Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 121
Realizacja usług w recepcji
A. wojewoda
B. marszałek danego województwa
C. prezydent miasta
D. starosta
HGT.06 Pytanie 122
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?
A. Asortyment
B. Akcje promocyjne
C. Kanały dystrybucji
D. Cennik
HGT.06 Pytanie 123
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?
A. 11,11 zł
B. 28,05 zł
C. 34,50 zł
D. 12,00 zł
HGT.06 Pytanie 124
Realizacja usług w recepcji
Gość, opuszczając hotel, zamówił w recepcji pokój na kolejny termin. Jakim rodzajem rezerwacji to jest?
A. Zdalny.
B. Osobisty.
C. Internetowy.
D. Pośredni.
HGT.06 Pytanie 125
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.
PAKIET BURSZTYNOWY | |
---|---|
W cenie: | — wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym — wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora) — materiały konferencyjne (papier i długopisy) — menu wg programu spotkania — bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie — wsparcie organizacyjne Managera — parking monitorowany na terenie obiektu |
A. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
B. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
C. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
D. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
HGT.03 Pytanie 126
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?
A. W postaci bufetu śniadaniowego
B. Za pośrednictwem obsługi kelnerskiej
C. W formie śniadaniowego zestawu
D. Przekazywane do pokoju hotelowego
HGT.06 Pytanie 127
Realizacja usług w recepcji
Czym jest akronim HOTREC?
A. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
B. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
C. Globalną Organizacją Turystyki
D. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
HGT.06 Pytanie 128
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien
A. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
B. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
C. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
D. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
HGT.03 Pytanie 129
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki napój należy przyrządzić na śniadanie wiedeńskie?
A. Kawę z podgrzaną śmietanką
B. Herbatę z cytryną
C. Kawę z zimnym mlekiem
D. Herbatę z mlekiem
HGT.06 Pytanie 130
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości
A. turystycznej
B. hotelowej
C. kulturalnej
D. miejskiej
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?
A. Public relations
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 132
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?
A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 133
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Room service, klub hotelowy.
B. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
C. Siłownia, dyskoteka.
D. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
HGT.06 Pytanie 134
Realizacja usług w recepcji
Wymień dane, które powinny być zawarte w karcie pobytu gościa w hotelu?
A. Nazwisko gościa, typ pokoju, adres gościa
B. Nazwisko gościa, data przybycia, podpis gościa
C. Nazwisko gościa, numer pokoju, czas pobytu
D. Dane osobowe gościa, koszt, data wyjazdu
HGT.06 Pytanie 135
Realizacja usług w recepcji
Jednym z celów statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest
A. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży
B. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
C. zwiększanie zainteresowania turystyką i krajoznawstwem
D. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży
HGT.03 Pytanie 136
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiada za utrzymanie czystości oraz porządku w recepcyjnym holu hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Pokojowa
B. Korytarzowa
C. Recepcjonista
D. Portier
HGT.03 Pytanie 137
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co to jest jajko po wiedeńsku?
A. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
B. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
C. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
D. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
HGT.03 Pytanie 138
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?
A. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
B. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
D. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
HGT.03 Pytanie 139
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto przejmuje z pokoju gościa formularz zamówienia usługi pralni wraz z zabrudzoną odzieżą?
A. Pokojowa
B. Recepcjonista
C. Magazynier bielizny
D. Inspektorka pięter
HGT.03 Pytanie 140
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Powierzchni z naturalnego kamienia
B. Elementów z surowego drewna
C. Powierzchni obrazu
D. Niezmywalnych tapet
HGT.06 Pytanie 141
Realizacja usług w recepcji
Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?
A. Od 40 do 75 cm
B. Od 50 do 80 cm
C. Od 30 do 65 cm
D. Od 20 do 50 cm
HGT.06 Pytanie 142
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie
A. 21 dni
B. 7 dni
C. 30 dni
D. 14 dni
HGT.06 Pytanie 143
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
B. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
C. zapropanować najwyższy standard pokoju
D. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
HGT.03 Pytanie 144
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. portier
B. pokojowa
C. korytarzowa
D. recepcjonista
HGT.06 Pytanie 145
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty
A. regresywna
B. uzgadniana
C. zmniejszona
D. bez zmian
HGT.06 Pytanie 146
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?
A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Dokument rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 147
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
B. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
C. ściągnięcie środków z konta użytkownika
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
HGT.06 Pytanie 148
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Teresa" w kontekście public relations:
A. wprowadzono obniżki cen po sezonie
B. nawiązano współpracę z biurem podróży
C. przygotowano jubileuszowe przyjęcie
D. opublikowano reklamę w czasopiśmie branżowym
HGT.06 Pytanie 149
Realizacja usług w recepcji
W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?
A. Marketing bezpośredni
B. Promocja sprzedaży
C. Public relations
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Turystyczne
B. Rekreacyjne
C. Spa
D. Medyczne
HGT.06 Pytanie 151
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie cennych przedmiotów, gdy
A. gość prosi o tę usługę w nocy
B. zajmują zbyt dużo miejsca
C. gość wykazuje agresję
D. są na tyle małe, że łatwo mogą się zgubić
HGT.06 Pytanie 152
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?
A. nocleg i śniadanie
B. pokój dla dwóch osób
C. pełne wyżywienie
D. nocleg, śniadanie, obiad
HGT.06 Pytanie 153
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?
Jan Kowalski ul. Targowa 123 00-250 Warszawa tel. +48 224 885 023 kom. 666 388 845 e-mail: [email protected] | Warszawa, 13.03.2016 r. |
Hotel Zamkowy*** ul. Wawelska 1 31-052 Kraków | |
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu. | |
Łączę pozdrowienia Jan Kowalski |
A. 14.03.2016 r.
B. 20.03.2016 r.
C. 27.03.2016 r.
D. 16.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 154
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. spadnie
B. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
C. zwiększy się
D. zostanie na tym samym poziomie
HGT.06 Pytanie 155
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym
A. wszystkich kategoriach
B. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. kategorii 4* i 5*
D. kategorii 3*, 4* oraz 5*
HGT.03 Pytanie 156
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?
A. Okolicznościowego
B. Awaryjnego
C. Gruntownego
D. Bieżącego
HGT.06 Pytanie 157
Realizacja usług w recepcji
Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.
Oferta hotelu Venus | |
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych. |
A. Emeryci.
B. Studenci.
C. Małżeństwa.
D. Biznesmeni.
HGT.06 Pytanie 158
Realizacja usług w recepcji
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
A. Ośrodek wczasowy.
B. Dom wycieczkowy.
C. Motel.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 159
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Aktywować system alarmowy i użyć broni
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
D. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
HGT.03 Pytanie 160
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile środka myjącego i wody należy zastosować do umycia holu hotelowego o powierzchni 130 m2 zgodnie z zamieszczoną instrukcją?
Do pojemnika z wodą odmierzyć 40 ml środka myjącego na 2 l wody. Ilość ta wystarczy do umycia 20 m2 powierzchni. Użycie innego, niż zalecane, stężenia może doprowadzić do odbarwienia fugi. Nie należy stosować w połączeniu z innymi środkami. Po wyschnięciu powierzchnię wypolerować. Podczas stosowania zachować niezbędne środki bezpieczeństwa. |
A. 260 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
B. 260 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
C. 130 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
D. 130 ml środka myjącego i 26 litrów wody.