Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 161
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?

A. À la carte, room service, obsługa bufetowa
B. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
C. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
D. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
HGT.03 Pytanie 162
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 1700.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament – 520 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 60 zł/os.

Kolacja – 80 zł/os.

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 110 zł/os.

Strefa Spa – w cenie noclegu

Doba hotelowa trwa od 1300 do 1000

wydawane w godz. 700 – 1000

wydawany w godz. 1300 – 1600

wydawana w godz. 1700 – 2100

wydawana w godz. 1700 – 2100

dostępna w godz. 700 – 2100

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców 20%

A. 1 232 zł
B. 1 332 zł
C. 1 432 zł
D. 1 132 zł
HGT.06 Pytanie 163
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
B. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
C. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
D. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. pomidoro
B. cebulowa
C. gulaszowa
D. żur
HGT.06 Pytanie 165
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
C. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
D. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
HGT.06 Pytanie 166
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 1 000
B. 6 000
C. 2 000
D. 3 000
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji

Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to

A. usługi turystyczne
B. usługi hotelarskie
C. hotelarstwo
D. turystyka
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
B. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
C. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
D. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji

Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?

A. opis lokalnych atrakcji turystycznych
B. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
C. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
D. opis obiektu wraz z cennikiem usług
HGT.06 Pytanie 170
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Reklama w Internecie
B. Obniżona cena
C. Poprawa standardu obsługi
D. Zwiększenie jakości produktu
HGT.03 Pytanie 171
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia dodatkowego muszą być obecne w każdej jednostce hotelowej, niezależnie od jej kategorii?

A. Woda butelkowana w ilości odpowiedniej do liczby osób w pokoju
B. Szklanki lub inne naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie osób w pokoju
C. Materiały piśmiennicze dostępne w hotelu
D. Zestaw do pielęgnacji odzieży, obuwia oraz igielnik
HGT.06 Pytanie 172
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 10 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 50 %
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenia dla pokoi powinien wprowadzić recepcjonista do harmonogramu, gdy rezerwuje nocleg w pokoju, który ma sypialnię oraz salon?

A. TWIN
B. SUITE
C. TPL
D. SGL
HGT.03 Pytanie 174
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?

A. Ustawianie talerzy do pieczywa.
B. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
C. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
D. Zbieranie naczyń ze stołu.
HGT.06 Pytanie 175
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?

A. Komisja Normalizacyjna
B. Związek Konsumentów
C. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Rada Miejska ds. Obywatelskich
HGT.06 Pytanie 176
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
B. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
C. gaszenie ognia
D. ochładzanie podgrzanych elementów
HGT.06 Pytanie 177
Realizacja usług w recepcji

Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?

A. amerykańskim
B. oraz dwoma posiłkami
C. kontynentalnym
D. oraz jednym posiłkiem
HGT.03 Pytanie 178
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich warunkach temperaturowych powinno się przechowywać surowe, świeże mięso?

A. Od -18ºC do -5ºC
B. Od 5ºC do 8ºC
C. Od -4ºC do 0ºC
D. Od 0ºC do 4ºC
HGT.03 Pytanie 179
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie przestrzenią, która staje się dostępna po przesunięciu szaf i pozostałych mebli, należy do czynności sprzątania

A. bieżącego
B. gruntownego
C. okolicznościowego
D. sezonowego
HGT.03 Pytanie 180
Obsługa gości w obiekcie świa…

Regularne monitorowanie stanu czystości oraz wyglądu pokoi hotelowych i przestrzeni wspólnych, jak również kontroli funkcjonalności i kompletności sprzętu oraz umeblowania w pokojach i na korytarzach, należy do zadań

A. inspektora służby pięter
B. menadżera hotelu
C. korytarzowej
D. pokojowej
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie zrealizowano sprzedaż 2 pokoi po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoi po cenie jednostkowej 300 zł oraz 2 pokoi po cenie jednostkowej 100 zł. Jaka będzie wartość wskaźnika średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 250,00 zł
B. 200,00 zł
C. 150,00 zł
D. 100,00 zł
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?

A. Reklama
B. Sponsoring
C. Strategia mieszana
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 183
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?

A. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
B. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
C. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
D. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
HGT.06 Pytanie 184
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?

A. Termin wstępnej rezerwacji
B. Podpis menedżera hotelu
C. Numer rachunku hotelowego
D. Podpis klienta hotelowego
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o świadczeniu usług turystycznych, schroniska to miejsca usytuowane

A. w pobliżu szlaków turystycznych i przystosowane do samoobsługi gości
B. w pobliżu szlaków turystycznych i oferujące podstawowy zakres usług
C. w miejscach niezabudowanych i przeznaczone wyłącznie dla grup turystycznych
D. w miejscach niezabudowanych i dedykowane wyłącznie turystom indywidualnym
HGT.06 Pytanie 186
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest

A. mała sala konferencyjna
B. jednostka mieszkalna
C. aneks kelnerski
D. węzeł higieniczno - sanitarny
HGT.06 Pytanie 187
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
B. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
C. Osobista opieka nad gościem
D. Obsługa usługi budzenia
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenie powinno znaleźć się w formularzu rezerwacyjnym dla gościa, który zamawia nocleg w apartamencie z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?

A. ALx3, DBL
B. BBx3, TPL
C. FBx3, APT
D. HBx3, APT
HGT.06 Pytanie 189
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Karta pobytu
B. Druk message
C. Formularz rezerwacji
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 190
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
HGT.03 Pytanie 191
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego rodzaju bielizna stołowa jest wykorzystywana do ozdabiania boków stołów bankietowych?

A. Laufry
B. Skirtingi
C. Napperony
D. Moltony
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji

Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni

A. francuskiej
B. hiszpańskiej
C. niemieckiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji

Urządzenie do imbusowania ma zastosowanie w

A. kodowaniu kart magnetycznych
B. drukowaniu folderów reklamowych
C. dobieraniu kluczy do wind
D. otwieraniu wind
HGT.03 Pytanie 194
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie parametry powinny być zachowane w pomieszczeniach przeznaczonych do składowania warzyw, takich jak kalafior, kapusta, marchew, por?

A. Wilgotność 95%-100%, temperatura od 0°C do 1°C
B. Wilgotność 70%-80%, temperatura od -3°C do 0°C
C. Wilgotność 90%-95%, temperatura od 8°C do 12°C
D. Wilgotność 80%-90%, temperatura od 10°C do 15°C
HGT.06 Pytanie 195
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. obniżyć ceny usług
B. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
C. rozszerzyć możliwości hotelu
D. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie

A. meldowania się w hotelu
B. codziennego wydawania klucza do pokoju
C. rozliczania za nocleg w obiekcie
D. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
HGT.03 Pytanie 197
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką opcję śniadania warto zaproponować nowożeńcom, którzy planują pobyt w apartamencie po zakończeniu przyjęcia weselnego?

A. Bufet śniadaniowy
B. A'la carte
C. Room service
D. Zestaw śniadaniowy
HGT.03 Pytanie 198
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?

A. Magazynier bielizny
B. Pracownik pralni
C. Inspektor pięter
D. Kierownik pięter
HGT.03 Pytanie 199
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowym pokoju pana Nowaka zniknęła cyfrowa kamera o wartości 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania otrzyma gość w tej sytuacji?

A. 4000 zł
B. 14000 zł
C. 2000 zł
D. 7000 zł
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?

A. Poleceniem przelewu
B. Rachunkiem wstępnym
C. Dowodem wpłaty
D. Fakturą