Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 841
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym powinien być rozpoczynany list powitalny pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Świątobliwość
B. Jego Magnificencja
C. Jego Ekscelencja
D. Jego Eminencja
HGT.06 Pytanie 1 842
Realizacja usług w recepcji

Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.

A. 45 m2
B. 50 m2
C. 40 m2
D. 55 m2
HGT.03 Pytanie 1 843
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są odpowiednie warunki przechowywania świeżych ryb w chłodni magazynowej w restauracji hotelowej?

A. W temperaturze 2 - 4°C, maksymalnie 4 dni
B. W temperaturze 4 - 8°C, maksymalnie 4 dni
C. W temperaturze -1 - 2°C, maksymalnie 2 dni
D. W temperaturze 10 - 14°C, maksymalnie 2 dni
HGT.03 Pytanie 1 844
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?

A. Kwit depozytowy
B. Karta rezerwacji usług noclegowych
C. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
D. Voucher hotelowy
HGT.03 Pytanie 1 845
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile płynu uniwersalnego należy dodać do 15 litrów wody, aby przygotować roztwór do mycia, skoro producent zaleca rozcieńczenie w proporcji 1:5?

A. 1,5 litra
B. 5,0 litrów
C. 3,0 litry
D. 7,5 litra
HGT.06 Pytanie 1 846
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. nie zmieniać pościeli
B. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
C. zmienić pościel
D. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
HGT.03 Pytanie 1 847
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dodatki powinny być podawane do herbaty po angielsku?

A. Cukier i mleko
B. Rum oraz dżem
C. Śmietanę i arak
D. Cukier i cytrynę
HGT.06 Pytanie 1 848
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Formularz kaucyjny
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Karta rezerwacji
D. Informator hotelowy
HGT.03 Pytanie 1 849
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z

A. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
B. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
C. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
D. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
HGT.06 Pytanie 1 850
Realizacja usług w recepcji

Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?

A. Melancholik
B. Choleryk
C. Sangwinik
D. Flegmatyk
HGT.06 Pytanie 1 851
Realizacja usług w recepcji

W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na

A. reklamie na środkach transportu
B. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
C. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
D. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
HGT.03 Pytanie 1 852
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaja mollet powinny być gotowane

A. 8-10 minut
B. 3 minuty
C. 4-5 minut
D. 1 minutę
HGT.03 Pytanie 1 853
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż sposób przygotowania łóżka, w którym materac pokryty jest jednym prześcieradłem, a na nim umieszczone jest drugie prześcieradło, następnie kładzie się koc, który jest zawijany na końcu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora.

A. Standardowa.
B. Francuska.
C. Niemiecka.
D. Angielska.
HGT.03 Pytanie 1 854
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z jednostek mieszkalnych jest standardowo wyposażona w udogodnienia dla rodzin?

A. Rezydencjonalna
B. Superior
C. Studio
D. Executive
HGT.06 Pytanie 1 855
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
B. szczerość, ufność, ustępliwość
C. powagę, solidność, łagodność
D. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
HGT.03 Pytanie 1 856
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?

A. Osobie z recepcji
B. Zarządcy hotelu
C. Kierownikowi służby pięter
D. Pracownikowi działu technicznego
HGT.06 Pytanie 1 857
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. bezpieczeństwa
B. akceptacji
C. samorealizacji
D. przynależności
HGT.03 Pytanie 1 858
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:

A. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
B. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
C. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
D. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
HGT.03 Pytanie 1 859
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą przy porządkowaniu przestrzeni mieszkalnej?

A. Pościelić łóżko.
B. Otworzyć okno
C. Odkurzyć dywan.
D. Zabrzeć śmieci.
HGT.06 Pytanie 1 860
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:

A. żydowskiej
B. francuskiej
C. greckiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 1 861
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to proces, który polega na

A. szybkim schładzaniu wina.
B. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
C. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
D. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
HGT.06 Pytanie 1 862
Realizacja usług w recepcji

Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?

A. FB
B. OB
C. HB
D. BB
HGT.06 Pytanie 1 863
Realizacja usług w recepcji

Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?

A. Wstępną
B. Niepotwierdzoną
C. Kredytową
D. Gwarantowaną
HGT.06 Pytanie 1 864
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
B. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
C. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
D. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
HGT.03 Pytanie 1 865
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką plamę na wykładzinie dywanowej można usunąć przy użyciu papieru chłonnego oraz żelazka?

A. Z soków owocowych
B. Z czekolady
C. Z wosku ze świecy
D. Z masła
HGT.06 Pytanie 1 866
Realizacja usług w recepcji

W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?

A. od 1* do 5*
B. od 2* do 5*
C. od 4* do 5*
D. od 3* do 5*
HGT.03 Pytanie 1 867
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowej restauracji część dań śniadaniowych serwowano w obecności gości, korzystając z stołu pomocniczego. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Angielską
B. Niemiecką
C. Rosyjską
D. Francuską
HGT.06 Pytanie 1 868
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone

A. w urządzenie do imbusowania
B. w kasę fiskalną
C. w sejf depozytowy
D. w kserokopiarkę
HGT.03 Pytanie 1 869
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na

A. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
B. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
C. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
D. dodaniu łóżeczka dla dziecka
HGT.03 Pytanie 1 870
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta

A. wyłącznie wpisania informacji do formularza rezerwacyjnego
B. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
C. ustnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do klienta
HGT.06 Pytanie 1 871
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?

A. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
B. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
C. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
D. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
HGT.06 Pytanie 1 872
Realizacja usług w recepcji

Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować

A. menadżer recepcji
B. recepcjonista dyspozytor
C. concierge
D. dyrektor hotelu
HGT.06 Pytanie 1 873
Realizacja usług w recepcji

Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby

A. przynależności
B. uznania
C. bezpieczeństwa
D. fizjologiczne
HGT.06 Pytanie 1 874
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?

A. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
B. Paszportu
C. Prawa jazdy
D. Legitymacji studenckiej
HGT.06 Pytanie 1 875
Realizacja usług w recepcji

Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?

A. czerwone stołowe
B. białe ziołowe
C. białe stołowe
D. czerwone ziołowe
HGT.06 Pytanie 1 876
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to

A. pensjonat
B. motel
C. hotel
D. kemping
HGT.06 Pytanie 1 877
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość

A. powierzył je do przechowalni bagażu
B. złożył je u pracownika recepcji
C. wrzucił je do skrzynki depozytowej
D. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
HGT.06 Pytanie 1 878
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?

A. 2*
B. 3*
C. 5*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 1 879
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?

A. Folder informacyjny
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Promocję sprzedaży
D. Reklama bezpośrednia
HGT.06 Pytanie 1 880
Realizacja usług w recepcji

Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?

A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
B. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe