Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 281
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest składnikiem kawy cappuccino?

A. gorące spienione mleko z dodatkiem kawowego naparu i karmelu
B. napój mleczny, który powstaje przez powolne dolanie espresso do gorącego mleka
C. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki oraz szczyptą cynamonu
D. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, serwowana ze spienionym mlekiem
HGT.06 Pytanie 282
Realizacja usług w recepcji

Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena

A. progowa
B. zróżnicowana
C. penetracyjna
D. prestiżowa
HGT.06 Pytanie 283
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.

sala/dataBIAŁA
20 osób
NIEBIESKA
100 osób
SZARA
20 osób
KREMOWA
100 osób
ZŁOTA
20 osób
10.07
11.07R - a
12.07R - a
13.07R – bR - aR - b
14.07R – bR - b
15.07R - b
Legenda:
R – a: zajęta w godz. 900-1300
R – b: zajęta w godz. 1400-1800
można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota.
wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800

A. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
B. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
C. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
D. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji

Zbiór zachowań typowych dla danego obszaru geograficznego, kulturowego i społecznego, skoncentrowany na zaspokajaniu podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych ludzi według nauczonych i ciągle rozwijających się schematów to

A. jakość
B. gościnność
C. asertywność
D. mobilność
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
B. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
C. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
D. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
HGT.03 Pytanie 286
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych metod serwowania śniadań rekomenduje się dla grup turystycznych?

A. Serwis table d'hóte, serwis bankietowy
B. Serwis table d'hóte, zestawy śniadaniowe
C. Serwis a la carte, serwis a'part
D. Serwis a la carte, wstawki śniadaniowe
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:

A. cztery kondygnacje
B. pięć kondygnacji
C. trzy kondygnacje
D. dwie kondygnacje
HGT.03 Pytanie 288
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby dostarczyć do pokoju dla jednego gościa śniadanie kontynentalne, konieczne jest użycie

A. tacy
B. gerydonu
C. talerza
D. półmiska
HGT.03 Pytanie 289
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?

A. 140 cm x 180 cm
B. 110 cm x 150 cm
C. 130 cm x 180 cm
D. 160 cm x 240 cm
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. karta rezerwacji
D. grafik rezerwacji
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji

Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?

A. hotelarstwo
B. usługi turystyczne
C. turystyka
D. usługi hotelarskie
HGT.03 Pytanie 292
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba pracująca w hotelu, przyjmując zamówienie na dodatkowe usługi dla zorganizowanej grupy, powinna uzyskać od zlecającego

A. wstępny kosztorys zamawianych usług
B. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
C. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
D. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
HGT.06 Pytanie 293
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
B. rozszerzyć możliwości hotelu
C. obniżyć ceny usług
D. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
B. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
C. złożone zostaje zamówienie na usługi.
D. gość pojawia się przy recepcji.
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 20%
B. 48%
C. 50%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 296
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?

A. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
D. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
HGT.03 Pytanie 297
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kwotę należy wpisać na fakturze w sekcji wartość netto, jeśli wartość brutto za usługi typu Wellness&SPA wynosi 1 200,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 1 296,00 zł
B. 1 476,00 zł
C. 1 111,11 zł
D. 975,61 zł
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. wręczania kart pobytu
B. okazywania dokumentów tożsamości
C. wręczania kluczy do pokoi
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 299
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Pierogi z soczewicą
B. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
C. Rostbef z ziemniakami
D. Zapiekanka z bakłażanów
HGT.06 Pytanie 300
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?

A. Otwarcie rachunku gości
B. Poinformowanie o usługach dodatkowych
C. Rejestracja gości
D. Wydanie kluczy i kart pobytu
HGT.03 Pytanie 301
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?

A. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
B. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
D. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji

W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?

A. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
B. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
D. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
HGT.03 Pytanie 303
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?

A. Zajęcia fitness
B. Użycie apteczki
C. Przechowalnia
D. Dostarczanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 304
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
B. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
C. wędzonych uszu świńskich
D. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji

Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?

A. Pole biwakowe
B. Dom wycieczkowy
C. Motel
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 306
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują

A. korzystanie ze skrytki depozytowej
B. korzystanie z przechowalni bagażu
C. usługę room service
D. usługę budzenia
HGT.03 Pytanie 307
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Informacje turystyczne
B. Sprzedaż kosmetyków
C. Zamówienie taksówki
D. Przechowywanie bagażu
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

HAPPY DAY W HOTELU
Oferta pakietowa zawiera:
dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny
nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness:
rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką
brodzik dla dzieci
6-torowy basen sportowy
kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa
grota solna z tężnią
dostęp do sali fitness
20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA
bezpłatną szatnię dla całej rodziny
Cennik:
osoba dorosła100 zł
dzieci 7-12 lat50 zł
dzieci do 7 latgratis
parking do 8 hgratis

A. Passant.
B. No show.
C. Walk in.
D. VIP.
HGT.03 Pytanie 309
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane

A. dezynfekcji
B. dezaktywacji
C. dezynsekcji
D. deratyzacji
HGT.06 Pytanie 310
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
B. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
C. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji

Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?

A. Pensjonat
B. Schronisko
C. Motel
D. Hotel
HGT.06 Pytanie 312
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
HGT.03 Pytanie 313
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel zyskał zlecenie na przygotowanie konferencji. Najlepszym sposobem podawania posiłków podczas konferencji jest zaproponowanie gościom stołu

A. czeskiego
B. szwedzkiego
C. amerykańskiego
D. polskiego
HGT.03 Pytanie 314
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na czym polega procedura check-in dla grup zorganizowanych?

A. Przygotowanie kluczy i dokumentów dla całej grupy przed jej przybyciem.
B. Indywidualne meldowanie każdego członka grupy.
C. Wymaganie od grupy wcześniejszego przyjazdu.
D. Zbieranie podpisów od każdego członka grupy w dniu przyjazdu.
HGT.06 Pytanie 315
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona

A. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
B. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
C. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
D. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
HGT.03 Pytanie 316
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Kołobrzegu.

Oferta hotelu w Kołobrzegu
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.

Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie rytuały wykonywane w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Cateringowe.
B. Biznesowe.
C. Konferencyjne.
D. Spa & Welbiess.
HGT.03 Pytanie 317
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co zwykle podaje się do herbaty w Rosji?

A. cytrynę, dżemy i rum
B. miód, sok malinowy oraz koniak
C. cukier, mleko oraz śmietankę
D. dżemy, cukier oraz whisky
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji

W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?

A. w sejf depozytowy
B. w informatory
C. w kasę fiskalną
D. w klucznicę
HGT.06 Pytanie 319
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Lojalnościowy
B. Usługowy
C. Sezonowy
D. Ilościowy
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji

Czynnik wpływający na zwiększenie popytu na usługi hotelowe wśród gości z wyższej półki to

A. niska cena usług w hotelu
B. zmniejszająca się liczba usług hotelowych
C. rosnąca liczba usług hotelowych
D. wysoka cena usług w hotelu