Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień
A. 2 razy
B. 0,5 raza
C. 1,5 raza
D. 4 razy
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?
A. Przedwzmacniacz mikrofonowy
B. Equalizer
C. Kompresor
D. Głośnik
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień
Filtr Low Cut służy do eliminacji
A. szumów
B. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
D. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień
O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?
A. 12 dB
B. 6 dB
C. 3 dB
D. 9 dB
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień
W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone
A. przed sceną, w kierunku trybun
B. po bokach sceny
C. za trybunami, w stronę sceny
D. po bokach trybun
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień
Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać
A. z tyłu mikrofonu
B. z dołu mikrofonu
C. pod kątem 90 stopni
D. pod kątem 110 stopni
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień
Parametr odpowiadający za stopień kompresji to
A. Release
B. Gain/MakeUp
C. Ratio
D. Attack
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień
W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości
A. dookólnej
B. hiperkardioidalnej
C. kardioidalnej
D. ósemkowej
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień
High Cut to określenie dla filtru
A. pasmowoprzepustowego.
B. dolnozaporowego.
C. górnozaporowego.
D. pasmowozaporowego.
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień
Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt
A. equalizer
B. delay
C. reverb
D. echo
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień
Które z poniższych oznaczeń odnosi się do gniazda w konsolecie mikserskiej, które standardowo przyjmuje sygnał z zewnętrznego procesora FX?
A. REC
B. RETURN
C. MAIN
D. SEND
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień
Mikrofon Shure SM58 to typ:
A. pojemnościowy kierunkowy
B. pojemnościowy wszechkierunkowy
C. dynamiczny wszechkierunkowy
D. dynamiczny kierunkowy
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień
Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?
A. Wedge
B. Grono
C. Tuba
D. Kopułka
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień
Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?
A. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
B. Wzór dookólny (omni-directional)
C. Wzór kardioidalny
D. Wzór hiperkardioidalny
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie
A. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień
Który z parametrów przedstawionych w specyfikacji wzmacniacza mocy odnosi się do przesłuchów pomiędzy jego kanałami?
A. Crosstalk
B. THD
C. SNR
D. Bandwidth
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień
Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się
A. koniecznością zasilania Phantom
B. charakterystyką kardioidalną
C. charakterystyką ósemkową
D. odpornością na wstrząsy
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień
Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?
A. Zmniejsza szum tła
B. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
C. Zmienia barwę dźwięku
D. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień
Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra
A. górnozaporowego
B. pasmowoprzepustowego
C. dolnoprzepustowego
D. pasmowozaporowego
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień
W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do
A. dogłośnienia przedniej części widowni
B. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
C. odsłuchu dla perkusji
D. monitora na podłodze
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień
Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować
A. omomierza
B. sonometru
C. żarówki
D. baterii 9 V
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień
Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?
A. Gain
B. Q factor
C. Threshold
D. Attack
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień
Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji
A. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
B. skrajnej na prawo
C. skrajnej na lewo
D. centralnej
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień
Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?
A. System line array
B. System stereofoniczny
C. System surround
D. System basowy
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień
Które z poniższych urządzeń pozwala na zmniejszenie szumów w sygnale audio?
A. Procesor dynamiki
B. Equalizer parametryczny
C. Bramka szumów
D. Efekt pogłosowy
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień
Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności
A. MIDI
B. ADAT
C. AES/EBU
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień
Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?
A. 3 050 W
B. 3 450 W
C. 4 350 W
D. 4 550 W
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień
Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?
A. Redukcja wysokich częstotliwości
B. Zwiększenie głośności mowy
C. Wyrównanie dynamiki sygnału
D. Podniesienie niskich tonów
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień
Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie
A. gitarzysty
B. basisty
C. perkusisty
D. wokalisty
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień
Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?
A. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
B. Aby dodać efekt pogłosu
C. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
D. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień
Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do
A. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
B. skalibrowania systemu elektroakustycznego
C. rejestrowania dźwięków z publiczności
D. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień
Zastosowanie przedwzmacniacza jest konieczne, gdy zachodzi potrzeba podłączenia źródła sygnału o niskiej wartości do wejścia liniowego konsolety
A. prądu
B. napięcia
C. impedancji
D. rezystancji
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień
Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się
A. INFILL
B. CENTERFILL
C. SIDEFILL
D. DOWNFILL
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień
Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie
A. amperomierza
B. watomierza
C. analizatora widma
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień
Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny
A. dodatni z ujemnym
B. zerowy z zerowym
C. ujemny z ujemnym
D. dodatni z dodatnim
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień
Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą
A. impedancją
B. częstotliwością rezonansową
C. efektywnością
D. jakością dźwięku
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień
Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?
A. USB
B. TOSLINK
C. THUNDERBOLT
D. FIREWIRE
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień
Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się
A. LINE IN
B. INSERT
C. AUX
D. MAIN
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień
Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników
A. w obudowie zamkniętej
B. nisko-impedancyjne
C. typ bass reflex
D. typ line array
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień
Z jakiej odległości od słuchacza powinien być umiejscowiony głośnik o mocy 1000 W oraz skuteczności 80 dB SPL, aby osiągnąć poziom dźwięku równy 110 dB SPL?
A. 1,5 m
B. 0,5 m
C. 1,0 m
D. 2,0 m