Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.09 Pytanie 241
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jak nazywa się zjawisko polegające na psychoakustycznym wrażeniu lokalizacji źródła dźwięku?

A. Dekodowanie przestrzenne
B. Konwersja stereofoniczna
C. Efekt Haasa
D. Lokalizacja binauralna
AUD.09 Pytanie 242
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który parametr określa szerokość pasma przestrzennego dźwięku stereofonicznego?

A. Stereo width
B. Stereo height
C. Stereo phase
D. Stereo depth
AUD.09 Pytanie 243
Realizacja nagrań dźwiękowych

Gdzie w pomieszczeniu najczęściej montuje się pułapki basowe, które mają na celu tłumienie rezonansów w zakresie niskich częstotliwości?

A. Nad drzwiami
B. Na najdłuższej ścianie w połowie
C. W centralnej części
D. W rogu
AUD.09 Pytanie 244
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych parametrów określa stosunek poziomu sygnału wychodzącego do poziomu sygnału wchodzącego w procesorze dynamiki?

A. Noise
B. Ratio
C. Shelf
D. Scale
AUD.09 Pytanie 245
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaka jest częstotliwość Nyquista dla sygnału próbkowanego z częstotliwością 96 kHz?

A. 48 kHz
B. 44,1 kHz
C. 192 kHz
D. 96 kHz
AUD.09 Pytanie 246
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jak nazywa się faza postprodukcji, w której realizuje się sumowanie poszczególnych śladów?

A. eksport
B. synchronizacja
C. mastering
D. miks
AUD.09 Pytanie 247
Realizacja nagrań dźwiękowych

Technika slide w kontekście gitary odnosi się do właściwego

A. szarpania struny
B. przesuwania palca wzdłuż struny
C. uderzania struny
D. podciągania struny
AUD.09 Pytanie 248
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zrealizować nagranie w studiu oktetu wokalnego przy użyciu metody stereofonicznej X-Y, konieczne jest zastosowanie dwóch mikrofonów o charakterystyce

A. ósemkowej
B. kardioidalnej
C. hiperkardioidalnej
D. dookólnej
AUD.09 Pytanie 249
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie rezonanse mają największy wpływ na jakość akustyki w danym pomieszczeniu?

A. rezonanse III rzędu
B. rezonanse II rzędu
C. rezonanse IV rzędu
D. rezonanse I rzędu
AUD.09 Pytanie 250
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który rodzaj modulacji jest stosowany w efekcie typu flanger?

A. Modulacja częstotliwości
B. Modulacja amplitudy
C. Modulacja opóźnienia
D. Modulacja fazy
AUD.09 Pytanie 251
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych formatów zapisu audio umożliwia przechowywanie informacji o edycji w osobnych plikach bez modyfikacji oryginalnego nagrania?

A. Niedestrukcyjny
B. Kompresyjny
C. Bezstratny
D. Destrukcyjny
AUD.09 Pytanie 252
Realizacja nagrań dźwiękowych

W jaki sposób zazwyczaj oznaczany jest stereofoniczny tor sumy sygnału w mikserskich konsoletach?

A. SEND
B. MAIN
C. VCA
D. LINE
AUD.09 Pytanie 253
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zredukować sygnał, którego wartość jest poniżej zdefiniowanego poziomu, co należy zastosować?

A. exciter
B. limiter
C. kompresor
D. ekspander
AUD.09 Pytanie 254
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby podkreślić najniższe tony fortepianu, mikrofon kierunkowy powinien być ustawiony na

A. pokrywę.
B. struny wysokie.
C. klawisze.
D. struny basowe.
AUD.09 Pytanie 255
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie są najlepsze warunki do długotrwałego przechowywania archiwalnych dysków optycznych?

