Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.07 Pytanie 1
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż format zapisu pliku graficznego, który zachowa przezroczystość i będzie publikowany na stronie internetowej?

A. tif
B. png
C. jpg
D. psd
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. PNG
B. JPEG
C. JPEG 2000
D. AI
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę dystrybucji powinien przyjąć producent sprzętu RTV z tzw. średniej kategorii cenowej?

A. Wyłączną
B. Intensywną
C. Selektywną
D. Ekskluzywną
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał

A. kotwicę.
B. tutorial.
C. referencje.
D. adresację.
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?

A. 20,00 zł
B. 250,00 zł
C. 200,00 zł
D. 25,00 zł
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. zewnętrznej
B. prasowej
C. radiowej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?

A. Zmienić dostawców
B. Wprowadzić dywersyfikację poziomą
C. Rozpocząć działalność w pobliskim województwie
D. Wprowadzić nowy produkt reklamowy
PGF.07 Pytanie 8
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który z wymienionych programów umożliwia stworzenie bazy danych klientów, w której jest możliweautomatyczne wyszukiwanie kontrahentów?

A. Program do edycji grafiki rastrowej
B. Program do edycji grafiki wektorowej
C. Edytor HTML
D. Arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. chaotyczny
B. szczegółowiec
C. problemowiec
D. zadaniowiec
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?

A. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
B. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
C. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
D. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?

A. Kaszerowanie
B. Falcowanie
C. Bigowanie
D. Listwowanie
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy

A. Kodeksu postępowania administracyjnego
B. prawa pracy
C. o prawie autorskim
D. Kodeksu cywilnego
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 15%
B. 25%
C. 30%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
B. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
C. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
D. zbudowanie świadomości dostępności usług
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to

A. fantazja
B. zalecenie
C. demonstracja
D. animacja
PGF.07 Pytanie 16
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przekaz zawarty w sloganie reklamowym "DZIAŁA DO OŚMIU RAZY DŁUŻEJ!" skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium

A. geograficznego
B. demograficznego
C. ekonomicznego
D. społecznego
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest

A. wszywka
B. banner
C. witryna
D. wrzutka
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. kontraktacji
B. zlecenia
C. o dzieło
D. agencyjnej
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. towar.
B. dystrybucja.
C. koszt.
D. reklama.
PGF.07 Pytanie 20
Wykonywanie przekazu reklamow…

Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?

A. Sponsoring
B. Reklama
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną

A. demonstracja
B. zalecenie
C. gra słów
D. dowód naukowy
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Fakturę pro forma
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu

A. C2C
B. C2B
C. B2B
D. B2C
PGF.07 Pytanie 24
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1×2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

Ilustracja do pytania 24
A. 44 m
B. 22 m
C. 40 m
D. 20 m
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w

A. czasopiśmie branżowym
B. radiu krajowym
C. punkcie sprzedaży
D. telewizji lokalnej
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu

A. telebimu
B. citylightu
C. cityscrolla
D. strony www
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest

A. zamknięcie obsługi
B. wywołanie zainteresowania
C. potwierdzenie obsługi
D. ocena zasobności klienta
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Do dokumentacji technologicznej nie wlicza się

A. instrukcji montażu
B. instrukcji obróbki
C. karty technologicznej
D. opracowania badawczego
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Proof ma na celu weryfikację

A. kształtu wydruku po przycięciu
B. praw autorskich
C. zgodności z programem graficznym
D. kolorystyki przed drukowaniem
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?

A. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
B. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
C. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
D. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja

A. handlowa
B. biznesowa
C. konsumencka
D. wewnętrzna
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu

A. 210 x 297 mm
B. 90 x 50 mm
C. 210 x 99 mm
D. 105 x 148 mm
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć

A. regularną weryfikację danych.
B. elektroniczne systemy ochrony danych
C. aktualizację programów.
D. cykliczne skanowanie komputerów.
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. przesyłki pocztowej
B. katalogu
C. wrzutki
D. e-mailingu
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent przypraw do mięs sprzedawanych w całym kraju, planując kampanię promocyjną mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego dotarcia do grupy odbiorców, powinien zdecydować się na reklamę w

A. ogólnokrajowym dzienniku
B. lokalnej stacji radiowej
C. czasopiśmie dla konsumentów
D. poznaniakowym tygodniku opinii
PGF.07 Pytanie 36
Wykonywanie przekazu reklamow…

Końcowym rezultatem operacji wykonywanych na filmie będzie

A. utworzenie sekwencji animacji poklatkowej
B. utworzenie fotografii panoramicznej
C. utworzenie animacji z osią czasu
D. utworzenie sekwencji wsadowej
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?

Klauzule umowy:
— Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych.
— Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy.
— Agencja odpowiada za ostateczny efekt.
— Nabywcy przysługuje prawo reklamacji.

A. Handlową.
B. O dzieło.
C. O pracę.
D. Zlecenia.
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Cecha – korzyść – zaleta
B. Cecha – zaleta – korzyść
C. Korzyść – cecha – zaleta
D. Zaleta – korzyść – cecha
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

W szczegółach dotyczących zlecenia wykonania strony internetowej klient podkreślił, że zależy mu, aby można było wygodnie korzystać ze strony przy użyciu tabletów i smartfonów oraz aby kontrahenci mogli szybko zadać pytanie lub złożyć zamówienie. Który z opisanych pakietów należy zaproponować klientowi?

Rodzaj pakietuSTANDARDPROFESSIONALVIPSUPER PLUS
Opis pakietu
  • Galeria zdjęć,
  • Mapa Google,
  • 5 podstron,
  • System Zarządzania Treścią,
  • Integracja z portalami społecznościowymi.
  • Galeria zdjęć,
  • Formularz kontaktowy,
  • Mapa Google,
  • 5 podstron,
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
  • Galeria zdjęć,
  • Formularz kontaktowy,
  • 8 podstron,
  • System Zarządzania Treścią,
  • Integracja z portalami społecznościowymi.
  • Galeria zdjęć,
  • 10 podstron,
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • Płatności internetowe,
  • Nadawanie produktom atrybutów.
A.B.C.D.

A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to

A. termin realizacji
B. warunki płatności
C. dane kontaktowe
D. opis produktów