Kwalifikacja: SPL.04 - Organizacja transportu

Nadawca ładunku 4 stycznia 2021 r. złożył u przewoźnika reklamację w formie pisemnej. Na podstawie przedstawionego fragmentu rozporządzenia określ do kiedy najpóźniej przewoźnik musi poinformować nadawcę o odrzuceniu reklamacji.

Fragment rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego
§ 5.1. Reklamację składa się w formie pisemnej.(...)
§ 6.1. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.

2. Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa w § 5 ust. 1-4, przewoźnik wzywa reklamującego, aby usunął braki w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Wówczas za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez przewoźnika uzupełnionej reklamacji.(...)
§ 10.Nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.

Odpowiedzi