Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień
A. 0,5 raza
B. 2 razy
C. 4 razy
D. 1,5 raza
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?
A. Kompresor
B. Głośnik
C. Przedwzmacniacz mikrofonowy
D. Equalizer
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień
Filtr Low Cut służy do eliminacji
A. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
B. szumów
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
D. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień
O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?
A. 12 dB
B. 9 dB
C. 3 dB
D. 6 dB
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień
W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone
A. po bokach sceny
B. za trybunami, w stronę sceny
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. po bokach trybun
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień
Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać
A. z dołu mikrofonu
B. z tyłu mikrofonu
C. pod kątem 110 stopni
D. pod kątem 90 stopni
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień
Parametr odpowiadający za stopień kompresji to
A. Attack
B. Gain/MakeUp
C. Release
D. Ratio
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień
W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości
A. kardioidalnej
B. hiperkardioidalnej
C. dookólnej
D. ósemkowej
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień
High Cut to określenie dla filtru
A. pasmowozaporowego.
B. górnozaporowego.
C. pasmowoprzepustowego.
D. dolnozaporowego.
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień
Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt
A. echo
B. equalizer
C. delay
D. reverb
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień
Które z poniższych oznaczeń odnosi się do gniazda w konsolecie mikserskiej, które standardowo przyjmuje sygnał z zewnętrznego procesora FX?
A. REC
B. MAIN
C. SEND
D. RETURN
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień
Mikrofon Shure SM58 to typ:
A. pojemnościowy wszechkierunkowy
B. dynamiczny wszechkierunkowy
C. pojemnościowy kierunkowy
D. dynamiczny kierunkowy
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień
Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?
A. Wedge
B. Kopułka
C. Tuba
D. Grono
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień
Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?
A. Wzór kardioidalny
B. Wzór hiperkardioidalny
C. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
D. Wzór dookólny (omni-directional)
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie
A. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
C. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień
Który z parametrów przedstawionych w specyfikacji wzmacniacza mocy odnosi się do przesłuchów pomiędzy jego kanałami?
A. Crosstalk
B. THD
C. SNR
D. Bandwidth
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień
Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się
A. koniecznością zasilania Phantom
B. charakterystyką kardioidalną
C. odpornością na wstrząsy
D. charakterystyką ósemkową
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień
Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?
A. Zmniejsza szum tła
B. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
C. Zmienia barwę dźwięku
D. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień
Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra
A. dolnoprzepustowego
B. górnozaporowego
C. pasmowozaporowego
D. pasmowoprzepustowego
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień
W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do
A. monitora na podłodze
B. dogłośnienia przedniej części widowni
C. odsłuchu dla perkusji
D. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień
Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować
A. baterii 9 V
B. żarówki
C. omomierza
D. sonometru
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień
Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?
A. Attack
B. Gain
C. Threshold
D. Q factor
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień
Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji
A. centralnej
B. skrajnej na prawo
C. skrajnej na lewo
D. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień
Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?
A. System surround
B. System line array
C. System stereofoniczny
D. System basowy
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień
Które z poniższych urządzeń pozwala na zmniejszenie szumów w sygnale audio?
A. Bramka szumów
B. Procesor dynamiki
C. Equalizer parametryczny
D. Efekt pogłosowy
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień
Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności
A. ADAT
B. AES/EBU
C. MIDI
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień
Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?
A. 3 050 W
B. 3 450 W
C. 4 550 W
D. 4 350 W
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień
Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?
A. Podniesienie niskich tonów
B. Zwiększenie głośności mowy
C. Redukcja wysokich częstotliwości
D. Wyrównanie dynamiki sygnału
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień
Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie
A. basisty
B. wokalisty
C. perkusisty
D. gitarzysty
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień
Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?
A. Aby dodać efekt pogłosu
B. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
C. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
D. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień
Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do
A. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
B. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
C. skalibrowania systemu elektroakustycznego
D. rejestrowania dźwięków z publiczności
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień
Zastosowanie przedwzmacniacza jest konieczne, gdy zachodzi potrzeba podłączenia źródła sygnału o niskiej wartości do wejścia liniowego konsolety
A. impedancji
B. rezystancji
C. prądu
D. napięcia
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień
Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się
A. INFILL
B. SIDEFILL
C. DOWNFILL
D. CENTERFILL
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień
Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie
A. amperomierza
B. analizatora widma
C. watomierza
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień
Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny
A. dodatni z ujemnym
B. zerowy z zerowym
C. dodatni z dodatnim
D. ujemny z ujemnym
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień
Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą
A. efektywnością
B. jakością dźwięku
C. impedancją
D. częstotliwością rezonansową
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień
Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?
A. FIREWIRE
B. USB
C. THUNDERBOLT
D. TOSLINK
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień
Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się
A. AUX
B. LINE IN
C. INSERT
D. MAIN
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień
Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników
A. w obudowie zamkniętej
B. typ line array
C. typ bass reflex
D. nisko-impedancyjne
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień
Z jakiej odległości od słuchacza powinien być umiejscowiony głośnik o mocy 1000 W oraz skuteczności 80 dB SPL, aby osiągnąć poziom dźwięku równy 110 dB SPL?
A. 0,5 m
B. 1,0 m
C. 1,5 m
D. 2,0 m