Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 561
Realizacja usług w recepcji

Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer

A. czeku podróżnego
B. karty lojalnościowej
C. skierowania na pobyt
D. karty kredytowej
HGT.06 Pytanie 1 562
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
B. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
C. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
D. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
HGT.03 Pytanie 1 563
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?

A. Dżemy, powidła i konfitury
B. Chleb i inne pieczywo
C. Wędliny oraz pasztety
D. Mleko i wyroby mleczne
HGT.06 Pytanie 1 564
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 340,00 zł
B. 180,00 zł
C. 680,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 565
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?

A. bagażowy
B. depozytowy
C. skrytkowy
D. rozliczeniowy
HGT.03 Pytanie 1 566
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku uszkodzenia instalacji wodnej, wykładzina w przedpokoju została trochę zalana. Jakie urządzenie powinna wykorzystać osoba sprzątająca do osuszenia wykładziny?

A. Urządzenie do czyszczenia i odsysania.
B. Ścierka.
C. Podkład do czyszczenia.
D. Odkurzacz sucho-mokro.
HGT.06 Pytanie 1 567
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?

A. Czarter grupy turystycznej
B. Check - out grupy turystycznej
C. Check - in grupy turystycznej
D. Przebukowanie grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 568
Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
D. systemem zapewnienia wysokiej jakości
HGT.06 Pytanie 1 569
Realizacja usług w recepcji

Motel jest rodzajem obiektu:

A. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
B. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
HGT.06 Pytanie 1 570
Realizacja usług w recepcji

Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?

A. 60 zł
B. 240 zł
C. 200 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 1 571
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował

A. allotment
B. czarter
C. overbooking
D. timesharing
HGT.03 Pytanie 1 572
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa przechowywania bagażu w hotelu jest

A. fakultatywna, bezpłatna
B. towarzysząca, płatna
C. uzupełniająca, płatna
D. komplementarna, bezpłatna
HGT.06 Pytanie 1 573
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
B. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
C. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
D. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
HGT.06 Pytanie 1 574
Realizacja usług w recepcji

W hotelu 3* usługa bagażowa jest

A. fakultatywna
B. sezonowa
C. odpłatna
D. komplementarna
HGT.06 Pytanie 1 575
Realizacja usług w recepcji

Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?

A. melancholik
B. flegmatyk
C. choleryk
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 1 576
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to

A. cocktail party
B. bankiet amerykański
C. bankiet zasiadany
D. lampka wina
HGT.03 Pytanie 1 577
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na posadzce w recepcji widoczne są czarne ślady po obcasach. Jaki preparat należy użyć, aby je usunąć?

A. Rozcieńczony spirytus
B. Benzynę ekstrakcyjną
C. Zimną wodę
D. Roztwór szamponu
HGT.03 Pytanie 1 578
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
B. Mąka, jajko, cukier
C. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
D. Mąka, jajko, drożdże
HGT.03 Pytanie 1 579
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do przygotowania cappuccino?

A. Espresso i mleko
B. Espresso, czekoladę i śmietankę
C. Espresso, mleko i whisky
D. Espresso i wodę
HGT.03 Pytanie 1 580
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do czyszczenia lakierowanej podłogi z drewna?

A. Zamiatarkę
B. Ekstraktor
C. Polerkę
D. Mop
HGT.06 Pytanie 1 581
Realizacja usług w recepcji

W każdej recepcji hotelowej, bez względu na jej klasę, klient może skorzystać

A. z telefonu
B. z kserokopiarki
C. z bankomatu
D. z klucznicy
HGT.06 Pytanie 1 582
Realizacja usług w recepcji

W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?

A. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
B. Klient jest agresywny i niegrzeczny
C. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
D. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
HGT.06 Pytanie 1 583
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie dla klienta dotyczące rezerwacji pokoju w hotelu?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Formularz rezerwacyjny
C. Harmonogram rezerwacji
D. Karta rezerwacyjna
HGT.06 Pytanie 1 584
Realizacja usług w recepcji

Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien

A. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
B. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
C. zapytać o odczucia związane z pobytem
D. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
HGT.06 Pytanie 1 585
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obiekt hotelarski działający w sezonie?

A. dom turystyczny
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. pole namiotowe
HGT.06 Pytanie 1 586
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału

A. zintegrowany
B. pośredni
C. bezpośredni
D. konwencjonalny
HGT.06 Pytanie 1 587
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet turystyczny
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet sportowy
D. Pakiet rehabilitacyjny
HGT.06 Pytanie 1 588
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Kierownika służby pięter
B. Przełożonego służby parterowej
C. Księgowej w dziale rozliczeń
D. Szefa pionu technicznego
HGT.06 Pytanie 1 589
Realizacja usług w recepcji

W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania

A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 590
Realizacja usług w recepcji

Trybuszon jest częścią wyposażenia

A. inspektora służby pięter
B. kierownika sali konsumenckiej
C. dysponenta
D. bagażowego
HGT.06 Pytanie 1 591
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wywołanie aktywności
B. przyciągnięcie uwagi
C. wzbudzenie ciekawości
D. pobudzenie pragnienia
HGT.06 Pytanie 1 592
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. dystrybucja, promocja, produkt, personel
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. sprzedaż, produkt, reklama, personel
D. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
HGT.06 Pytanie 1 593
Realizacja usług w recepcji

Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny

A. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
B. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
C. w hotelach o standardzie 4* i 5*
D. we wszystkich hotelach:
HGT.03 Pytanie 1 594
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka temperatura jest najbardziej odpowiednia do przechowywania jaj, aby utrzymały świeżość przez 28 dni?

A. Od - 5°C do - 2°C
B. Od 0°C do +5°C
C. Od +6°C do +10°C
D. Od - 2°C do 0°C
HGT.06 Pytanie 1 595
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:

A. kasę fiskalną
B. grafik dysponenta
C. sejf depozytowy
D. klucznicę
HGT.06 Pytanie 1 596
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Ulotki rozdawane na ulicach
B. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
C. Intensywna reklama w radio
D. Intensywna reklama w telewizji
HGT.06 Pytanie 1 597
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz na kwartał
B. raz w roku
C. co pół roku
D. raz w miesiącu
HGT.06 Pytanie 1 598
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?

A. Public relations
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 599
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować

A. promocję w branży
B. reklamę w radiu
C. reklamę w telewizji
D. promocję w regionie
HGT.03 Pytanie 1 600
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych usług każdy obiekt hotelowy zapewnia nieodpłatnie swoim gościom?

A. Opiekę nad dziećmi
B. Pranie ubrań
C. Serwowanie posiłków do pokoi
D. Wypożyczenie żelazka