
D. 1 333,33 zł
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji
Proces weryfikacji rezerwacji, który obejmuje jej odnalezienie, przetworzenie i wprowadzenie ewentualnych zmian, stanowi część obsługi klienta podczas
A. rozliczenia się gościa
B. procedury check out
C. przyjęcia zamówienia
D. procedury check in
HGT.06 Pytanie 1 388
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?
A. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
B. Centrum SPA, obsługę pięter
C. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
D. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
HGT.03 Pytanie 1 389
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość poprosił pokojową o otwarcie pokoju kolegi kluczem master, gdyż czeka przy recepcji, aby odebrać jego telefon komórkowy. Jak powinna zachować się pokojowa w tej sytuacji?
A. Otworzyć pokój, wziąć telefon i przekazać go gościowi
B. Zadzwonić do recepcji i potwierdzić, czy to była prośba gościa
C. Otworzyć pokój, wejść z gościem i poprosić go, aby odszukał telefon
D. Przeprosić gościa i wyjaśnić, że nie może spełnić jego prośby
HGT.06 Pytanie 1 390
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Promocję
B. Cenę
C. Dystrybucję
D. Personel
HGT.06 Pytanie 1 391
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Rozpowszechnianie ulotek
B. Materiały reklamowe w formie folderów
C. Reklama w internecie
D. Wydruki na plakatach
HGT.06 Pytanie 1 392
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw
A. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
B. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
C. zaproponować gościowi spacer po parku
D. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
HGT.06 Pytanie 1 393
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych składników musi znajdować się na fakturze za usługi hotelowe?
A. Numer PESEL klienta
B. Kod PKWiU
C. Podpis klienta
D. Kwota brutto
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji
Jednym z celów statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest
A. zwiększanie zainteresowania turystyką i krajoznawstwem
B. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży
C. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
D. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży
HGT.03 Pytanie 1 395
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?
A. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
B. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
C. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
D. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
HGT.06 Pytanie 1 396
Realizacja usług w recepcji
Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer
A. karty lojalnościowej
B. czeku podróżnego
C. skierowania na pobyt
D. karty kredytowej
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:
A. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
B. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
C. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
D. sejf, schowek na bagaż, biurko
HGT.06 Pytanie 1 398
Realizacja usług w recepcji
Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien
A. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
B. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
C. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
D. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji
Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien
A. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
B. przekazać ją do przechowalni bagażu
C. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
D. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
HGT.03 Pytanie 1 400
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinna wykonać pokojowa w pierwszej kolejności, przystępując do codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Zmienić pościel.
B. Wytrzeć kurz z mebli.
C. Otworzyć okno
D. Wyrzucić śmieci.