Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Parametr odpowiadający za stopień kompresji to

A. Ratio
B. Release
C. Gain/MakeUp
D. Attack
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?

A. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
B. Niska dobroć, duże tłumienie
C. Wysoka dobroć, duże tłumienie
D. Niska dobroć, duże wzmocnienie
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Z tyłu sceny, poza nią
B. Z boku sceny
C. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
D. Na widowni, w osi przed sceną
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień

O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?

A. 9 dB
B. 6 dB
C. 3 dB
D. 12 dB
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki

A. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
B. działaniu procesora dynamiki dźwięku
C. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
D. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień

Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji

A. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
B. centralnej
C. skrajnej na prawo
D. skrajnej na lewo
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień

Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?

A. Feedback
B. Early Reflection
C. Density
D. Diffusion
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście

A. z gniazd Insert
B. z grup VCA
C. Rec Out
D. z wyjść Direct
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
B. Zwiększyć poziom głośności głośników
C. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
D. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień

Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia

A. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
B. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
C. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
D. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień

Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się

A. charakterystyką kardioidalną
B. charakterystyką ósemkową
C. koniecznością zasilania Phantom
D. odpornością na wstrząsy
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień

Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?

A. TRS
B. RCA
C. TS
D. MIDI
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień

Czym zajmuje się bramka szumów?

A. zmniejszeniem dynamiki
B. korekcją sygnału "bramkowanego"
C. zmniejszeniem przesłuchów
D. ograniczeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień

Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?

A. USB
B. FIREWIRE
C. TOSLINK
D. THUNDERBOLT
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień

Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?

A. 1,5 raza
B. 2 razy
C. 0,5 raza
D. 4 razy
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień

Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?

A. 3 050 W
B. 3 450 W
C. 4 550 W
D. 4 350 W
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. przed sceną, w kierunku trybun
B. po bokach trybun
C. po bokach sceny
D. za trybunami, w stronę sceny
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. linia basowa
B. linie opóźnienia
C. główne nagłośnienie dla widowni
D. linie monitorowe na scenie
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?

A. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
B. Wzór hiperkardioidalny
C. Wzór kardioidalny
D. Wzór dookólny (omni-directional)
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień

Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako

A. Shield
B. Sleeve
C. Ring
D. Tip
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Gdzie zazwyczaj ustawia się stojak z procesorami efektów dźwiękowych podczas wydarzeń na świeżym powietrzu?

A. Za kulisami
B. Na stanowisku FOH
C. W pobliżu systemu nagłośnienia PA
D. W okolicy monitorów scenicznych
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Sprawdzenie połączeń kablowych
B. Zmiana pozycji mikrofonu
C. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
D. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień

Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?

A. Tweeter
B. Głośnik pełnozakresowy
C. Głośnik średniotonowy
D. Subwoofer
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
B. odsłuchu dla perkusji
C. dogłośnienia przedniej części widowni
D. monitora na podłodze
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?

A. Instrumentalnym - gitarowym
B. Głośnikowym
C. Procesorowym - do podłączenia kompresora
D. Mikrofonowym
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. mikrofonem i mikserem
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. mikrofonem i D-Box'em
D. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma skrót PFL?

A. Odsłuch przed tłumikiem
B. Odsłuch Solo szyny Master
C. Odsłuch Solo szyny Aux
D. Odsłuch po tłumiku
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. dynamiczny kierunkowy
B. dynamiczny wszechkierunkowy
C. pojemnościowy kierunkowy
D. pojemnościowy wszechkierunkowy
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień

Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest

A. do podniesienia dynamiki werbla
B. do kompresji sygnałów głosowych
C. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
D. do korekcji dźwięku
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień

W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?

A. w omach
B. w woltach
C. w THD
D. w watach
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień

Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany

A. po tłumiku i przed korekcją
B. po tłumiku i po korekcji
C. przed tłumikiem i przed korekcją
D. przed tłumikiem i po korekcji
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. górnym odcięciem granicznym
B. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
C. najwyższą wartością impedancji
D. dolnym odcięciem granicznym
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień

Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?

A. 1
B. 0,1
C. 100
D. 10
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień

Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?

A. Wyrównanie dynamiki sygnału
B. Redukcja wysokich częstotliwości
C. Zwiększenie głośności mowy
D. Podniesienie niskich tonów
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień

Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?

A. Wzmacniacz
B. Głośnik
C. Equalizer
D. Mikrofon
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień

W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości

A. ósemkowej
B. dookólnej
C. kardioidalnej
D. hiperkardioidalnej
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. delay
B. equalizer
C. reverb
D. echo
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
B. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień

Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?

A. System stereofoniczny
B. System surround
C. System basowy
D. System line array
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień

Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra

A. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. pasmowoprzepustowego.
C. shelfowego niskotonowego.
D. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.