Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 921
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
B. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
C. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
D. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
HGT.06 Pytanie 1 922
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
B. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
C. zawiadomić swojego przełożonego
D. zaprzestać pracy
HGT.06 Pytanie 1 923
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces:
A. wymeldowania gościa z hotelu
B. zarejestrowania gościa w hotelu
C. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
D. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
HGT.03 Pytanie 1 924
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich sytuacjach w hotelu powinno się zrealizować sprzątanie okolicznościowe?
A. Przed okresem świątecznym
B. Przed zbliżającym się sezonem
C. Po wyjeździe grupy turystycznej
D. Po opuszczeniu obiektu przez gości indywidualnych
HGT.06 Pytanie 1 925
Realizacja usług w recepcji
W przypadku kempingów można wyróżnić
A. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.03 Pytanie 1 926
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?
A. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości
B. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
C. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
D. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
HGT.06 Pytanie 1 927
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
HGT.03 Pytanie 1 928
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo powinno się gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 8-10 min
B. 2-3 min
C. 3-4 min
D. 4-5 min
HGT.06 Pytanie 1 929
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Skrytkę depozytową
B. Dodatkowy koc
C. Masaż czekoladowy
D. Wymianę ręczników
HGT.06 Pytanie 1 930
Realizacja usług w recepcji
Czym jest wstawka?
A. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
B. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
C. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
D. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 931
Realizacja usług w recepcji
W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?
A. recepcji
B. administracji
C. służby pięter
D. działu marketingu
HGT.06 Pytanie 1 932
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. Kodeksu cywilnego
B. Kodeksu karnego
C. regulaminu porządkowego hotelu
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
HGT.06 Pytanie 1 933
Realizacja usług w recepcji
Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?
A. do przechowywania win w butelkach
B. do transportowania sztućców
C. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
D. do uregulowania zamówienia
HGT.03 Pytanie 1 934
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim
A. list powitalny od dyrektora hotelu
B. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
C. komplet hotelowych drobiazgów
D. laptop z drukarką
HGT.06 Pytanie 1 935
Realizacja usług w recepcji
W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić
A. 9 m2
B. 12 m2
C. 14 m2
D. 13 m2
HGT.03 Pytanie 1 936
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy
A. bufetu śniadaniowego
B. serwisu talerzowego
C. room service’u
D. serwisu a’la carte
HGT.06 Pytanie 1 937
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?
A. 10 pokoi SGL
B. 10 pokoi LUX
C. 10 pokoi DBL
D. 10 pokoi APT
HGT.06 Pytanie 1 938
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa
A. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
B. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
C. od momentu przeprowadzenia zameldowania
D. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 939
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót TQM?
A. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
B. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
C. system kontroli zewnętrznej
D. duńską sieć hotelową
HGT.06 Pytanie 1 940
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Amadeus
B. Expedia
C. Voyager
D. Chart
HGT.06 Pytanie 1 941
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
C. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
D. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
HGT.06 Pytanie 1 942
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Polecenia przelewu
B. Duplikatu faktury
C. Dowodu wypłaty
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 1 943
Realizacja usług w recepcji
Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?
A. Towarzyszącej
B. Fakultatywnej
C. Osobistej
D. Komplementarnej
HGT.06 Pytanie 1 944
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
B. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
C. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
HGT.06 Pytanie 1 945
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki dotyczącym obiektów hotelarskich, podstawowe wyposażenie węzła higieniczno-sanitarnego w pomieszczeniach mieszkalnych hoteli 1*, 2*, 3*, 4*, 5* powinno zawierać:
A. umywalkę z lustrem, wannę z osłoną, wc
B. wannę lub kabinę prysznicową, umywalkę z oświetleniem, wc
C. umywalkę z wc, kabinę prysznicową, ręczniki
D. wannę z kranem, umywalkę z dostępem do energii elektrycznej, wc
HGT.03 Pytanie 1 946
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwowanie gościom hotelowym podczas śniadania wielu potraw i napojów bez ograniczeń nazywa się bufetem
A. francuski
B. szwedzki
C. polski
D. czeski
HGT.03 Pytanie 1 947
Obsługa gości w obiekcie świa…
Którego z elementów zastawy stołowej nie powinno znaleźć się na stole podczas przygotowywania śniadania – poranna herbata?
A. Talerzyka do pieczywa
B. Łyżeczki
C. Cukiernicy
D. Filiżanki ze spodkiem
HGT.06 Pytanie 1 948
Realizacja usług w recepcji
Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?
A. Zwiększenie przychodów gości
B. Zwiększenie kosztów pracowników
C. Zmniejszenie kosztów pracowników
D. Zmniejszenie przychodów gości
HGT.06 Pytanie 1 949
Realizacja usług w recepcji
W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Reklama.
B. Promocja sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobista.
HGT.03 Pytanie 1 950
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
B. Wypolerowanie armatury nad umywalką
C. Umycie podłogi
D. Umycie glazury nad brodzikiem
HGT.03 Pytanie 1 951
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?
A. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
B. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
C. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
D. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
HGT.06 Pytanie 1 952
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.
Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 50 m2
B. 20 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 1 953
Realizacja usług w recepcji
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 1*
B. 4*
C. 3*
D. 2*
HGT.03 Pytanie 1 954
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. wiaderko z mopem
B. szorowarki jednotarczowej
C. worka na brudną bieliznę
D. rękawic ochronnych
HGT.03 Pytanie 1 955
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć
A. odplamiacza do tłustych plam
B. acetonu
C. ciepłej wody
D. mleczka do czyszczenia
HGT.06 Pytanie 1 956
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
A. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
B. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
C. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
D. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
HGT.06 Pytanie 1 957
Realizacja usług w recepcji
Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?
A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
C. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
D. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
HGT.06 Pytanie 1 958
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do pokoju w hotelu?
A. Formularz rezerwacji
B. Karta pobytu
C. Karta rejestracyjna
D. Grafik rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 959
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?
A. Pasztet z ciecierzycy
B. Fasolka w pomidorach
C. Jajecznica na bekonie
D. Grzanki z serem
HGT.03 Pytanie 1 960
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinien serwować kelner przy podawaniu francuskiego śniadania?
A. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
B. Biała kawa lub herbata, pełnoziarniste bułki, masło, jajka gotowane na twardo
C. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
D. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet