Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 401
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Coctail Party
B. Lampkę wina
C. Przyjęcie bufetowe
D. Garden Party
HGT.06 Pytanie 1 402
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?
A. Rozszerzenie asortymentu hotelu
B. Zamknięcie jednego piętra hotelu
C. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
D. Utworzenie nowego biura podróży
HGT.06 Pytanie 1 403
Realizacja usług w recepcji
Proces weryfikacji rezerwacji, który obejmuje jej odnalezienie, przetworzenie i wprowadzenie ewentualnych zmian, stanowi część obsługi klienta podczas
A. przyjęcia zamówienia
B. procedury check in
C. rozliczenia się gościa
D. procedury check out
HGT.06 Pytanie 1 404
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót TQM?
A. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
B. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
C. system kontroli zewnętrznej
D. duńską sieć hotelową
HGT.06 Pytanie 1 405
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?
A. Kartę pobytu
B. Formularz rezerwacji
C. Grafik usług dodatkowych
D. Kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 1 406
Realizacja usług w recepcji
Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?
A. Gastronomii
B. Odnowy biologicznej
C. Techniczny
D. Służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 407
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. towarzyszącą nieodpłatną
B. uzupełniającą płatną
C. uzupełniającą nieodpłatną
D. towarzyszącą płatną
HGT.06 Pytanie 1 408
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
C. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
D. ściągnięcie środków z konta użytkownika
HGT.06 Pytanie 1 409
Realizacja usług w recepcji
Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?
PAKIET BIZNES |
|
PAKIET KORPO |
|
PAKIET TRENING |
|
PAKIET RELAX |
|
A. Biznes.
B. Trening.
C. Korpo.
D. Relax.
HGT.06 Pytanie 1 410
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Przechowalnia bagażu
B. Obudzenie
C. Zabezpieczenie
D. Fryzjer
HGT.03 Pytanie 1 411
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Towarzyszących
B. Podstawowych
C. Uzupełniających
D. Fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 1 412
Realizacja usług w recepcji
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. pięciu kondygnacji
B. trzech kondygnacji
C. dwóch kondygnacji
D. czterech kondygnacji
HGT.06 Pytanie 1 413
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 14m2
B. 10m2
C. 8m2
D. 12m2
HGT.06 Pytanie 1 414
Realizacja usług w recepcji
Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności
A. zrozumienia problemów gościa
B. uzgadniania warunków umowy
C. odmawiania realizacji prośb gościa
D. wczucia się w sytuację gościa
HGT.03 Pytanie 1 415
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ którą z podanych grup usług dodatkowych powinno świadczyć schronisko.
LP. | WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG DLA SCHRONISK |
---|---|
Instalacje budynku | |
1. | Ogrzewanie zapewniające utrzymanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy temperatury 18°C |
2. | Bieżąca zimna i ciepła woda |
Recepcja | |
3. | Telefon dostępny dla gości |
4. | Przechowywanie pieniędzy, przedmiotów wartościowych, bagażu i sprzętu turystycznego |
Inne usługi | |
5. | Sprzedaż podstawowych drobnych artykułów higienicznych i kosmetycznych, słodyczy, pamiątek |
6. | Możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu |
7. | Stanowisko umożliwiające dokonanie drobnych napraw sprzętu turystycznego, czyszczenie odzieży i sprzętu |
A. Budzenie, możliwość naprawy sprzętu turystycznego.
B. Parkingowe, informację turystyczną.
C. Depozytowe, możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu.
D. Doręczanie korespondencji, wypożyczenie żelazka.
HGT.06 Pytanie 1 416
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?
A. 560,00 zł
B. 856,00 zł
C. 470,59 zł
D. 747,66 zł
HGT.06 Pytanie 1 417
Realizacja usług w recepcji
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
B. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
C. skontaktować się z przełożonym
D. odesłać klienta do przełożonego
HGT.06 Pytanie 1 418
Realizacja usług w recepcji
Serwowanie płonących potraw i deserów konsumentom określa się mianem
A. flambirowaniem
B. garnirowaniem
C. tranżerowaniem
D. trybowaniem
HGT.06 Pytanie 1 419
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Malinowskich złożyła zamówienie na obiad w hotelowej restauracji, a kelner serwował go w formie dań przygotowanych przez szefa kuchni. Jakiego rodzaju serwis jest stosowany w tej restauracji?
A. Rosyjski
B. Brytyjski
C. Francuski
D. Niemiecki
HGT.06 Pytanie 1 420
Realizacja usług w recepcji
Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
B. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
C. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
HGT.06 Pytanie 1 421
Realizacja usług w recepcji
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
A. druk rezerwacji pokoju
B. karta pobytu
C. druk zamówienia
D. karta meldunkowa
HGT.03 Pytanie 1 422
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza problem z klimatyzacją w pokoju?
A. Zapewnić gościowi wentylator
B. Zgłosić problem do działu technicznego
C. Poinformować gościa o usterce i zasugerować otwarcie okna
D. Przeprowadzić reset systemu klimatyzacji
HGT.06 Pytanie 1 423
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
A. dyrektorowi hotelu
B. portierowi
C. kierownikowi restauracji
D. pokojowej
HGT.06 Pytanie 1 424
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. TQM
B. GHP
C. QACP
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 1 425
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?
A. Wstępną.
B. Gwarantowaną.
C. Niepotwierdzoną.
D. Kredytową.
HGT.06 Pytanie 1 426
Realizacja usług w recepcji
Wskaź działanie typowe dla procedury check out?
A. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
B. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
C. Sporządzenie wstępnego rachunku
D. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
HGT.06 Pytanie 1 427
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych zadań są typowe dla concierge’a?
A. Przygotowywanie planu pracy recepcji
B. Rejestracja gości hotelowych
C. Dokonywanie rezerwacji biletów lotniczych
D. Nadzorowanie oraz organizowanie pracy recepcji
HGT.03 Pytanie 1 428
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?
A. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
B. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
C. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
D. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
HGT.06 Pytanie 1 429
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
D. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
HGT.06 Pytanie 1 430
Realizacja usług w recepcji
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. dochody klientów
B. dochód właściciela obiektu
C. oczekiwania klientów
D. cena tych usług
HGT.06 Pytanie 1 431
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:
A. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
B. hotele, motele i schroniska
C. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
D. hotele, motele i pensjonaty
HGT.03 Pytanie 1 432
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. rękawiczki ochronne
B. szorowarka walcowa
C. wiadro z mopem
D. worek na brudną bieliznę
HGT.03 Pytanie 1 433
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?
A. Awaryjnego
B. Okolicznościowego
C. Bieżącego
D. Gruntownego
HGT.06 Pytanie 1 434
Realizacja usług w recepcji
Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest
A. punktualność
B. tradycjonalizm
C. gadatliwość
D. konserwatyzm
HGT.06 Pytanie 1 435
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. DM Plaza
B. Fidelio
C. Chart
D. Amadeus
HGT.06 Pytanie 1 436
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Dom wczasowy
B. Gospodarstwo agroturystyczne
C. Schronisko młodzieżowe
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 437
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?
A. Public relations
B. Aktywizację sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 1 438
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?
A. Wypełniając formularz rezerwacji
B. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
C. Ustnie w dniu jego przybycia
D. W formie pisemnej
HGT.06 Pytanie 1 439
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?
A. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
B. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
C. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
D. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
HGT.03 Pytanie 1 440
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z jednostek mieszkalnych jest standardowo wyposażona w udogodnienia dla rodzin?
A. Executive
B. Rezydencjonalna
C. Studio
D. Superior