Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji
A. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
C. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. mała sala konferencyjna
B. aneks kelnerski
C. jednostka mieszkalna
D. węzeł higieniczno - sanitarny
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję
A. intensywną
B. bezpośrednią
C. selektywną
D. wyłączną
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
B. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
C. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
D. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji
Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:
A. przed głównym wejściem
B. w samochodzie,
C. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
D. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
HGT.03 Pytanie 326
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę powinno się zastosować, aby pozbyć się gumy do żucia przytwierdzonej do dywanu?
A. Użyć odplamiacza
B. Posypać sodą
C. Posypać solą
D. Użyć zamrażacza
HGT.03 Pytanie 327
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?
A. Otworzyć i sprawdzić zawartość
B. Przekazać do przechowalni bagażu
C. Powiadomić przełożonego
D. Zabrać do recepcji
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. Dokładne
B. W obecności gościa
C. Cykliczne
D. Na czysto
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji
W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?
A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji
Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?
A. Dział marketingu, gastronomia
B. Dział techniczny, odnowa biologiczna
C. Dział rekreacji, centrum biznesu
D. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
HGT.06 Pytanie 331
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Legitymacja ubezpieczeniowa
B. Dowód tożsamości
C. Prawo jazdy
D. Paszport
HGT.06 Pytanie 332
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość oczekuje na przydzielenie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, co powinien zrobić recepcjonista?
A. wezwać bagażowego i skierować gościa do pokoju, który jest w przygotowaniu
B. ustalić czas oczekiwania i zasugerować skorzystanie z kawiarni lub restauracji
C. zamówić taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej klasy
D. proponować gościowi pobyt w hotelu o wyższej jakości
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
B. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
C. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
D. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
HGT.03 Pytanie 334
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Francuska
B. Standardowa
C. Niemiecka
D. Angielska
HGT.06 Pytanie 335
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz
A. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
B. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
C. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
D. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. przyjęcia gościa do hotelu
B. opłacenia pobytu w hotelu
C. wymeldowania gościa z hotelu
D. serwisu gościa w hotelu
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji
Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?
A. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
B. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. minister odpowiedzialny za turystykę
D. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
HGT.03 Pytanie 338
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Deratyzacja
B. Dezynsekcja
C. Wymrażanie
D. Sanityzacja
HGT.06 Pytanie 339
Realizacja usług w recepcji
Nie należy do składu zespołu recepcyjnego
A. centrala telefoniczna
B. infokiosk
C. pokój bagażowy
D. sejf
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?
A. Schronisko młodzieżowe
B. Pensjonat
C. Schronisko
D. Dom wycieczkowy
HGT.03 Pytanie 341
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z
A. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
B. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
C. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
D. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
HGT.06 Pytanie 342
Realizacja usług w recepcji
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. gości specjalnych
B. klientów biznesowych
C. grupy turystycznej
D. gości zagranicznych
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji
Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?
A. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
B. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
C. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?
A. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
D. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
HGT.06 Pytanie 345
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże osobie zamawiającej po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, aby umożliwić dokonanie płatności przelewem?
A. Fakturę
B. Fakturę pro forma
C. Notę obciążeniową
D. Rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 346
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jajko po wiedeńsku to jajko
A. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
B. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
C. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
D. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
HGT.03 Pytanie 347
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Korytarzowej
B. Kierownikowi recepcji
C. Inspektorowi służby pięter
D. Osobie zarządzającej hotelem
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?
A. Kartę rejestracyjną
B. Kartę pobytu
C. Formularz rezerwacji
D. Grafik usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze
A. public relations
B. strategii produktowej
C. promocji sprzedaży
D. strategii cenowej
HGT.06 Pytanie 350
Realizacja usług w recepcji
Co obejmuje turystyka krajowa?
A. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
B. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
C. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
D. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium
HGT.03 Pytanie 351
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?
A. Recepcjoniście concierge
B. Kierownikowi służby pięter
C. Dyrektorowi ds. sprzedaży
D. Portierowi hotelowemu
HGT.03 Pytanie 352
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient zamówił zorganizowanie popołudniowego przyjęcia na stojąco, które ma trwać około 2 godzin. Tego rodzaju wydarzenie nazywa się
A. toast.
B. cocktail party.
C. garden party.
D. aperitif.
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
D. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?
A. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
B. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
C. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
D. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 22%
B. 23%
C. 7%
D. 8%
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
B. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
C. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
D. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
HGT.03 Pytanie 357
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę
A. towarzyszącą
B. fakultatywną
C. podstawową
D. uzupełniającą
HGT.06 Pytanie 358
Realizacja usług w recepcji
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
A. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
B. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
C. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 90 cm
B. 110 cm
C. 100 cm
D. 80 cm
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Wymianę ręczników
B. Masaż limfatyczny
C. Uzupełnienie galanterii
D. Skrytkę depozytową