A. Pionowo, w wilgotnym otoczeniu (powyżej 50% RH)
B. Pionowo, w umiarkowanie suchym otoczeniu (poniżej 50% RH)
C. Poziomo, w wilgotnym otoczeniu (powyżej 50% RH)
D. Poziomo, w umiarkowanie suchym otoczeniu (poniżej 50% RH)
AUD.09 Pytanie 256
Realizacja nagrań dźwiękowych

Która funkcja w programie DAW pozwala na gradualne zaniknięcie dźwięku na końcu?

A. PAN
B. FADE-OUT
C. PITCH CUE
D. FADE-IN
AUD.09 Pytanie 257
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ile maksymalnie danych cyfrowych można standardowo przechować na dwuwarstwowym nośniku Blu-Ray?

A. 20 GB
B. 30 GB
C. 50 GB
D. 40 GB
AUD.09 Pytanie 258
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką funkcję pełni protokół OSC w produkcji dźwiękowej?

A. Konwersję cyfrowo-analogową
B. Konwersję analogowo-cyfrową
C. Kompresję plików audio
D. Komunikację sieciową między urządzeniami audio
AUD.09 Pytanie 259
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką minimalną liczbę mikrofonów powinno się zastosować do nagrania kwintetu smyczkowego przy użyciu metody MM?

A. 1 mikrofonu
B. 5 mikrofonów
C. 3 mikrofonów
D. 7 mikrofonów
AUD.09 Pytanie 260
Realizacja nagrań dźwiękowych

Która z poniższych właściwości jest najważniejsza przy wyborze mikrofonu do nagrywania talerzy w zestawie perkusyjnym?

A. Największa średnica membrany
B. Najniższe szumy własne
C. Najmniejsze zniekształcenia przenoszonych transjentów
D. Najwyższe ciśnienie akustyczne
AUD.09 Pytanie 261
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zarejestrować standardowy zestaw perkusyjny, który pozwala na późniejsze modyfikacje proporcji między jego elementami, konieczne jest zastosowanie

A. czterech mikrofonów dookólnych
B. 8 mikrofonów
C. mikrofonu stereofonicznego
D. przynajmniej 12 mikrofonów
AUD.09 Pytanie 262
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z tonów (sygnałów sinusoidalnych) prezentowanych słuchaczowi przy tym samym poziomie ciśnienia akustycznego wydaje się najgłośniejszy w subiektywnym odczuciu?

A. Ton o częstotliwości 40 Hz
B. Ton o częstotliwości 4000 Hz
C. Ton o częstotliwości 10000 Hz
D. Ton o częstotliwości 100 Hz
AUD.09 Pytanie 263
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który typ pogłosu najlepiej symuluje brzmienie małego pomieszczenia?

A. Room reverb
B. Spring reverb
C. Plate reverb
D. Hall reverb
AUD.09 Pytanie 264
Realizacja nagrań dźwiękowych

Instrukcja obsługi konsolety mikserskiej zawiera informacje na temat obsługi elementów regulacyjnych w rozdziale

A. Specyfikacja
B. Użytkowanie
C. Oznaczenia
D. Podłączenie
AUD.09 Pytanie 265
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaka jest bitowa rozdzielczość przetwornika A/C, który konwertuje próbkę sygnału na maksymalnie 256 poziomów kwantyzacji?

A. 8 bitów
B. 10 bitów
C. 2 bity
D. 4 bity
AUD.09 Pytanie 266
Realizacja nagrań dźwiękowych

Przy tym samym poziomie głośności najsilniejszy sygnał, jaki jest postrzegany przez ludzkie ucho, ma częstotliwość

A. 500 Hz
B. 3 000 Hz
C. 200 Hz
D. 80 Hz
AUD.09 Pytanie 267
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki efekt daje zastosowanie techniki 'side-chain' w kompresorze?

A. Wprowadzenie przesunięcia fazowego
B. Zwiększenie pasma przenoszenia
C. Ograniczenie pasma przenoszenia
D. Sterowanie kompresją jednego sygnału przez inny sygnał
AUD.09 Pytanie 268
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką wartość tempa utworu trzeba ustawić w programie DAW, aby jedna ćwierćnuta miała długość 500 ms?

A. 120 BPM
B. 60 BPM
C. 180 BPM
D. 240 BPM
AUD.09 Pytanie 269
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych parametrów określa zdolność urządzenia do nagrywania cichych dźwięków?

A. Power Output
B. Equivalent Input Noise (EIN)
C. Total Harmonic Distortion (THD)
D. Common Mode Rejection Ratio (CMRR)
AUD.09 Pytanie 270
Realizacja nagrań dźwiękowych

Główne zadanie każdego miksera polega na

A. zmiksowaniu sygnałów pochodzących z różnych źródeł dźwięku
B. odfiltrowaniu i eliminacji "niedoskonałości" miksowanych ścieżek
C. zwiększeniu poziomów sygnałów wejściowych
D. korekcji miksowanego materiału audio
AUD.09 Pytanie 271
Realizacja nagrań dźwiękowych

Złącze pięciopinowe, wykorzystywane w technologii MIDI, jest oznaczane skrótem

A. XLR
B. TRSS
C. SPEAKON
D. DIN
AUD.09 Pytanie 272
Realizacja nagrań dźwiękowych

Termin mezzo forte, umieszczony w nutach nad fragmentem wokalnym, wskazuje, że wokalista powinien wykonywać ten fragment utworu

A. z rosnącą głośnością
B. w umiarkowany sposób cicho
C. w umiarkowany sposób głośno
D. z malejącą głośnością
AUD.09 Pytanie 273
Realizacja nagrań dźwiękowych

Którą technikę mikrofonową należy zastosować, aby uzyskać maksymalną separację między instrumentami podczas nagrania zespołu?

A. Close miking
B. Spaced pair
C. Distant miking
D. Ambient miking
AUD.09 Pytanie 274
Realizacja nagrań dźwiękowych

Która z poniższych aplikacji nie umożliwia modyfikacji komunikatów MIDI?

A. Reaper
B. Cubase
C. Audacity
D. Cakewalk
AUD.09 Pytanie 275
Realizacja nagrań dźwiękowych

Które podłączenie najlepiej zastosować do przesyłania sygnału z gitary elektrycznej na duże odległości?

A. Balanced line z wykorzystaniem DI-Boxa
B. Unbalanced line z kablem instrumentalnym
C. MIDI z konwerterem audio
D. Wireless z transmisją analogową
AUD.09 Pytanie 276
Realizacja nagrań dźwiękowych

Zazwyczaj proporcje sygnałów przekazywanych z miksera do monitorów na scenie dostosowuje się za pomocą regulatorów

A. aux
B. pan
C. gain
D. trim
AUD.09 Pytanie 277
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych procesorów jest odpowiedzialny za zmianę wysokości dźwięku bez zmiany jego czasu trwania?

A. Pitch shifter
B. Phase vocoder
C. Harmonizer
D. Time stretcher
AUD.09 Pytanie 278
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie zjawisko fizyczne jest wykorzystywane w konstrukcji mikrofonu dynamicznego?

A. Efekt piezoelektryczny
B. Indukcja elektromagnetyczna
C. Zmiana pojemności elektrycznej
D. Efekt termoelektryczny
AUD.09 Pytanie 279
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jak nazywa się proces usuwania fragmentów ciszy z nagrania?

A. Compression
B. Noise gating
C. Strip silence
D. Normalization
AUD.09 Pytanie 280
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki efekt uzyskamy, stosując technikę side-chain compression na ścieżce basowej sterowanej sygnałem ze stopy perkusyjnej?

A. Zmianę barwy basu
B. Wzmocnienie basu przy uderzeniu stopy
C. Ducking - obniżenie poziomu basu przy uderzeniu stopy
D. Dodanie pogłosu do basu