Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 441
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zwiększy się o 20%
B. zmniejszy się o 10%
C. zmniejszy się o 20%
D. zwiększy się o 10%
HGT.06 Pytanie 1 442
Realizacja usług w recepcji

Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku

A. grupy turystycznej
B. gości zagranicznych
C. gości specjalnych
D. klientów biznesowych
HGT.06 Pytanie 1 443
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien

A. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
B. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
C. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
D. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
HGT.06 Pytanie 1 444
Realizacja usług w recepcji

Goście wykupili w hotelu m.in. pełne wyżywienie, co oznacza, że zamówili:

A. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
B. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
C. śniadanie, obiad, kolację
D. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację
HGT.03 Pytanie 1 445
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który model organizacji pionu służby pięter uwzględnia w składzie personelu zatrudnienie pokojowej lotnej?

A. Grafikowy
B. Dyspozycyjny
C. Brygadowy
D. Rewirowy
HGT.06 Pytanie 1 446
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
B. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
C. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
D. wynikają z norm kategoryzacyjnych
HGT.03 Pytanie 1 447
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba pracująca w hotelu, przyjmując zamówienie na dodatkowe usługi dla zorganizowanej grupy, powinna uzyskać od zlecającego

A. wstępny kosztorys zamawianych usług
B. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
C. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
D. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
HGT.06 Pytanie 1 448
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
HGT.03 Pytanie 1 449
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami

A. pokojowa
B. inspektorka pięter
C. magazynier bielizny
D. recepcjonista
HGT.06 Pytanie 1 450
Realizacja usług w recepcji

Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:

A. głównej
B. towarzyszącej
C. uzupełniającej
D. opcjonalnej
HGT.06 Pytanie 1 451
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to

A. szacowanie wydatków
B. faktura
C. faktura pro forma
D. zlecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 1 452
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?

A. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
B. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
C. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
D. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
HGT.03 Pytanie 1 453
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas porządkowania jednostki mieszkalnej?

A. Zdjąć pościel
B. Opróżnić kosz na śmieci
C. Odkurzyć meble
D. Wyczyścić lustra
HGT.06 Pytanie 1 454
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?

A. 100,4 euro
B. 120,4 euro
C. 105,6 euro
D. 110,2 euro
HGT.06 Pytanie 1 455
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. noclegu w innym obiekcie
B. korzystania z hotelowego SPA
C. złożenia bagaży w przechowalni
D. zwiedzania miasta z przewodnikiem
HGT.03 Pytanie 1 456
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?

A. Zamknięcie pokoju do czasu znalezienia klucza nie rozwiązuje problemu
B. Natychmiastowe wymeldowanie gościa nie jest odpowiednim rozwiązaniem
C. Wydanie duplikatu klucza po potwierdzeniu tożsamości gościa
D. Zgłoszenie zgubienia klucza policji nie jest konieczne w przypadku zagubienia klucza hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 457
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
B. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
C. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
D. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
HGT.06 Pytanie 1 458
Realizacja usług w recepcji

Karta pokładowa to dokument uprawniający właściciela do

A. pobytu w hallu recepcyjnym
B. wejścia do restauracji hotelowej
C. wejścia do samolotu
D. pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 459
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?

A. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
C. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
D. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
HGT.06 Pytanie 1 460
Realizacja usług w recepcji

Obiektem branży hotelarskiej jest budynek

A. urlopowy
B. wypoczynkowy
C. wczasowy
D. wycieczkowy
HGT.03 Pytanie 1 461
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 40 000 zł
B. 100 000 zł
C. 50 000 zł
D. 10 000 zł
HGT.03 Pytanie 1 462
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?

A. Okolicznościowe
B. Awaryjne
C. Gruntowne
D. Specjalne
HGT.03 Pytanie 1 463
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?

A. Wyczyścić szorstką szczotką
B. Przetrzeć mokrą gąbką
C. Wytarć wilgotną ściereczką
D. Przetrzeć suchą ściereczką
HGT.03 Pytanie 1 464
Obsługa gości w obiekcie świa…

Napój kawowy przygotowany na podstawie podwójnej porcji klasycznego espresso z dodatkiem mleka, przyozdobiony małym kleksem mlecznej piany, to

A. cappuccino
B. latte macchiato
C. melange
D. espresso
HGT.03 Pytanie 1 465
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wystawienie faktury pro forma zleceniodawcy przed zrealizowaniem zamówienia pozwala na

A. wpłatę zaliczki związanej z złożonym zamówieniem
B. zaprezentowanie usług zawartych w ofercie pakietowej
C. uwzględnienie szczególnych życzeń zleceniodawcy
D. odliczenie wykazanego w tym dokumencie podatku VAT
HGT.03 Pytanie 1 466
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?

A. Odkurzacz.
B. Polerka.
C. Czyścik.
D. Zamiatarka.
HGT.06 Pytanie 1 467
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Amadeus
C. Voyager
D. Chart
HGT.06 Pytanie 1 468
Realizacja usług w recepcji

Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?

A. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
D. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
HGT.03 Pytanie 1 469
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję nakrycia stołu bielizną stołową.

A. Molton, obrus stołowy, napperon
B. Napperon, obrus stołowy, skirting
C. Molton, napperon, skirting
D. Obrus stołowy, laufer, skirting
HGT.06 Pytanie 1 470
Realizacja usług w recepcji

Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:

A. Kodeksu karnego
B. regulaminu porządkowego hotelu
C. regulaminu wewnętrznego hotelu
D. Kodeksu cywilnego
HGT.06 Pytanie 1 471
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?

A. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
B. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
C. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
D. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
HGT.06 Pytanie 1 472
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone

A. w formularz rezerwacji
B. w dokument meldunkowy
C. w kasę fiskalną
D. w harmonogram obłożenia hotelu
HGT.06 Pytanie 1 473
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?

Jan Kowalski
ul. Targowa 123
00-250 Warszawa
tel. +48 224 885 023
kom. 666 388 845
e-mail: [email protected]
Warszawa, 13.03.2016 r.
 Hotel Zamkowy***
ul. Wawelska 1
31-052 Kraków
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu.
Łączę pozdrowienia
Jan Kowalski

A. 16.03.2016 r.
B. 27.03.2016 r.
C. 20.03.2016 r.
D. 14.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 1 474
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. rozszerzyć możliwości hotelu
B. obniżyć ceny usług
C. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
D. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 475
Realizacja usług w recepcji

Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować

A. dyrektor hotelu
B. recepcjonista dyspozytor
C. menadżer recepcji
D. concierge
HGT.06 Pytanie 1 476
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Wstawka do apartamentu, budzenie
B. Tłumacz języka migowego, room-service
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Budzenie, przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 1 477
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 380,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 110,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 478
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. rozdawanie bezpłatnych próbek
B. degustacje i pokazy
C. prezentacje dla klientów
D. konkursy
HGT.06 Pytanie 1 479
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. komputerowy system rezerwacyjny
B. globalny system dystrybucji
C. internetowy portal rezerwacji
D. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
HGT.03 Pytanie 1 480
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?

A. Dokładne.
B. Specjalne.
C. B bieżące.
D. Codzienne.