Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 761
Realizacja usług w recepcji

Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza

A. lojalnościowej
B. pobytu
C. rejestracyjnej
D. hotelowej
HGT.03 Pytanie 1 762
Obsługa gości w obiekcie świa…

Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?

A. Czyszczenia fug.
B. Opróżniania kosza na śmieci.
C. Czyszczenia armatury.
D. Uzupełniania kosmetyków.
HGT.06 Pytanie 1 763
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
B. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
C. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
D. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
HGT.03 Pytanie 1 764
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?

A. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
B. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 1 765
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim

A. list powitalny od dyrektora hotelu
B. laptop z drukarką
C. komplet hotelowych drobiazgów
D. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
HGT.03 Pytanie 1 766
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego dokumentu określ na ile osób należy przygotować nakrycia stołu na śniadanie z konsumpcją w hotelowej restauracji.

Lista śniadaniowa
Numer pokojuRodzaj pokojuLiczba śniadańKrajUwagi
200DBL2FrancjaRoom service
201SGL1Polska
202SGL1PolskaDieta wegetariańska
203DBL2Polska
204DBL2Niemcy
205Apartament3Polska
206DBL + extra bed3Polska
207Apartament4Polska
208Apartament3NiemcyRoom service
209DBL2PolskaPaczka śniadaniowa
210DBL2Polska
211SGL1Polska
212TPL3PolskaWstawka śniadaniowa

A. 15
B. 5
C. 19
D. 29
HGT.06 Pytanie 1 767
Realizacja usług w recepcji

Kiedy mówimy o podstawowych usługach oferowanych przez obiekt hotelarski, co jeszcze, prócz noclegu, powinno być uwzględnione?

A. budzenie
B. wyżywienie
C. depozyt
D. parking
HGT.06 Pytanie 1 768
Realizacja usług w recepcji

Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?

A. Promocji
B. Zarządzania
C. Finansów
D. Serwisów
HGT.06 Pytanie 1 769
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 648 zł
B. 600 zł
C. 500 zł
D. 540 zł
HGT.03 Pytanie 1 770
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych czynności dotyczy tylko sprzątania w.h.s?

A. Uzupełnianie materiałów promocyjnych
B. Wymiana ręczników
C. Mycie podłogi oraz odkurzanie
D. Wymiana jednorazowych szklanek i kubków
HGT.06 Pytanie 1 771
Realizacja usług w recepcji

Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?

A. Sejf, komputer
B. Terminal płatniczy, komputer
C. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
D. Komputer, kasa fiskalna
HGT.06 Pytanie 1 772
Realizacja usług w recepcji

Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?

A. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
B. Skromny poczęstunek, wolny czas
C. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
D. Spotkanie w holu, lunch
HGT.06 Pytanie 1 773
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "VIP" planuje zorganizować zakwaterowanie dla grupy przedsiębiorców w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych usług i świadczeń hotel nie jest zobowiązany zapewnić w ramach opłaty za nocleg?

A. Sprzedaży lub udostępnienia dziennej prasy
B. Wymiany pościeli co 3 dni lub na prośbę gości
C. Room-service dostępnego minimum 12 godz./dobę
D. Przechowywania bagażu gości po opuszczeniu pokoju
HGT.06 Pytanie 1 774
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
B. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
D. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
HGT.06 Pytanie 1 775
Realizacja usług w recepcji

Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?

A. wyłącznie na korytarzach
B. tylko w strefie gastronomicznej
C. w całym obiekcie
D. jedynie w strefie noclegowej
HGT.03 Pytanie 1 776
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych osób nie jest członkiem ekipy sprzątającej piętra?

A. Korytarzowa
B. Magazynier bielizny
C. Konserwator
D. Starsza pokojowa
HGT.06 Pytanie 1 777
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. wewnętrzny system hotelowy
B. globalny system dystrybucji
C. krajowy system rezerwacji
D. lokalny system rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 778
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?

A. spirytus metylowy
B. odplamiacz do plam tłustych
C. detergent naturalny
D. rozcieńczony roztwór szamponu
HGT.06 Pytanie 1 779
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót IH&RA?

