Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Parametr odpowiadający za stopień kompresji to

A. Release
B. Ratio
C. Attack
D. Gain/MakeUp
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?

A. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
B. Wysoka dobroć, duże tłumienie
C. Niska dobroć, duże tłumienie
D. Niska dobroć, duże wzmocnienie
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
B. Na widowni, w osi przed sceną
C. Z tyłu sceny, poza nią
D. Z boku sceny
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień

O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?

A. 9 dB
B. 3 dB
C. 12 dB
D. 6 dB
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki

A. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
B. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
C. działaniu procesora dynamiki dźwięku
D. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień

Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji

A. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
B. skrajnej na prawo
C. centralnej
D. skrajnej na lewo
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień

Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?

A. Feedback
B. Diffusion
C. Density
D. Early Reflection
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście

A. z grup VCA
B. z gniazd Insert
C. Rec Out
D. z wyjść Direct
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
B. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
C. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
D. Zwiększyć poziom głośności głośników
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień

Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia

A. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
B. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
C. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
D. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień

Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się

A. odpornością na wstrząsy
B. charakterystyką kardioidalną
C. koniecznością zasilania Phantom
D. charakterystyką ósemkową
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień

Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?

A. MIDI
B. RCA
C. TRS
D. TS
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień

Czym zajmuje się bramka szumów?

A. ograniczeniem dynamiki
B. korekcją sygnału "bramkowanego"
C. zmniejszeniem przesłuchów
D. zmniejszeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień

Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?

A. USB
B. TOSLINK
C. FIREWIRE
D. THUNDERBOLT
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień

Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?

A. 4 razy
B. 0,5 raza
C. 1,5 raza
D. 2 razy
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień

Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?

A. 4 550 W
B. 3 450 W
C. 3 050 W
D. 4 350 W
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. za trybunami, w stronę sceny
B. po bokach trybun
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. po bokach sceny
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. główne nagłośnienie dla widowni
B. linie monitorowe na scenie
C. linie opóźnienia
D. linia basowa
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?

A. Wzór hiperkardioidalny
B. Wzór kardioidalny
C. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
D. Wzór dookólny (omni-directional)
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień

Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako

A. Ring
B. Shield
C. Sleeve
D. Tip
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Gdzie zazwyczaj ustawia się stojak z procesorami efektów dźwiękowych podczas wydarzeń na świeżym powietrzu?

A. W pobliżu systemu nagłośnienia PA
B. W okolicy monitorów scenicznych
C. Za kulisami
D. Na stanowisku FOH
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
B. Sprawdzenie połączeń kablowych
C. Zmiana pozycji mikrofonu
D. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień

Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?

A. Subwoofer
B. Głośnik średniotonowy
C. Tweeter
D. Głośnik pełnozakresowy
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
B. monitora na podłodze
C. dogłośnienia przedniej części widowni
D. odsłuchu dla perkusji
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?

A. Instrumentalnym - gitarowym
B. Mikrofonowym
C. Głośnikowym
D. Procesorowym - do podłączenia kompresora
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. wyjściem z miksera i procesorem efektów
B. mikrofonem i D-Box'em
C. mikrofonem i mikserem
D. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma skrót PFL?

A. Odsłuch Solo szyny Aux
B. Odsłuch po tłumiku
C. Odsłuch Solo szyny Master
D. Odsłuch przed tłumikiem
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. dynamiczny wszechkierunkowy
B. dynamiczny kierunkowy
C. pojemnościowy wszechkierunkowy
D. pojemnościowy kierunkowy
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień

Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest

A. do korekcji dźwięku
B. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
C. do kompresji sygnałów głosowych
D. do podniesienia dynamiki werbla
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień

W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?

A. w watach
B. w THD
C. w woltach
D. w omach
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień

Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany

A. przed tłumikiem i po korekcji
B. po tłumiku i przed korekcją
C. przed tłumikiem i przed korekcją
D. po tłumiku i po korekcji
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. dolnym odcięciem granicznym
B. najwyższą wartością impedancji
C. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
D. górnym odcięciem granicznym
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień

Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?

A. 100
B. 0,1
C. 10
D. 1
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień

Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?

A. Zwiększenie głośności mowy
B. Redukcja wysokich częstotliwości
C. Wyrównanie dynamiki sygnału
D. Podniesienie niskich tonów
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień

Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?

A. Mikrofon
B. Equalizer
C. Wzmacniacz
D. Głośnik
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień

W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości

A. kardioidalnej
B. ósemkowej
C. dookólnej
D. hiperkardioidalnej
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. reverb
B. delay
C. equalizer
D. echo
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień

Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?

A. System stereofoniczny
B. System surround
C. System line array
D. System basowy
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień

Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra

A. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
C. shelfowego niskotonowego.
D. pasmowoprzepustowego.