Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 481
Realizacja usług w recepcji
A. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
D. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
HGT.06 Pytanie 1 482
Realizacja usług w recepcji
Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?
A. 7
B. 10
C. 30
D. 20
HGT.06 Pytanie 1 483
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?
A. niemiecką
B. rosyjską
C. francuską
D. angielską
HGT.06 Pytanie 1 484
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest
A. zwierzę żywe
B. potrawa zapiekana
C. walizka podręczna
D. pojazd mechaniczny
HGT.03 Pytanie 1 485
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę odszkodowania powinien przeznaczyć hotel dla gościa, jeśli podczas porządkowania jednostki mieszkalnej uszkodzono laptop o wartości 6 000,00 zł, a cena za dobę hotelową wynosi 300,00 zł?
A. 6 000,00 zł
B. 30 000,00 zł
C. 9 000,00 zł
D. 15 000,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 486
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?
A. Polerowania zwierciadła
B. Odkurzania dywanu
C. Mycia kabiny prysznicowej
D. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
HGT.03 Pytanie 1 487
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania porządkowe powinny być realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Pranie zasłon
B. Czytanie kurzu
C. Wietrzenie pościeli
D. Woskowanie podłóg
HGT.03 Pytanie 1 488
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Zarządca hotelu
B. Kierownik recepcji
C. Menadżer hotelu
D. Inspektor pięter
HGT.03 Pytanie 1 489
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia dodatkowego muszą być obecne w każdej jednostce hotelowej, niezależnie od jej kategorii?
A. Materiały piśmiennicze dostępne w hotelu
B. Woda butelkowana w ilości odpowiedniej do liczby osób w pokoju
C. Zestaw do pielęgnacji odzieży, obuwia oraz igielnik
D. Szklanki lub inne naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie osób w pokoju
HGT.03 Pytanie 1 490
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z pokoju hotelowego pani Nowak zniknął złoty naszyjnik wyceniany na 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania należy przyznać gościowi w tej sytuacji?
A. 4 000 zł
B. 14 000 zł
C. 7 000 zł
D. 1 400 zł
HGT.06 Pytanie 1 491
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz
A. całodzienne wyżywienie.
B. możliwość parkowania pojazdów.
C. serwowanie śniadań do pokoju.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
HGT.06 Pytanie 1 492
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?
A. Dowodem wpłaty
B. Poleceniem przelewu
C. Fakturą
D. Rachunkiem wstępnym
HGT.06 Pytanie 1 493
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Turystyczne
B. Medyczne
C. Spa
D. Rekreacyjne
HGT.03 Pytanie 1 494
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo mleko można przechowywać w chłodzie po otwarciu opakowania?
A. 1 tydzień
B. 5 dni
C. 12 godzin
D. 2 dni
HGT.06 Pytanie 1 495
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien przygotować pracownik recepcji dla gościa, który oddaje cenną rzecz na przechowanie w hotelowej recepcji?
A. Kartę lojalnościową
B. Kwit depozytowy
C. Kartę rejestracyjną
D. Kwit bagażowy
HGT.06 Pytanie 1 496
Realizacja usług w recepcji
Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?
A. Dział marketingu, gastronomia
B. Dział rekreacji, centrum biznesu
C. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
D. Dział techniczny, odnowa biologiczna
HGT.06 Pytanie 1 497
Realizacja usług w recepcji
Cruising stanowi rodzaj turystyki
A. powietrznej
B. kolejowej
C. morskiej
D. lądowej
HGT.06 Pytanie 1 498
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 5 000 zł
B. 10 000 zł
C. 15 000 zł
D. 20 000 zł
HGT.03 Pytanie 1 499
Obsługa gości w obiekcie świa…
W której kategorii hotele i motele mają obowiązek oferowania usługi sprzedaży lub dostarczania kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej (przynajmniej szczoteczki i pasty do zębów oraz maszynki i kremu do golenia)?
A. Od 1*
B. Od 3*
C. Od 4*
D. Od 2*
HGT.03 Pytanie 1 500
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień usługi, które są zawarte w pakiecie typu SPA?
