Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 721
Realizacja usług w recepcji

Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane

A. w hotelach o kategorii 4* i 5*
B. tylko w hotelach o kategorii 5*
C. we wszelkich hotelach
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 722
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który oferuje usługi w ramach taryfy AP, zapewnia swoim gościom nocleg

A. z kontynentalnym śniadaniem
B. z pełnym wyżywieniem
C. ze śniadaniem angielskim
D. bez posiłków
HGT.06 Pytanie 1 723
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. ulepszenie estetyki
B. ułatwienie obiegu gospodarczego
C. zwiększenie liczby odwiedzających
D. ochrona interesów konsumenta
HGT.06 Pytanie 1 724
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje, oprócz imienia i nazwiska gościa, powinny znaleźć się w karcie pobytu?

A. Cenę za dobę, datę wyjazdu, rodzaj pokoju
B. Numer pokoju, cenę za dobę, termin pobytu
C. Kategorię hotelu, rodzaj pokoju, cenę za dobę
D. Datę przyjazdu, numer pokoju, ilość posiłków
HGT.03 Pytanie 1 725
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
B. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
D. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
HGT.06 Pytanie 1 726
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. żółtaczką wszczepienną typu B
B. gruźlicą
C. żółtaczką pokarmową typu A
D. włośnicą
HGT.06 Pytanie 1 727
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to proces, który polega na

A. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
B. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
C. szybkim schładzaniu wina.
D. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
HGT.03 Pytanie 1 728
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynie jest przeznaczone do serwowania rozlanych soków i nektarów?

A. szklanica
B. tumbler
C. stopka
D. pokal
HGT.06 Pytanie 1 729
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Cennik pokoi
C. Propozycję hotelu
D. Wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 1 730
Realizacja usług w recepcji

Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?

A. Sprzedażą osobistą
B. Public relations
C. Reklamą zewnętrzną
D. Promocją szeptaną
HGT.06 Pytanie 1 731
Realizacja usług w recepcji

Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi

A. turn down service
B. wake up call
C. maid in room
D. room service
HGT.06 Pytanie 1 732
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
B. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
C. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
D. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
HGT.03 Pytanie 1 733
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką najkorzystniejszą finansowo metodę serwowania śniadań wybierze hotel, który obsługuje 200 uczestników konferencji?

A. A’ la carte
B. Pakiet śniadaniowy
C. Bufet śniadaniowy
D. Obsługa pokojowa
HGT.06 Pytanie 1 734
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 3 000
B. 6 000
C. 2 000
D. 1 000
HGT.06 Pytanie 1 735
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?

A. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
C. wyłącznie koszt za pokój
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
HGT.03 Pytanie 1 736
Obsługa gości w obiekcie świa…

Depozyt cennych przedmiotów oraz budzenie to usługi oferowane przez hotele

A. fakultatywne
B. podstawowe
C. towarzyszące
D. uzupełniające
HGT.06 Pytanie 1 737
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
B. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
C. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
D. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
HGT.06 Pytanie 1 738
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
B. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
C. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
D. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
HGT.06 Pytanie 1 739
Realizacja usług w recepcji

W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?

A. Sprzedaż osobista.
B. Reklama.
C. Promocja sprzedaży.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 1 740
Realizacja usług w recepcji

Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?

A. prowadzenie depozytu
B. utrzymanie strzeżonego parkingu
C. zatrudnienie ochroniarzy
D. zapewnienie systemu monitoringu
HGT.06 Pytanie 1 741
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 69,12 zł
B. 58,90 zł
C. 59,26 zł
D. 56,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 742
Realizacja usług w recepcji

Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?

A. Z wózka
B. Ze stołu
C. Z półmisków
D. Z bufetu
HGT.06 Pytanie 1 743
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?

A. wózki kelnerskie
B. regały kelnerskie
C. szafki kelnerskie
D. pomocniki kelnerskie
HGT.03 Pytanie 1 744
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie wszystkimi zadaniami związanymi z obsługą gości w pokojach hotelowych to rola

A. pokojowej
B. kierownika służby pięter
C. kierownika recepcji
D. recepcjonisty
HGT.06 Pytanie 1 745
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?

A. Plakaty
B. Kolportaż ulotek
C. Reklamę internetową
D. Foldery reklamowe
HGT.06 Pytanie 1 746
Realizacja usług w recepcji

Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to

A. obycie
B. ekstrawertyzm
C. inteligencja
D. elokwencja
HGT.06 Pytanie 1 747
Realizacja usług w recepcji

Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?

A. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
B. Wieprzową golonkę
C. Grzyby ze śmietaną
D. Rybę w sosie cytrynowym
HGT.06 Pytanie 1 748
Realizacja usług w recepcji

Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?

A. Rejestracyjną
B. Pobytu
C. Lojalnościową
D. Rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 749
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką opcję śniadania warto zaproponować nowożeńcom, którzy planują pobyt w apartamencie po zakończeniu przyjęcia weselnego?

A. A'la carte
B. Room service
C. Bufet śniadaniowy
D. Zestaw śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 1 750
Realizacja usług w recepcji

Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.

A. Lokalnego
B. Krajowego
C. Globalnego
D. Regionalnego
HGT.06 Pytanie 1 751
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. okazywania dokumentów tożsamości
B. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
C. wręczania kart pobytu
D. wręczania kluczy do pokoi
HGT.06 Pytanie 1 752
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
B. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
C. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
D. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
HGT.03 Pytanie 1 753
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego rodzaju bielizna stołowa jest wykorzystywana do ozdabiania boków stołów bankietowych?

A. Moltony
B. Laufry
C. Skirtingi
D. Napperony
HGT.06 Pytanie 1 754
Realizacja usług w recepcji

Usługa depozytu hotelowego to

A. zagadnienie fundamentalne
B. usługa opcjonalna
C. element dodatkowy
D. usługa towarzysząca
HGT.06 Pytanie 1 755
Realizacja usług w recepcji

Do transakcji bezgotówkowych nie wlicza się

A. wpłaty do kasy
B. czeku rozrachunkowego
C. polecenia przelewu
D. polecenia zapłaty
HGT.06 Pytanie 1 756
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. cabotage
B. cardeck
C. charter
D. catering
HGT.06 Pytanie 1 757
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
B. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
C. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
HGT.06 Pytanie 1 758
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:

A. internet i drukarka
B. telefon i internet
C. komputer i drukarka
D. telefon i faks
HGT.06 Pytanie 1 759
Realizacja usług w recepcji

Zbiór zachowań typowych dla danego obszaru geograficznego, kulturowego i społecznego, skoncentrowany na zaspokajaniu podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych ludzi według nauczonych i ciągle rozwijających się schematów to

A. mobilność
B. asertywność
C. gościnność
D. jakość
HGT.03 Pytanie 1 760
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.

Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g
Mleko51Dżem truskawkowy252
Jogurt60Chleb zwykły245
Ser gouda288Chleb żytni razowy223
Twaróg chudy99Graham226
Jaja133Pomidor14
Parówka301Sałata10
Polędwica sopocka165Ogórek10
Szynka z kurczaka199Rzodkiewka9
Szynka wieprzowa223Masło735
Cukier405Margaryna „Flora"531

A. 447 kcal
B. 435 kcal
C. 324 kcal
D. 535 kcal