Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 801
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?

A. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
B. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
C. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
D. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 802
Realizacja usług w recepcji

Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
B. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
C. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
D. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
HGT.06 Pytanie 1 803
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. zupę cebulową i żeberka z grilla
B. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
C. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
D. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
HGT.06 Pytanie 1 804
Realizacja usług w recepcji

W hotelu 3* usługa bagażowa jest

A. komplementarna
B. fakultatywna
C. sezonowa
D. odpłatna
HGT.06 Pytanie 1 805
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. zaopiekować się jego bagażem
B. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
C. zaprosić go do biurka recepcyjnego
D. życzyć mu udanego pobytu
HGT.03 Pytanie 1 806
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu sprzątanie powinno być wykonane w hotelu nadmorskim, który przygotowuje się na przyjęcie gości wakacyjnych?

A. Specjalne
B. Okolicznościowe
C. Gruntowne
D. Sezonowe
HGT.06 Pytanie 1 807
Realizacja usług w recepcji

Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks

A. Veblena
B. spekulacyjny
C. Giffena
D. mieszany
HGT.06 Pytanie 1 808
Realizacja usług w recepcji

Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?

A. Rachunku wstępnego
B. Polecenia przelewu
C. Dowodu wpłaty
D. Faktury
HGT.06 Pytanie 1 809
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
B. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
C. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
D. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
HGT.03 Pytanie 1 810
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?

A. Usługą uzupełniającą
B. Usługą podstawową
C. Usługą fakultatywną
D. Usługą komplementarną
HGT.06 Pytanie 1 811
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?

A. 1 050,00 zł
B. 1 950,00 zł
C. 1 125,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 812
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Kartę rezerwacji
C. Zestawienie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 813
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. Promocję bezpośrednią
B. Promocję sprzedaży
C. E-marketing
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 1 814
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet turystyczny
B. Pakiet sportowy
C. Pakiet rozrywkowy
D. Pakiet rehabilitacyjny
HGT.06 Pytanie 1 815
Realizacja usług w recepcji

Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć

A. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
B. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
C. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
D. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
HGT.06 Pytanie 1 816
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest

A. ochrona mienia gości
B. ewakuacja osób z hotelu
C. odcięcie źródeł ognia
D. wyłączenie sprzętu elektrycznego
HGT.03 Pytanie 1 817
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?

A. Zabrać do recepcji
B. Powiadomić przełożonego
C. Przekazać do przechowalni bagażu
D. Otworzyć i sprawdzić zawartość
HGT.03 Pytanie 1 818
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?

A. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
B. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
C. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
D. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
HGT.06 Pytanie 1 819
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
B. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
C. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
D. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
HGT.06 Pytanie 1 820
Realizacja usług w recepcji

Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien

A. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
B. zapytać o odczucia związane z pobytem
C. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
D. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
HGT.06 Pytanie 1 821
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
B. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
C. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
HGT.06 Pytanie 1 822
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
B. przychody gości oraz wprowadzone technologie
C. przychody gości oraz koszty produkcji
D. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
HGT.03 Pytanie 1 823
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?

A. Data, w której przedmiot został znaleziony
B. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
C. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
D. Okres pobytu gościa
HGT.03 Pytanie 1 824
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju

A. standardowego
B. specjalnego
C. apartamentowego
D. rezydencyjnego
HGT.03 Pytanie 1 825
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką powierzchnię powinna osoba sprzątająca oczyścić według instrukcji Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?

A. Elementów z nieoszlifowanego drewna
B. Powierzchni luster
C. Powierzchni wykonanych z naturalnego kamienia
D. Tapet, które nie dają się zmyć
HGT.06 Pytanie 1 826
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
B. Pakiety pielęgnacyjne
C. Wieczorne imprezy integracyjne
D. Usługi rekreacyjno-sportowe
HGT.03 Pytanie 1 827
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych atrakcji oferowanych gościom hotelowym nie wchodzi w zakres usług specjalnych?

A. Masaż relaksacyjny
B. Paralotniarstwo
C. Nurkowanie pod lodem
D. Umieszczenie pianina w pokoju
HGT.03 Pytanie 1 828
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik obsługuje zamówienie na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?

A. Pokojowa
B. Boy hotelowy
C. Recepcjonistka
D. Kelner hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 829
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Polska Izba Hotelarstwa
HGT.06 Pytanie 1 830
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. choleryk
B. sangwinik
C. ekstrawertyk
D. melancholik
HGT.06 Pytanie 1 831
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługą dla gości w hotelu jest wake up call?

A. Dodatkową komplementarną.
B. Dodatkową odpłatną.
C. Osobistą towarzyszącą.
D. Opcjonalną nieodpłatną.
HGT.06 Pytanie 1 832
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
B. turystom lub odwiedzającym
C. gościom hotelowym
D. grupom turystycznym z zagranicy
HGT.06 Pytanie 1 833
Realizacja usług w recepcji

Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?

A. Promocji
B. Finansów
C. Serwisów
D. Zarządzania
HGT.06 Pytanie 1 834
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.

A. 360 zł
B. 840 zł
C. 300 zł
D. 960 zł
HGT.06 Pytanie 1 835
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla

A. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
B. wszystkich hoteli
C. tylko hoteli 3, 4 i 5*
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
HGT.06 Pytanie 1 836
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 837
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Mailing i broszury
C. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
D. Reklamę w telewizji oraz w radio
HGT.03 Pytanie 1 838
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co zwykle podaje się do herbaty w Rosji?

A. dżemy, cukier oraz whisky
B. cukier, mleko oraz śmietankę
C. cytrynę, dżemy i rum
D. miód, sok malinowy oraz koniak
HGT.03 Pytanie 1 839
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania

A. awaryjnego
B. sezonowego
C. okolicznościowego
D. gruntownego
HGT.03 Pytanie 1 840
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum

A. 8 godzin
B. 18 godzin
C. 20 godzin
D. 12 godzin