A. Saunę fińską, masaż, peelingi
B. Kręgle, piłkę wodną
C. Kort tenisowy, aerobik w wodzie
D. Basen, saunę, jacuzzi
HGT.03 Pytanie 1 501
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zbiorów składa się jedynie z potraw i napojów typowych dla amerykańskiego śniadania?
A. Herbata, kawa, świeże rogaliki, masło, dżem
B. Owsianka na mleku, fasola w sosie pomidorowym
C. Soki owocowe, naleśniki z syropem klonowym
D. Kawa ze śmietanką, jajka w szklance, wędliny, sery
HGT.06 Pytanie 1 502
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Single
B. Twin
C. Duplex
D. Triple
HGT.06 Pytanie 1 503
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze
A. strategii cenowej
B. public relations
C. strategii produktowej
D. promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 504
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Guest relations
B. Concierge
C. Kierownik zmiany
D. Recepcjonista
HGT.06 Pytanie 1 505
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 1 506
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o opłacalności poniżej średniej krajowej
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
C. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
D. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 507
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Wszystkich gości hotelowych
B. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
C. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
D. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 508
Realizacja usług w recepcji
Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?
A. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
B. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
C. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
D. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
HGT.06 Pytanie 1 509
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem końcowego rozliczenia gościa za nocleg w hotelu jest
A. zaliczka
B. rachunek wstępny
C. faktura
D. kwit awizo
HGT.06 Pytanie 1 510
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. czekiem
B. przelewem
C. kartą płatniczą
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 1 511
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Kempingi i domy wycieczkowe
B. Pola biwakowe i pola namiotowe
C. Pola biwakowe i kempingi
D. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
HGT.03 Pytanie 1 512
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź grupę składników koniecznych do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka pszenna, jaja, woda
B. Kasza manna, jaja, mleko
C. Bułka tarta, jaja, woda
D. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
HGT.03 Pytanie 1 513
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia powinien wykorzystać kelner, organizując nakrycie do serwowania jajka na miękko?
A. Głębokiego talerza lub miseczki na podstawce i łyżki
B. Podgrzanego talerza zakąskowego, noża oraz widelca
C. Spodka, kieliszka do jajka i łyżeczki
D. Płaskiego talerzyka, małego noża oraz widelca
HGT.03 Pytanie 1 514
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy pościeli oraz bielizny pościelowej są konieczne do standardowego zaścielenia łóżka małżeńskiego?
A. Ochraniacz na łóżko, trzy prześcieradła, sześć poszewek na poduszki, poszwa na kołdrę
B. Ochraniacz na łóżko, jedno prześcieradło, dwie poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
C. Ochraniacz na łóżko, cztery prześcieradła, cztery poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
D. Ochraniacz na łóżko, dwa prześcieradła, trzy poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
HGT.03 Pytanie 1 515
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim przypadku hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Uszkodzenia walizki przez bagażowego.
B. Kradzieży portfela przez pokojówkę.
C. Poplamienia marynarki przez kelnera.
D. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa.
HGT.06 Pytanie 1 516
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw
A. zapytać o szczególne życzenia
B. ustalić termin pobytu
C. zapytać o lokalizację pokoju
D. przekazać numer rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 517
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. gościom hotelowym
B. turystom lub odwiedzającym
C. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
D. grupom turystycznym z zagranicy
HGT.06 Pytanie 1 518
Realizacja usług w recepcji
Aby usprawnić ofertę hotelu o usługi "rent a car", konieczna jest promocja przez
A. nawiązanie współpracy z biurem podróży
B. poprawę oświetlenia drogi dojazdowej do obiektu
C. zwiększenie opłat za nocleg w hotelu
D. aktualizację broszur informacyjnych hotelu
HGT.03 Pytanie 1 519
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?
A. miseczki na podstawce i łyżki
B. talerza zakąskowego i łyżki
C. talerza głębokiego i łyżeczki
D. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
HGT.06 Pytanie 1 520
Realizacja usług w recepcji
Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?
A. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
B. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
C. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
D. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa