Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest

A. sitodruk
B. offset
C. fleksografia
D. rotograwiura
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?

Kryterium związku z markąniesamodzielny
Kryterium składniowerównoważnik zdania
Wykorzystane środki poetyckieporównanie

A. Pranie czyste jak łza.
B. Połysk, który trwa i trwa.
C. To nie wizja to Wizir.
D. Zawsze jest pora na lody Coral.
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla jakiego typu popytu procentowa zmiana ilości popytu jest niższa niż procentowa zmiana ceny?

A. Sztywnego
B. Elastycznego
C. Nieelastycznego
D. Proporcjonalnego
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaż model strategii promocyjnej, który powinno przyjąć przedsiębiorstwo, by prawidłowo zdefiniować między innymi cele promocji oraz grupy docelowe reklamy?

A. 4C
B. 5P
C. 6M
D. 4P
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. trójkąta
B. segregacji
C. projekcyjną
D. lingwistyczną
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej

A. podatkowego
B. autorskiego
C. pracy
D. spadkowego
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 1 988,91 zł
B. 594,09 zł
C. 2 100,00 zł
D. 483,00 zł
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Plakat w dużych rozmiarach
B. Reklama radiowa
C. Wizualizacja komputerowa
D. Reklama telewizyjna
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów jest przede wszystkim używany do tworzenia prezentacji oraz pokazów slajdów?

A. Movie Maker
B. Power Point
C. Flash Player
D. Adobe Acrobat
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie

A. 3+
B. 1+
C. 0,5
D. pomiędzy 0,1 a 0,3
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?

Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121
Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
§ 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

A. Następnego dnia.
B. Niezwłocznie.
C. Do końca miesiąca.
D. Siedem dni.
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura reklamy przedstawia klientowi ofertę na sprzedaż usługi reklamowej, która obejmuje między innymi zdefiniowanie charakterystyki marki, budowanie marki oraz propozycje jej zarządzania. Jaki tytuł powinna mieć ta prezentacja?

A. Packshot.
B. Wyświetlacz.
C. Układ.
D. Branding.
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są

A. voice mailing
B. referral marketing
C. reklamy display
D. kody QR
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?

A. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
B. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
C. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
D. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować

A. promocję sprzedaży
B. sponsoring
C. public relations
D. reklamę
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji

A. rzeczowych
B. miękkich
C. rywalizacyjnych
D. twardych
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
C. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
D. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu

A. rekomendacji
B. stylu życia
C. emocji
D. humoru
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?

A. 4 797,00 zł
B. 3 900,00 zł
C. 5 371,43 zł
D. 3 690,00 zł
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?

A. Twórczy
B. Medialny
C. Strategiczny
D. Marketingowy
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego

A. klientem podejrzanym
B. klientem nietypowym
C. klientem sfrustrowanym
D. klientem tajemniczym
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?

A. Ukazanie historii marki.
B. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
C. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
D. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. pomarańczowy
B. zielony
C. fioletowy
D. biały
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający sugestie od klienta, istotne w procesie realizacji kampanii reklamowej, to

A. brief kreatywny
B. oferta
C. brief reklamowy
D. zapytanie ofertowe
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Do narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo w komunikacji z rynkiem zalicza się

A. dystrybucja
B. cena
C. public relations
D. produkt
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Dowód naukowy, demonstracja, humor
B. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
C. Styl życia, demonstracja, humor
D. Demonstracja, animacja, fantazja
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla

A. spotów radiowych
B. ulotek i folderów
C. spotów reklamowych
D. billboardów
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media

A. specjalistyczne
B. fundamentalne
C. dodatkowe
D. klasyczne
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.

A. promocja dla konsumentów
B. relacje publiczne
C. product placement
D. kompozycja marketingowa
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel

A. seksualny
B. racjonalny
C. moralny
D. emocjonalny
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient

A. niecierpliwy.
B. zdecydowany.
C. nieufny.
D. rozmowny.
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?

A. Ruchy rąk
B. Wypowiedź ustna
C. Wyraz twarzy
D. Kontakt fizyczny
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
B. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
C. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
D. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

Usługę wykonania muralu należy zaliczyć do cennika reklamy.

A. prasowej
B. telewizyjnej
C. zewnętrznej
D. radiowej
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?

A. Terminowy
B. Gotówkowy
C. Ilościowy
D. Handlowy
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?

A. Audytoryjną
B. Internetową
C. Telefoniczną
D. Opakowaniową
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt, który jest nazywany "dojną krową" w macierzy BCG

A. ma niski udział w rynku
B. nie generuje nadwyżki dochodu
C. generuje wysokie zyski
D. przynosi niskie zyski
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?

A. Naturalnie piękne i delikatne
B. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
C. Najmniejsza z największych przyjemności
D. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane

A. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
B. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
C. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
D. z udziałem niepełnoletnich osób.
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.

A. 1537,50 zł
B. 750,00 zł
C. 1250,00 zł
D. 1000,00 zł