Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 881
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to

A. faktura pro forma
B. szacowanie wydatków
C. zlecenie przelewu
D. faktura
HGT.06 Pytanie 1 882
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone

A. w klucznicę
B. w kasę fiskalną
C. w sejf depozytowy
D. w grafik dysponenta
HGT.03 Pytanie 1 883
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu przeprowadzono remont 20 pokoi. Jakiego typu sprzątanie powinno zostać zrealizowane w tych jednostkach?

A. Gruntowne
B. Interwencyjne
C. Nadzwyczajne
D. Okazjonalne
HGT.06 Pytanie 1 884
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?

A. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
B. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
C. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
D. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
HGT.06 Pytanie 1 885
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?

A. Foldery reklamowe
B. Kolportaż ulotek
C. Reklamę internetową
D. Plakaty
HGT.06 Pytanie 1 886
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?

A. 14m2
B. 8m2
C. 12m2
D. 10m2
HGT.03 Pytanie 1 887
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcja kołder, koców, poduszek oraz materacy w obiektach hotelowych powinna odbywać się przynajmniej

A. raz w miesiącu
B. raz na trzy miesiące
C. raz w roku
D. raz na pół roku
HGT.03 Pytanie 1 888
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ właściwe warunki, jakie powinny panować w pomieszczeniach magazynowych przeznaczonych do przechowywania suchych artykułów zbożowych?

A. Wilgotność względna 95%, dobra wentylacja, temperatura od 0 °C do 5 °C
B. Wilgotność względna 90%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 18 °C do 26 °C
C. Wilgotność względna 60%, dobra wentylacja, temperatura od 8 °C do 10 °C
D. Wilgotność względna 60%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 0 °C do 4 °C
HGT.06 Pytanie 1 889
Realizacja usług w recepcji

W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż

A. trzy
B. cztery
C. dwie
D. pięć
HGT.06 Pytanie 1 890
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
B. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
C. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
D. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
HGT.03 Pytanie 1 891
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?

A. Owalny
B. Klasowy
C. Bankietowy
D. Teatralny
HGT.06 Pytanie 1 892
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. trzema gwiazdkami ***
B. cyfrą rzymską I
C. cyfrą rzymską III
D. jedną gwiazdką *
HGT.03 Pytanie 1 893
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim naczyniu można serwować mleko do kawy?

A. W kokilce
B. W filiżance
C. W dzbanuszku
D. W nelsonce
HGT.06 Pytanie 1 894
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Masaż relaksacyjny
B. Dodatkową poduszkę
C. Skrytkę depozytową
D. Wymianę pościeli
HGT.06 Pytanie 1 895
Realizacja usług w recepcji

Aguatele to określenie na

A. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
B. wagony sypialne oraz kuszetki
C. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
D. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
HGT.03 Pytanie 1 896
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o informację, czy na basenie lub w szatni odnaleziono pierścionek. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, któremu sprzątaczka przekazała znaleziony dzień wcześniej pierścionek?

A. Oddać pierścionek, poprosić gościa o numer pokoju, sprawdzić kartę pobytu wraz z dowodem osobistym gościa.
B. Pokazać pierścionek, poprosić gościa o okazanie dowodu tożsamości, oddać pierścionek.
C. Zapytać, jak ten pierścionek wyglądał, sprawdzić dokument tożsamości gościa, uzyskać pokwitowanie odbioru.
D. Pokazać pierścionek, zapytać, czy jest własnością gościa, oddać pierścionek.
HGT.03 Pytanie 1 897
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką najkorzystniejszą finansowo metodę serwowania śniadań wybierze hotel, który obsługuje 200 uczestników konferencji?

A. Bufet śniadaniowy
B. A’ la carte
C. Pakiet śniadaniowy
D. Obsługa pokojowa
HGT.06 Pytanie 1 898
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?

A. Relacje z gośćmi
B. Telefonista
C. Osoba informacyjna
D. Kierownik zmiany
HGT.03 Pytanie 1 899
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. gruntownego
B. okresowego
C. awaryjnego
D. bieżącego
HGT.03 Pytanie 1 900
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych obejmuje grupę potraw oraz napojów typowych dla pełnego śniadania wiedeńskiego?

A. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, według gustu konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód
B. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku
C. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo
D. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem
HGT.06 Pytanie 1 901
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?

A. Karty pobytu
B. Potwierdzenia rezerwacji
C. Karty płatniczej
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 1 902
Realizacja usług w recepcji

W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?

A. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
B. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
D. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
HGT.03 Pytanie 1 903
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób powinna być zrealizowana usługa budzenia zamówiona dla gościa VIP w hotelu?

A. Automatycznie
B. Przy użyciu telewizora z funkcją budzenia
C. Osobiście przez telefon
D. Za pomocą radia z funkcją budzika
HGT.03 Pytanie 1 904
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę powinno mieć śniadanie w hotelu, gdy jest przeznaczone dla większej liczby gości?

A. zestawu a la carte
B. bufetu śniadaniowego
C. room service
D. wstawki śniadaniowej
HGT.03 Pytanie 1 905
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?

A. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
B. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
C. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
D. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
HGT.06 Pytanie 1 906
Realizacja usług w recepcji

Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 150 zł
B. 170 zł
C. 120 zł
D. 180 zł
HGT.06 Pytanie 1 907
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?

A. Wystawienie oferty na targach
B. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
C. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
D. Zorganizowanie kursu dla personelu
HGT.06 Pytanie 1 908
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. promocji sprzedaży
B. marketingu zewnętrznego
C. public relations
D. marketingu partyzanckiego
HGT.06 Pytanie 1 909
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię musi mieć pokój dwuosobowy w hotelu ***?

A. 12 m2
B. 8 m2
C. 14 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 1 910
Realizacja usług w recepcji

W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?

A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 1 911
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
B. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
C. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
D. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
HGT.06 Pytanie 1 912
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?

A. Recepcjonista-informator
B. Pracownik działu guest relations
C. Recepcjonista concierge
D. Pracownik działu rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 913
Realizacja usług w recepcji

W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu

A. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
B. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
C. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
D. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 914
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
B. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
C. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
D. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
HGT.06 Pytanie 1 915
Realizacja usług w recepcji

Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu

A. mimiki twarzy
B. postawy ciała
C. wypowiadanych słów
D. gestów
HGT.06 Pytanie 1 916
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Duplex
B. Triple
C. Twin
D. Single
HGT.06 Pytanie 1 917
Realizacja usług w recepcji

Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?

A. 350,00 zł
B. 200,00 zł
C. 375,00 zł
D. 175,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 918
Obsługa gości w obiekcie świa…

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?

A. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem
B. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
C. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
D. Kawa, sok, bagietka, wędliny
HGT.06 Pytanie 1 919
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 500,00 zł
B. 180,00 zł
C. 680,00 zł
D. 340,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 920
Obsługa gości w obiekcie świa…

W przypadku awarii elektrycznej w pokoju gościa, jaka powinna być pierwsza reakcja personelu hotelowego?

A. Oferowanie gościowi innego pokoju
B. Sprawdzenie bezpieczników przez recepcjonistę
C. Wezwanie elektryka z zewnątrz
D. Zgłoszenie awarii do działu technicznego