Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 521
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Zestaw śniadaniowy
B. Bufet śniadaniowy
C. Room service
D. A'la carte
HGT.03 Pytanie 1 522
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić zauważone w trakcie sprzątania ubytki w wyposażeniu pokoju, z którego wyjechał gość?
A. Do kierownika działu technicznego
B. Do dyrektora hotelu
C. Do kierownika służby pięter
D. Do recepcjonisty dyżurnego
HGT.06 Pytanie 1 523
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?
A. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
B. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
C. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
D. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
HGT.06 Pytanie 1 524
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?
A. Konferencyjne
B. W weekend
C. Poza sezonem
D. Standardowe
HGT.06 Pytanie 1 525
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Duplikatu faktury
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wypłaty
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 1 526
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem wprowadzonym do hotelu jest
A. samochód gościa
B. bagaż gościa
C. rower osoby odwiedzającej gościa
D. rasowy pies gościa
HGT.06 Pytanie 1 527
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. kosztu noclegu
B. numeru apartamentu
C. obywatelstwa gościa
D. okresu pobytu
HGT.03 Pytanie 1 528
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel o trzech gwiazdkach musi mieć w swojej ofercie
A. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży gości.
B. kwiaciarnie lub opcję dostawy kwiatów.
C. dystrybucję lub udostępnianie gazet codziennych.
D. centrum wellness.
HGT.06 Pytanie 1 529
Realizacja usług w recepcji
Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?
A. 274,00 zł
B. 254,00 zł
C. 264,00 zł
D. 244,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 530
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?
A. Kociołek
B. Bemar
C. Warnik
D. Dekanter
HGT.06 Pytanie 1 531
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1
Nazwa pakietu | Elementy pakietu |
---|---|
BIAŁY | menu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu |
INDYGO | basen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych |
LILA | AI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru |
SEPIA | kolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała |
A. Sepia.
B. Indygo.
C. Lila.
D. Biały.
HGT.03 Pytanie 1 532
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego
A. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
B. ustnego potwierdzenia wykonania usług
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
HGT.06 Pytanie 1 533
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
C. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
D. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
HGT.03 Pytanie 1 534
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Kierownikowi recepcji
B. Korytarzowej
C. Inspektorowi służby pięter
D. Osobie zarządzającej hotelem
HGT.06 Pytanie 1 535
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. angielską
B. niemiecką
C. francuską
D. rosyjską
HGT.06 Pytanie 1 536
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. posypywanie produktu przyprawami
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. dekorowanie przekąsek
D. szybkie schładzanie, na przykład szampana
HGT.06 Pytanie 1 537
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
B. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
D. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
HGT.06 Pytanie 1 538
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
B. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
HGT.06 Pytanie 1 539
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. Dokładne
B. Cykliczne
C. Na czysto
D. W obecności gościa
HGT.06 Pytanie 1 540
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?
A. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
B. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
C. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
D. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
HGT.03 Pytanie 1 541
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki element wyposażenia dodatkowego w jednostkach mieszkalnych jest wymagany w hotelach wszystkich klas?
A. Zestaw do pielęgnacji obuwia
B. Torba na bieliznę gościa przeznaczoną do prania
C. Naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie gości w pokoju
D. Artykuły piśmiennicze
HGT.06 Pytanie 1 542
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój SGL | 500,00 zł |
Pokój DBL | 400,00 zł |
APT | 700,00 zł |
A. 1 020,00 zł
B. 1 275,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 1 785,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 543
Realizacja usług w recepcji
Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?
A. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
C. minister odpowiedzialny za turystykę
D. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
HGT.03 Pytanie 1 544
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności przy porządkowaniu węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Umycie płytek nad brodzikiem
B. Wypolerowanie armatury przy umywalce
C. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
D. Umycie posadzki
HGT.03 Pytanie 1 545
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, na życzenie gościa, nie będzie traktowana jako dodatkowa usługa płatna w hotelu?
A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. tylko 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 546
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Paryżu?
A. DM Plaża
B. Amadeus
C. Fidelio
D. Chart
HGT.06 Pytanie 1 547
Realizacja usług w recepcji
Czym jest akronim HOTREC?
A. Globalną Organizacją Turystyki
B. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
C. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
D. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
HGT.06 Pytanie 1 548
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. przelew bankowy
B. voucher
C. confirmation
D. czek podróżny
HGT.06 Pytanie 1 549
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
B. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
HGT.03 Pytanie 1 550
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na przygotowanie wstawki powitalnej dla gościa VIP, pokojowa powinna w przygotowanej przestrzeni noclegowej umieścić
A. dodatkowe łóżko
B. poranną gazetę
C. bukiet kwiatów
D. drugą poduszkę
HGT.06 Pytanie 1 551
Realizacja usług w recepcji
Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien
A. przygotować kartę rejestracyjną
B. sporządzić rachunek wstępny
C. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
D. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
HGT.03 Pytanie 1 552
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?
A. Od -5°C do -1°C
B. Od -10°C do -6°C
C. Od 0°C do +6°C
D. Od +7°C do +15°C
HGT.03 Pytanie 1 553
Obsługa gości w obiekcie świa…
Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?
A. 1*
B. 3*
C. 2*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 1 554
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
B. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
C. otwarciu konta gościa
D. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
HGT.06 Pytanie 1 555
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje
A. hotelowej
B. turystycznej
C. kulturalnej
D. użytkowej
HGT.06 Pytanie 1 556
Realizacja usług w recepcji
Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?
A. Poprawa standardu obsługi
B. Reklama w Internecie
C. Zwiększenie jakości produktu
D. Obniżona cena
HGT.06 Pytanie 1 557
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:
A. hotelu 5*
B. hotelu 3*
C. hotelu 2*
D. motelu 2*
HGT.03 Pytanie 1 558
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rodzina licząca pięć osób dokonała rezerwacji w hotelu na dwa pokoje: dwuosobowy z łóżkiem małżeńskim oraz trzyosobowy. Wskaż, które z pokoi muszą być przygotowane na przyjęcie gości?
A. TPL, DBL
B. TPL, SGL
C. DBL, TWIN
D. APT, TPL
HGT.03 Pytanie 1 559
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kawa z kremową, orzechowo-brązową pianką określaną jako crema, to
A. con panna
B. macchiato
C. au lait
D. espresso
HGT.03 Pytanie 1 560
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu czyszczenie powinno mieć miejsce w hotelu przed zorganizowaniem dużej imprezy noworocznej?
A. Sezonowe
B. Ogólne
C. Specjalne
D. Okolicznościowe