Kwalifikacja: EKA.07 - Prowadzenie rachunkowości

Tabela zawiera wybrane zadania realizowane przez niektóre działy wyodrębnione w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa. Dekretacji listy płac zgodnie z przyjętym w jednostce planem kont dokonuje pracownik działu

DziałWybrane zadania
Kadry− prowadzenie dokumentacji pracowniczej
− prowadzenie ewidencji i rozliczanie czasu pracy
− organizowanie szkoleń i przeprowadzanie okresowej oceny pracowników
Rozliczenia finansowe− wystawianie dokumentów finansowych (np. not, faktur)
− kontrola merytoryczna wystawianych dokumentów i ich archiwizacja
− windykacja należności
Księgowość− kwalifikowanie dowodów do ujęcia w księgach rachunkowych w określonym czasie
− prowadzenie ewidencji księgowej na kontach syntetycznych i analitycznych
− gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych
Płace i ubezpieczenia społeczne− sporządzanie dokumentacji płacowej
− sporządzanie deklaracji podatkowych, ubezpieczeniowych i sprawozdań GUS w zakresie wynagrodzeń
− sporządzanie zaświadczeń dotyczących wysokości uzyskanych dochodów

Odpowiedzi