A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
C. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
HGT.03 Pytanie 1 780
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych czynności nie wchodzi w zakres obowiązków kierownika działu pięter?

A. Organizacja pracy w dziale housekeepingu
B. Przygotowanie raportów i analiz sprzedaży usług hotelarskich
C. Kontrola przestrzegania norm sanitarnych
D. Współpraca z recepcją w kwestii wykorzystania pokojów
HGT.06 Pytanie 1 781
Realizacja usług w recepcji

W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?

A. w kasę fiskalną
B. w sejf depozytowy
C. w klucznicę
D. w informatory
HGT.06 Pytanie 1 782
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Uzupełnienie galanterii
B. Skrytkę depozytową
C. Wymianę ręczników
D. Masaż limfatyczny
HGT.06 Pytanie 1 783
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym

A. wszystkich kategoriach
B. kategorii 4* i 5*
C. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. kategorii 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 1 784
Realizacja usług w recepcji

Jaką sekcję organizacyjną musi powiadomić pracownik obsługujący rezerwację gościa z cukrzycą?

A. Gastronomię
B. Służbę parterową
C. Housekeeping
D. Recepcję
HGT.06 Pytanie 1 785
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?

A. Sabre, Galileo, Amadeus
B. Travelocity, Travels-web, Expedia
C. Fidelio, Chart, ProHott
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
HGT.03 Pytanie 1 786
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z którym działem w hotelu powinna kooperować służba pięter dotycząca przekazywania informacji o awariach urządzeń oraz zaplanowanych terminach remontów?

A. Działu technicznego
B. Działu zaopatrzenia
C. Działu administracyjnego
D. Działu marketingu
HGT.06 Pytanie 1 787
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. umowa agencyjna
B. allotment
C. umowa zlecenia
D. czarter
HGT.03 Pytanie 1 788
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zewnętrzna firma, planując zorganizowanie wydarzenia w hotelu, przesłała zapytanie ofertowe, na podstawie którego hotel przygotował w pierwszej kolejności

A. ofertę na zorganizowanie usługi
B. szacunkowe zestawienie kosztów imprezy
C. prezentację oferty hotelu oraz jego usług
D. umowę na przeprowadzenie imprezy
HGT.06 Pytanie 1 789
Realizacja usług w recepcji

W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować

A. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
B. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
C. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
D. rozszerzenie oferty świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 1 790
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Jedną.
B. Cztery.
C. Trzy.
D. Dwie.
HGT.06 Pytanie 1 791
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?

A. Osobiście.
B. Pośrednio.
C. Zdalny.
D. Bezpośrednio.
HGT.06 Pytanie 1 792
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
B. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
HGT.03 Pytanie 1 793
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu należy gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?

A. 8-10 minut
B. 4-5 minut
C. 3 minuty
D. 6 minut
HGT.06 Pytanie 1 794
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
B. nie zmieniać pościeli
C. zmienić pościel
D. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
HGT.03 Pytanie 1 795
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych produktów powinien być przechowywany w chłodniach?

A. Ser twarogowy
B. Konserwa mięsna
C. Mleko sterylizowane
D. Czerwone wino
HGT.06 Pytanie 1 796
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Emeryci.
B. Małżeństwa.
C. Studenci.
D. Biznesmeni.
HGT.03 Pytanie 1 797
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wieczorna obsługa lokalu mieszkalnego, polegająca na przygotowaniu pokoju oraz łóżka do nocnego wypoczynku gościa w hotelach o standardzie 5*, to

A. executive lounge
B. room service
C. all inclusive
D. turndown service
HGT.06 Pytanie 1 798
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowym elementem wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego w hotelu jest posiadanie płaszcza kąpielowego oraz wagi osobowej?

A. 2*
B. 4*
C. 3*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 1 799
Realizacja usług w recepcji

Check-in to proces

A. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
B. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
C. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
D. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
HGT.03 Pytanie 1 800
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?

A. Pokojowa
B. Goniec hotelowy
C. Magazynier bielizny
D. Korytarzowa