Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 681
Realizacja usług w recepcji

Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi

A. osobistej
B. towarzyszącej
C. uzupełniającej
D. fakultatywnej
HGT.06 Pytanie 1 682
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?

A. 900
B. 30
C. 60
D. 450
HGT.06 Pytanie 1 683
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Promocja w gazetach codziennych
B. Zmiana personelu
C. Zmniejszenie kosztów noclegu
D. Dodatkowe bezpłatne usługi
HGT.03 Pytanie 1 684
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 12 do 14%
B. Od 20 do 35%
C. Od 36 do 44%
D. Od 58 do 65%
HGT.06 Pytanie 1 685
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
B. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
C. gaszenie ognia
D. ochładzanie podgrzanych elementów
HGT.03 Pytanie 1 686
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?

A. 1 240,00 zł
B. 2 480,00 zł
C. 248,00 zł
D. 124,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 687
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?

A. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
B. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
C. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
D. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
HGT.06 Pytanie 1 688
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
B. rybne, gotowane na parze z warzywami
C. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
D. mączne z sosami zasmażanymi
HGT.03 Pytanie 1 689
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?

A. Pszenne
B. Jęczmienne
C. Orkiszowe
D. Ryżowe
HGT.06 Pytanie 1 690
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. dystrybucji
B. promocji
C. produktu
D. ceny
HGT.06 Pytanie 1 691
Realizacja usług w recepcji

Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii

A. produktu
B. ceny
C. dystrybucji
D. promocji
HGT.03 Pytanie 1 692
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:

A. półmiski, bulionówki, salaterki
B. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
C. półmiski, misy, salaterki
D. cukiernice, mleczniki, dzbanki
HGT.06 Pytanie 1 693
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?

A. Numer rachunku hotelowego
B. Podpis menedżera hotelu
C. Podpis klienta hotelowego
D. Termin wstępnej rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 694
Realizacja usług w recepcji

Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena

A. penetracyjna
B. progowa
C. zróżnicowana
D. prestiżowa
HGT.03 Pytanie 1 695
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?

A. Posypanie solą kuchenną
B. Posypanie sodą oczyszczoną
C. Zastosowanie zamrażacza
D. Użycie środka do usuwania plam
HGT.03 Pytanie 1 696
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na stół do śniadania kontynentalnego, dla każdego z gości, oprócz talerzyka śniadaniowego z serwetką, co należy jeszcze przygotować?

A. kieliszek na jajko, filiżankę i łyżeczkę
B. menaż, filiżankę oraz łyżeczkę
C. nóż do zakąsek, widelec do zakąsek
D. nóż do zakąsek, filiżankę z podstawką oraz łyżeczkę
HGT.06 Pytanie 1 697
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 45%
B. 70%
C. 12%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 1 698
Realizacja usług w recepcji

Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone

A. w regulaminie hotelu
B. w statucie hotelu
C. w regulaminie bhp
D. w księdze meldunkowej
HGT.06 Pytanie 1 699
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 20 m2
C. 10 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 1 700
Realizacja usług w recepcji

Która rezerwacja usług hotelowych nie wymaga dokonania przedpłaty?

A. Gwarantowana
B. Wstępna
C. Niegwarantowana
D. Potwierdzona
HGT.06 Pytanie 1 701
Realizacja usług w recepcji

W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić

A. 14 m2
B. 9 m2
C. 12 m2
D. 13 m2
HGT.06 Pytanie 1 702
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Motel Zacisze
B. Pensjonat Maria
C. Hotel Góral
D. Schronisko Marzenie
HGT.03 Pytanie 1 703
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaja mollet powinny być gotowane

A. 1 minutę
B. 8-10 minut
C. 4-5 minut
D. 3 minuty
HGT.03 Pytanie 1 704
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie prace są realizowane podczas codziennego porządkowania lokalu zajmowanego przez gościa?

A. Ścielenie łóżek, ścieranie kurzu z mebli, uzupełnienie ręczników
B. Czyszczenie glazury, odkurzanie podłogi, czyszczenie wnętrza szuflad
C. Zebranie brudnej zastawy stołowej, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
D. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli i materacy, odkurzanie tapicerki mebli
HGT.03 Pytanie 1 705
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to

A. bungalow
B. penthouse
C. duplex
D. junior suite
HGT.03 Pytanie 1 706
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:

A. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
B. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
C. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
D. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
HGT.06 Pytanie 1 707
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
B. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
C. przychody gości oraz koszty produkcji
D. przychody gości oraz wprowadzone technologie
HGT.06 Pytanie 1 708
Realizacja usług w recepcji

Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?

A. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
B. przez rozmowę telefoniczną
C. w sposób pokojowy
D. za pośrednictwem dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 1 709
Realizacja usług w recepcji

W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?

A. od 3* do 5*
B. od 4* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 2* do 5*
HGT.03 Pytanie 1 710
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinien zaserwować kelner podczas podawania francuskiego śniadania?

A. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
B. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
C. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
D. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo
HGT.06 Pytanie 1 711
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
B. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
C. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
D. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
HGT.06 Pytanie 1 712
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
B. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
C. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
HGT.06 Pytanie 1 713
Realizacja usług w recepcji

Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?

A. poleceniem przelewu
B. kartą kredytową
C. gotówką
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 1 714
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość

A. powierzył je do przechowalni bagażu
B. wrzucił je do skrzynki depozytowej
C. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
D. złożył je u pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 1 715
Realizacja usług w recepcji

Informacja dotycząca czasu trwania doby hotelowej powinna być zawarta

A. w druku wiadomości
B. w dokumencie depozytowym
C. w potwierdzeniu rezerwacji
D. w formularzu rejestracyjnym
HGT.03 Pytanie 1 716
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z menedżerów w hotelu 5* odpowiada za planowanie oraz koordynację działań związanych z obsługą gości w pokojach oraz innych miejscach w części mieszkalnej?

A. Służby parterowej
B. Gastronomii
C. Służby pięter
D. Recepcji
HGT.03 Pytanie 1 717
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień usługi wchodzące w skład pakietu SPA.

A. Bowling, wodny futbol
B. Sauna fińska, masaż, peeling
C. Basen, sauna, jacuzzi
D. Kort tenisowy, wodny aerobik
HGT.06 Pytanie 1 718
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. w ustalonych godzinach
B. przez 12 godzin w ciągu dnia
C. w określonym czasie
D. przez całą dobę
HGT.06 Pytanie 1 719
Realizacja usług w recepcji

W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?

A. 30%
B. 60%
C. 40%
D. 80%
HGT.06 Pytanie 1 720
Realizacja usług w recepcji

Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:

A. polityki cenowej
B. zmniejszenia jakości oferowanych usług
C. polityki dotyczącej produktu
D. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi