Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 641
Realizacja usług w recepcji
A. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
HGT.06 Pytanie 1 642
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?
A. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
B. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
C. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
D. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
HGT.03 Pytanie 1 643
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej znajduje się w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i po wcześniej ustalonej cenie?
A. Wstawki śniadaniowej
B. A la carte
C. Bufetu śniadaniowego
D. Table d’hóte
HGT.06 Pytanie 1 644
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jazda konna | 30 min. | 2 | 56,91 | 113,82 | 23 | 140,00 |
A. 5,19 zł
B. 10,37 zł
C. 13,09 zł
D. 26,18 zł
HGT.06 Pytanie 1 645
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?
A. Salę konferencyjną z wyposażeniem
B. Bezpłatny dostęp do Internetu
C. Centrum SPA & Wellness
D. Bezpłatny room service
HGT.03 Pytanie 1 646
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który członek personelu hotelowego ma obowiązek aktualizowania danych o stanie pokoi dostępnych dla gości?
A. Kierownik recepcji
B. Sprzątaczka
C. Recepcjonista
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 1 647
Realizacja usług w recepcji
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją
A. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
B. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
C. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
D. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
HGT.06 Pytanie 1 648
Realizacja usług w recepcji
Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z
A. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
B. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
C. lobby i bagażowni
D. bagażowni oraz holu recepcyjnego
HGT.06 Pytanie 1 649
Realizacja usług w recepcji
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
B. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
C. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
D. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
HGT.06 Pytanie 1 650
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 360,00 zł
B. 300,00 zł
C. 960,00 zł
D. 840,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 651
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?
A. Kartę pobytu
B. Harmonogram obłożenia pokoi
C. Voucher
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 652
Realizacja usług w recepcji
W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 33%
B. 40%
C. 20%
D. 53%
HGT.03 Pytanie 1 653
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który fragment z zamówienia odnosi się do dodatkowych usług biznesowych?
Fragment 1. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na bal przedszkolaków. Salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny. |
Fragment 2. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na prywatny pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia. |
Fragment 3. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla dwustu osób, a także o zorganizowanie przerw kawowych. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny, mównicę oraz mikrofon bezprzewodowy. |
Fragment 4. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczystość rodzinną. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami i po lampce szampana. |
A. Fragment 3.
B. Fragment 2.
C. Fragment 1.
D. Fragment 4.
HGT.06 Pytanie 1 654
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.
Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Masaż częściowy ciała | godz. | 2 | 81,30 | 162,60 | 23 | 200,00 |
A. 18,70 zł
B. 37,40 zł
C. 14,81 zł
D. 40,65 zł
HGT.03 Pytanie 1 655
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa fryzjerska stanowi pewien typ usługi w hotelu?
A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. fakultatywnej
D. podstawowej
HGT.06 Pytanie 1 656
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 648 zł
B. 600 zł
C. 500 zł
D. 540 zł
HGT.06 Pytanie 1 657
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. dystrybucja
B. cena
C. promocja
D. personel
HGT.06 Pytanie 1 658
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?
A. Zrealizowanie formularza pobytowego
B. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
C. Wypełnienie karty meldunkowej
D. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
HGT.03 Pytanie 1 659
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?
A. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
B. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
C. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
D. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
HGT.03 Pytanie 1 660
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów śniadaniowych odpowiada zasadom zdrowego żywienia?
A. Chleb razowy z szynką, papryka, kawa zbożowa
B. Bułka pszenna z masłem, jabłko, herbata z mlekiem
C. Kajzerka z masłem, miód, dżem, kawa zbożowa
D. Chleb żytni ze smalcem, ogórek, herbata z mlekiem
HGT.03 Pytanie 1 661
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?
A. Deratyzację
B. Dezynfekcję
C. Dezynsekcję
D. Dezodoryzację
HGT.06 Pytanie 1 662
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1 663
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Statut hotelu
B. Księga meldunkowa
C. Instrukcja bhp
D. Regulamin hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 664
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
C. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
D. usytuowane przy trasach turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 665
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?
A. Wprowadzenie zniżek dla studentów
B. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
C. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
D. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
HGT.06 Pytanie 1 666
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
B. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
C. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
D. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
HGT.06 Pytanie 1 667
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest
A. potwierdzenie rezerwacji
B. karta zamówienia
C. formularz rezerwacyjny
D. list powitalny
HGT.03 Pytanie 1 668
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?
A. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
B. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
D. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 1 669
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma farmaceutyczna złożyła zamówienie na usługi konferencyjne w hotelu, a wartość brutto tego zamówienia wynosi 12 400 zł. Jaką kwotę w postaci zaliczki musi uiścić firma, jeśli ma ona wynosić 20% wartości zamówienia?
A. 2 480 zł
B. 124 zł
C. 248 zł
D. 1 240 zł
HGT.06 Pytanie 1 670
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na
A. karcie pobytu
B. rachunku wstępnym
C. paragonie fiskalnym
D. kontrolce depozytowej
HGT.06 Pytanie 1 671
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to
A. dom wycieczkowy
B. hotel
C. schronisko młodzieżowe
D. akademik
HGT.06 Pytanie 1 672
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 90 do 110 cm
B. od 110 do 120 cm
C. od 130 do 140 cm
D. od 80 do 90 cm
HGT.06 Pytanie 1 673
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
C. Reklamę w telewizji oraz w radio
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 1 674
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
B. zamknąć rachunek hotelowy gościa
C. przyjąć opłatę
D. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
HGT.06 Pytanie 1 675
Realizacja usług w recepcji
Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?
A. Garni
B. Aparthotelu
C. Biznesowego
D. Rezydencyjnego
HGT.06 Pytanie 1 676
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. technicznego.
B. służby parterowej.
C. służby pięter.
D. marketingu.
HGT.06 Pytanie 1 677
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien
A. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
B. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
C. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
D. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
HGT.03 Pytanie 1 678
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co zwykle podaje się do herbaty w Rosji?
A. cukier, mleko oraz śmietankę
B. miód, sok malinowy oraz koniak
C. cytrynę, dżemy i rum
D. dżemy, cukier oraz whisky
HGT.06 Pytanie 1 679
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. sprzedaż kwiatów
B. usługa motoryzacyjna
C. podawanie śniadań
D. sprzedaż kosmetyków
HGT.06 Pytanie 1 680
Realizacja usług w recepcji
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. uznania
B. przynależności
C. fizjologiczne
D. bezpieczeństwa