Filtrowanie pytań
TLO.03 Pytanie 121
Wykonywanie obsługi techniczn…
A. zakresu przeprowadzonej obsługi technicznej
B. najbliższej zaplanowanej obsługi
C. informacji o właścicielu statku powietrznego
D. przewidywanego powrotu statku powietrznego do eksploatacji
TLO.03 Pytanie 122
Wykonywanie obsługi techniczn…
Po ostatnim wpisie dziennik techniczny na pokładzie powinien być przechowywany przez okres
A. 12 miesięcy
B. 24 miesięcy
C. 36 miesięcy
D. 48 miesięcy
TLO.03 Pytanie 123
Wykonywanie obsługi techniczn…
Czym jest trasowanie?
A. określaniem konkretnych linii odwzorowujących kształt obiektu
B. pozbywaniem się nadmiaru obróbczego
C. cięciem materiałów
D. mierzeniem chropowatości powierzchni przedmiotu
TLO.03 Pytanie 124
Wykonywanie obsługi techniczn…
Do elementów budowy kadłuba nie zalicza się
A. pokrycie
B. wręgi
C. żebra
D. podłużnice
TLO.03 Pytanie 125
Wykonywanie obsługi techniczn…
Stopy odporne na wysoką temperaturę to szczególne stopy metali, które wyróżniają się utrzymywaniem właściwości mechanicznych w temperaturze przekraczającej
A. 600°C
B. 800°C
C. 400°C
D. 1 000°C
TLO.03 Pytanie 126
Wykonywanie obsługi techniczn…
Jakie materiały pozwalają na identyfikację wad przy użyciu defektoskopii magnetycznej?
A. W kompozytach
B. W stalach nieaustenitycznych
C. W stalach austenitycznych
D. W polimerach
TLO.03 Pytanie 127
Wykonywanie obsługi techniczn…
Głównym celem wingletów jest redukcja oporu
A. czołowego
B. interferencyjnego
C. indukowanego
D. falowego
TLO.03 Pytanie 128
Wykonywanie obsługi techniczn…
Podest roboczy, na którym pracuje technik zajmujący się samolotem, zgodnie z Rozporządzeniem dotyczącym ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, powinien być wyposażony w balustradę, jeśli znajduje się na wysokości większej niż
A. 1,0 m
B. 0,7 m
C. 1,5 m
D. 0,5 m
TLO.03 Pytanie 129
Wykonywanie obsługi techniczn…
Jakia jest średnica otworu do do nitowania na zimno?
A. do = d + (0,5 ÷ 0,6) mm
B. do = d + (0,4 ÷ 0,5) mm
C. do = d + (0,1 ÷ 0,2) mm d – średnica nita
D. do = d + (0,3 ÷ 0,4) mm
TLO.03 Pytanie 130
Wykonywanie obsługi techniczn…
Zespół pracowników organizacji serwisowej, która uzyskała zatwierdzenie zgodnie z wymaganiami Part-M Podczęść F, ma prawo do wykonania
A. drobnej modyfikacji każdego statku powietrznego oraz każdego z jego podzespołów.
B. demontażu każdego statku powietrznego w celu pozyskania podzespołów nadających się do dalszego użytkowania.
C. naprawy każdego podzespołu, o ile zostanie to zgłoszone wcześniej do Prezesa ULC.
D. serwisu technicznego statku powietrznego lub jego podzespołów, w zakresie który organizacja ma zatwierdzony.
TLO.03 Pytanie 131
Wykonywanie obsługi techniczn…
Dla statku powietrznego skrót "Maksymalny ciężar do startu" to
A. MTOW
B. MTW
C. MLW
D. MEW
TLO.03 Pytanie 132
Wykonywanie obsługi techniczn…
W obliczeniach dotyczących wytrzymałości połączeń nitowych, nity wyznacza się na podstawie warunków na
A. ścinanie i zginanie
B. ścinanie i naciski powierzchniowe
C. skręcanie i zginanie
D. zginanie i naciski powierzchniowe
TLO.03 Pytanie 133
Wykonywanie obsługi techniczn…
Jakiego rodzaju dokument jest wypełniany, aby potwierdzić zdolność nowych wyrobów, części oraz akcesoriów do lotu?
A. CRS
B. EASA FROM 19
C. CoC
D. EASA FROM 1
TLO.03 Pytanie 134
Wykonywanie obsługi techniczn…
W przypadku drobnych napraw komponentów płatowca najczęściej wykorzystuje się nity
A. rurowe
B. jednostronne
C. zwykłe
D. rurkowe gwintowane
TLO.03 Pytanie 135
Wykonywanie obsługi techniczn…
Jakiego rodzaju korozja występuje na styku metali, które znajdują się w różnych miejscach w szeregu napięciowym?
A. Elektrochemiczna
B. Międzykrystaliczna
C. Powierzchniowa
D. Naprężeniowa
TLO.03 Pytanie 136
Wykonywanie obsługi techniczn…
Do określenia naciągu linki sterującej stosuje się tensometr.
A. hydrauliczny
B. mechaniczny
C. elektrooporowy
D. pneumatyczny
TLO.03 Pytanie 137
Wykonywanie obsługi techniczn…
Wyżarzanie elementów wykonanych z stopów aluminium prowadzi do
A. wzrostu napięć w materiale
B. utwardzenia materiału
C. zwiększenia kruchości materiału
D. eliminacji naprężeń powstałych w wyniku formowania
TLO.03 Pytanie 138
Wykonywanie obsługi techniczn…
W jakim przypadku efekty pracy mechanika zajmującego się samolotem w sytuacji niewielkiego deficytu czasowego są wynikiem typowych właściwości mechanizmów działania człowieka-operatora, a nie skutkiem braku skupienia czy niewystarczającej motywacji?
A. Mechanik, przystępując do usunięcia uszkodzenia, wykorzystał narzędzia, które były niezgodne z kartą technologiczną
B. Mechanik rozpoczął usuwanie uszkodzenia, lecz podczas prac przeprowadził prywatną rozmowę telefoniczną i nie zakończył usługi zgodnie z kartą technologiczną
C. Mechanik dokonując naprawy uszkodzenia zgodnie z kartą technologiczną, pozostawił materiał w tej części samolotu, w której miało miejsce uszkodzenie
D. Mechanik, usuwając uszkodzenie, działał niezgodnie z kartą technologiczną
TLO.03 Pytanie 139
Wykonywanie obsługi techniczn…
Dokument opracowany przez producenta statku powietrznego, który definiuje narzędzia, przyrządy oraz wyposażenie do obsługi tego statku, jest oznaczony akronimem
A. SRM
B. TEM
C. IPC
D. AMM
TLO.03 Pytanie 140
Wykonywanie obsługi techniczn…
Który z poniższych opisów dotyczy korozji na elementach wykonanych ze stopów aluminium?
A. Występuje w formie zielonego lub czarnego osadu
B. Pojawia się jako powłoka w kolorze pomarańczowo-brunatnym, która, jeśli jest mocno rozprzestrzeniona, przekształca się w jednolitą masę barwy brązowej lub czerwonej
C. Formuje się w postaci białych, szarych oraz czarnych plamek
D. Pojawia się najpierw jako biały proszkowaty osad, a w miarę postępu korozji rozwijają się wżery, które zawierają produkty korozji białego lub szarego koloru
TLO.03 Pytanie 141
Wykonywanie obsługi techniczn…
Po inspekcji samolotu technik mechanik powinien wprowadzić do pokładowego dziennika technicznego
A. wszystkie przeprowadzone czynności
B. czynności zlecone przez pilota maszyny
C. czynności zlecone przez bezpośredniego przełożonego
D. wyłącznie czynności wynikające z awarii
TLO.03 Pytanie 142
Wykonywanie obsługi techniczn…
Do naprawy lutowanych połączeń w sprzęcie lotniczym wykorzystuje się stopy
A. cynku oraz aluminium z małym dodatkiem antymonu
B. cyny, ołowiu i aluminium
C. cyny z niewielkim dodatkiem antymonu
D. cyny, cynku oraz miedzi
TLO.03 Pytanie 143
Wykonywanie obsługi techniczn…
Wydłużenie skrzydła samolotu skutkuje
A. wzrostem współczynnika siły nośnej i spadkiem współczynnika siły oporu
B. wzrostem współczynników siły nośnej i siły oporu
C. spadkiem współczynników siły nośnej i siły oporu
D. spadkiem współczynnika siły nośnej oraz wzrostem współczynnika siły oporu
TLO.03 Pytanie 144
Wykonywanie obsługi techniczn…
Ciśnienie wynoszące 2 MPa odpowiada mniej więcej
A. 245 psi
B. 285 psi
C. 375 psi
D. 335 psi
TLO.03 Pytanie 145
Wykonywanie obsługi techniczn…
Jakiego stopu używa się w przemyśle lotniczym do produkcji kadłubów silników turbinowych?
A. Awional
B. Magnalium
C. Duraluminium
D. Silumin
TLO.03 Pytanie 146
Wykonywanie obsługi techniczn…
Jakie czujniki ciśnienia są wykorzystywane w systemie sygnalizacji (włączenie lampki sygnalizacyjnej) minimalnego ciśnienia oleju w układzie silnikowym statku powietrznego?
A. Rezystancyjne
B. Magnetyczne
C. Bimetalowe
D. Membranowe
TLO.03 Pytanie 147
Wykonywanie obsługi techniczn…
Olej hydrauliczny, który przekroczył termin ważności ustalony przez producenta, powinien być poddany
A. badaniom
B. utylizacji
C. uzdatnianiu
D. weryfikacji
TLO.03 Pytanie 148
Wykonywanie obsługi techniczn…
Używając cyfrowego woltomierza z wyświetlaczem 31/2 oraz błędem podstawowym ±(0,1%+2dgt), dokonano pomiaru napięcia w zakresie 200 mV. Jaką wartość ma przedział niepewności pomiaru związany ze składnikiem 2dgt?
A. 0,1 mV
B. 1 mV
C. 0,2 mV
D. 2 mV
TLO.03 Pytanie 149
Wykonywanie obsługi techniczn…
W celu identyfikacji defektów na powierzchni elementów konstrukcyjnych statków powietrznych najczęściej wykorzystywana jest
A. metoda ultradźwiękowa
B. defektoskopia barwna
C. próba nafta — kreda
D. rentgenoskopia
TLO.03 Pytanie 150
Wykonywanie obsługi techniczn…
W jakim dokumencie opublikowanym przez producenta znajduje się lista sprzętu i narzędzi wymaganych do obsługi statku powietrznego?
A. AFM
B. AMM
C. ITEM
D. IPC
TLO.03 Pytanie 151
Wykonywanie obsługi techniczn…
Na podstawie danych w tabeli, określ materiał o największej wytrzymałości na ścinanie, z którego powinien być wykonany nit zastosowany do połączenia duraluminiowych blach poszycia samolotu.
Oznaczenie materiału | Granice wytrzymałości [MPa] | |
---|---|---|
Rm | Rt | |
PA21 | 353 | 231 |
PA24 | 285 | 186 |
S235 | 380 | 235 |
S275 | 440 | 275 |
A. S235
B. PA21
C. PA24
D. S185
TLO.03 Pytanie 152
Wykonywanie obsługi techniczn…
Który dokument jest wystawiany w celu potwierdzenia przeprowadzenia obsługi statku powietrznego?
A. WO (Work Order)
B. MS (Maintenance Statement)
C. CRS (Certificate of Release to Service)
D. ARC (Airworthiness Review Certificate)
TLO.03 Pytanie 153
Wykonywanie obsługi techniczn…
Największym czynnikiem wpływającym na zmniejszenie wytrzymałości bębnów kół lotniczych zmagazynowanych w stopach magnezu jest korozja
A. powierzchniowa
B. punktowa
C. miejscowa
D. międzykrystaliczna
TLO.03 Pytanie 154
Wykonywanie obsługi techniczn…
W trakcie obsługi linkowego systemu sterowania w samolocie, tensometr jest używany do pomiaru
A. siły zakucia linek
B. naciągu linek
C. wytrzymałości linek
D. przewężenia linek
TLO.03 Pytanie 155
Wykonywanie obsługi techniczn…
Wskaż poprawny ciąg działań, które należy wykonać podczas naprawy poszycia statku powietrznego w przypadku drobnego uszkodzenia kompozytu z włókien węglowych oraz pianki.
A. Zastosować taśmę klejącą, przykleić dwie warstwy taśmy z włókien węglowych, przykleić łatę z pianki, zaszpachlować, pomalować
B. Przykleić łatę z pianki, zaszpachlować, zastosować taśmę klejącą, przykleić dwie warstwy taśmy z włókien węglowych, pomalować
C. Przykleić dwie warstwy taśmy z włókien węglowych, zaszpachlować, zastosować taśmę klejącą, przykleić łatę z pianki, pomalować
D. Zastosować taśmę klejącą, przykleić łatę z pianki, przykleić dwie warstwy taśmy z włókien węglowych, zaszpachlować, pomalować
TLO.03 Pytanie 156
Wykonywanie obsługi techniczn…
Która instalacja w statku powietrznym ma sygnalizator wykrywający opiłki metali?
A. Paliwowa.
B. Odsysająca instalacja olejenia.
C. Hydrauliczna.
D. Tłocząca instalacja olejenia.
TLO.03 Pytanie 157
Wykonywanie obsługi techniczn…
W celu zabezpieczenia wyrobów z aluminium przed korozją stosuje się
A. anodowanie
B. oksydowanie
C. chromowanie
D. kadmowanie
TLO.03 Pytanie 158
Wykonywanie obsługi techniczn…
Drgania "shimmy" występują typowo w podwoziu
A. przednim
B. głównym
C. "typu rowerowego"
D. tylnym
TLO.03 Pytanie 159
Wykonywanie obsługi techniczn…
W dokumentacji technicznej nowoczesnych samolotów pasażerskich termin "Zone Diagram" odnosi się do
A. stref podziału wnętrza kabiny ciśnieniowej samolotu z perspektywy działania indywidualnych elementów systemu klimatyzacji
B. zbioru rysunków konstrukcyjnych komponentów lotniczych
C. specjalnie wyznaczonych lokalizacji na lotniskach, gdzie przeprowadza się obsługę techniczną, nie przekraczając formalnie granicy państwowej
D. podziału samolotu na obszary w celu ułatwienia identyfikacji miejsc serwisowych
TLO.03 Pytanie 160
Wykonywanie obsługi techniczn…
Aby usunąć usterkę w silniku turboodrzutowym, należy się opierać na
A. dokumencie technicznym statku powietrznego
B. instrukcji obsługi technicznej
C. materiałach dotyczących naprawy płatowca
D. katalogu części zamiennych