Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 961
Realizacja usług w recepcji

W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu

A. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
B. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
C. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
D. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
HGT.06 Pytanie 1 962
Realizacja usług w recepcji

Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz

A. datę przyjazdu
B. typ pokoju
C. datę wyjazdu
D. numer pokoju
HGT.06 Pytanie 1 963
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 2 DBL i 6 TPL
B. 1 DBL i 8 TPL
C. 5 DBL i 5 TPL
D. 12 DBL i 1 TPL
HGT.06 Pytanie 1 964
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
B. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
C. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
HGT.06 Pytanie 1 965
Realizacja usług w recepcji

Ustawa o usługach turystycznych definiuje kategorie dla domów wycieczkowych

A. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami
C. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. 3 kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 1 966
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
B. Pokojową
C. Pracownika sprzątającego korytarze
D. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
HGT.06 Pytanie 1 967
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi dla recepcjonisty dowód rezerwacji usług nabytych przez biuro podróży?

A. Formularz rezerwacji
B. Faktura
C. Umowa rezerwacji
D. Voucher
HGT.03 Pytanie 1 968
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?

A. Wyczyścić szorstką szczotką
B. Przetrzeć suchą ściereczką
C. Przetrzeć mokrą gąbką
D. Wytarć wilgotną ściereczką
HGT.03 Pytanie 1 969
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dania, napoje i potrawy składają się na tradycyjne śniadanie francuskie?

A. Ciepły napój, chleb, masło, jajo po wiedeńsku, miód, dżem, słodka bułka drożdżowa, ser żółty, wędlina.
B. Sok pomarańczowy, filiżanka kawy lub herbaty, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
C. Napoje zimne oraz gorące, alkoholowe i bezalkoholowe, przekąski, ryby i mięsa smażone lub grillowane, dania na bazie jaj lub mąki, potrawy słodkie, sery.
D. Sok z świeżych owoców lub warzyw oraz owoce cytrusowe, herbata po angielsku lub kawa, owsianka na mleku, tosty, jaja sadzone na szynce, naleśniki z dodatkami, ryby podawane na zimno, wędliny.
HGT.06 Pytanie 1 970
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
B. Plakaty i dystrybucję ulotek
C. Reklamę w telewizji oraz w radio
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 1 971
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 40%
B. 80%
C. 60%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 1 972
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Dokument rezerwacyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 973
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
* 5 posiłków dziennie
* 2 konsultacje lekarskie
* nieograniczony dostęp do napoi gorących
* konsultacje z instruktorem nordic walking
* codzienna sesja treningowa w sali fitness
* 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa
* bezpłatny parking monitorowany
* profesjonalna opiekunka do dzieci
* rodzinny turniej na kręgielni
* zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych
* 10% rabatu na zabiegi SPA
* nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi
* bezprzewodowy Internet
Pakiet IPakiet II
* butelka wina musującego na powitanie
* romantyczna kolacja w blasku świec
* sauna, jacuzzi z hydromasażem
* odprężający masaż całego ciała
* śniadanie serwowane do pokoju
* parking monitorowany
* lunch kanapkowy-sałatkowy
* przerwa kawowa z domowym ciastem
* sala konferencyjna
* bezprzewodowy Internet
* zabieg w SPA
* wypożyczalnia kijków nordic walking
* uroczysta biesiada z muzyką
Pakiet IIIPakiet IV

A. Pakiet III
B. Pakiet II
C. Pakiet I
D. Pakiet IV
HGT.06 Pytanie 1 974
Realizacja usług w recepcji

Do kluczowych zadań pracownika zalicza się

A. zapewnienie właściwej organizacji pracy
B. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
C. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
D. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
HGT.03 Pytanie 1 975
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?

A. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
B. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
C. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
D. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
HGT.06 Pytanie 1 976
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. dystrybucja, promocja, cena, personel
D. sprzedaż, cena reklama, personel
HGT.06 Pytanie 1 977
Realizacja usług w recepcji

Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?

A. Metoda płatności.
B. Data przyjazdu.
C. Numer pokoju.
D. Liczba osób.
HGT.06 Pytanie 1 978
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
B. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
C. udzielaniu informacji gościom w recepcji
D. sprzątaniu pokoi w hotelu
HGT.03 Pytanie 1 979
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia dodatkowego muszą być obecne w każdej jednostce hotelowej, niezależnie od jej kategorii?

A. Materiały piśmiennicze dostępne w hotelu
B. Szklanki lub inne naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie osób w pokoju
C. Zestaw do pielęgnacji odzieży, obuwia oraz igielnik
D. Woda butelkowana w ilości odpowiedniej do liczby osób w pokoju
HGT.03 Pytanie 1 980
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?

A. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
B. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
C. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
D. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
HGT.03 Pytanie 1 981
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej sprawdzi się w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do materiału kanapy?

A. Użycie zamrażacza
B. Odkurzanie
C. Aplikacja środka odtłuszczającego
D. Zeskrobanie nożem
HGT.06 Pytanie 1 982
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer

A. 997 lub 112
B. 999 lub 112
C. 112 lub 113
D. 997 lub 998
HGT.03 Pytanie 1 983
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii

A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie 4* i 5*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 1 984
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?

A. recepcjonista dysponent
B. recepcjonista concierge
C. pracownik guest relations
D. kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 1 985
Realizacja usług w recepcji

Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:

A. włośnicą
B. żółtaczką typu B
C. gruźlicą
D. żółtaczką typu A
HGT.03 Pytanie 1 986
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?

A. minibar
B. telefon
C. lodówka
D. sejf
HGT.03 Pytanie 1 987
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pan Kowalski złożył zamówienie na kolację oraz butelkę szampana do swojego pokoju. Jaką kwotę powinien uiścić, jeśli koszt kolacji wyniósł 200 zł, szampana 120 zł, a opłata za room service to 15% wartości całego zamówienia?

A. 320 zł
B. 368 zł
C. 340 zł
D. 426 zł
HGT.06 Pytanie 1 988
Realizacja usług w recepcji

Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?

A. 375,00 zł
B. 200,00 zł
C. 350,00 zł
D. 175,00 zł