Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. Equalizer
B. Wzmacniacz
C. Głośnik
D. Mikrofon
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Gdzie w torze sygnałowym, pomiędzy nagłaśnianym instrumentem a konsoletą mikserską FOH, powinien być umieszczony symetryzator sygnału tego instrumentu?
A. Jak najbliżej konsolety mikserskiej
B. W każdym miejscu
C. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej
D. Jak najbliżej instrumentu
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się parametr kompresora, który określa próg jego aktywacji?
A. THRESHOLD
B. ATTACK
C. RELEASE
D. GAIN
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon
A. Shure SM 57
B. Rode NTK
C. Neumann U87
D. Shure Beta 52
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?
A. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
B. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
C. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
D. Użycie głośników o niskiej mocy.
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
Jakiego z wymienionych regulatorów nie posiada korektor barwy dźwięku w torze konsolety mikserskiej?
A. LOW
B. SUB
C. HI
D. MID
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z podgrup.
B. z Aux przed tłumikiem.
C. z gniazda insert.
D. z Aux po tłumiku.
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie
A. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru
A. Feedback
B. Diffusion
C. Decay Time
D. Early Reflection
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest
A. do korekcji dźwięku
B. do podniesienia dynamiki werbla
C. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
D. do kompresji sygnałów głosowych
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
C. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
D. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót DI-Box?
A. Direct Box
B. Directional Inject Box
C. Discrete Inject Box
D. Direct Insert Box
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?
A. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
B. w schemacie blokowym
C. w opisie technicznym
D. w wykazie treści
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia
A. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
B. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
C. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
D. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?
A. Zwiększyć poziom głośności głośników
B. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
C. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
D. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?
A. 1
B. 0,1
C. 10
D. 100
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?
A. Bezpośrednio do złącza Line TRS
B. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
C. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
D. Do złącza AUX IN
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?
A. Poniżej 1 sekundy
B. Powyżej 12 sekund
C. Od 3 do 12 sekund
D. Od 1 do 2 sekund
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako
A. Sleeve
B. Ring
C. Tip
D. Shield
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?
A. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
B. Z boku sceny
C. Z tyłu sceny, poza nią
D. Na widowni, w osi przed sceną
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Ile monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy zastosować do stworzenia czterodrożnego, stereofonicznego systemu audio?
A. 8
B. 4
C. 2
D. 6
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
Czym zajmuje się bramka szumów?
A. korekcją sygnału "bramkowanego"
B. ograniczeniem dynamiki
C. zmniejszeniem dynamiki
D. zmniejszeniem przesłuchów
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
Stopień tłumienia sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi
A. n*12 dB na oktawę
B. n*2 dB na oktawę
C. n*4 dB na oktawę
D. n*6 dB na oktawę
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Jaki kolor diody LED wskazuje na przesterowanie sygnału w torze miksera?
A. Błękitny
B. Złoty
C. Zielony
D. Czerwony
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera
A. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
B. lavalier przewodowy
C. przewodowy shotgun
D. nagłowny przewodowy
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?
A. Głośnikowym
B. Instrumentalnym - gitarowym
C. Procesorowym - do podłączenia kompresora
D. Mikrofonowym
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Wskazanie 100 W RMS na etykiecie głośników odnosi się do mocy
A. średniej
B. skutecznej
C. maksymalnej
D. minimalnej
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?
A. Diffusion
B. Feedback
C. Early Reflection
D. Density
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?
A. AES
B. PTA
C. EIS
D. IEM
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Jakie mikrofony będą najbardziej efektywne podczas nagrywania debaty telewizyjnej z udziałem prowadzącego oraz jego gości?
A. Lavalier
B. Kontaktowe
C. Handheld
D. Statywowe
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy
A. mikrofonem i D-Box'em
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. mikrofonem i mikserem
D. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Które z podanych oznaczeń nie jest związane z procesorem dynamiki w mikserze audio?
A. GATE
B. RATIO
C. PFL
D. COMP
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?
A. Zwiększenie głośności całego miksu
B. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
C. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
D. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Jaką jednostkę ma impedancja głośnika?
A. A
B. V
C. Ω
D. W
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?
A. główne nagłośnienie dla widowni
B. linie monitorowe na scenie
C. linie opóźnienia
D. linia basowa
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje
A. odłączenie zasilania urządzenia
B. dezaktywację urządzenia
C. ominięcie układu obróbki sygnału
D. aktywację stanu uśpienia urządzenia
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem
A. RCA
B. XLR
C. XLR
D. duży "Jack"
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?
A. gniazdo Insert
B. wyjścia Aux Post Fader
C. wyjścia Direct Out
D. wyjścia Aux Pre Fader
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
"Overhead" to termin odnoszący się do
A. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
B. nagłośnienia publiczności "z góry"
C. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
D. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych parametrów jest typowy dla kompresora dynamiki sygnału dźwiękowego?
A. RATE
B. KNEE
C. REVTIME
D. DENSITY