Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego

A. Tagged Image File Format
B. Graphics Interchange Format
C. Adobe Photoshop CS
D. Joint Photographic Experts Group
PGF.08 Pytanie 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 1 150,00 zł
B. 1 537,50 zł
C. 1 350,00 zł
D. 962,50 zł
PGF.08 Pytanie 363
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. opracowanie treści reklamy przez copywritera
B. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
C. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
D. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
PGF.08 Pytanie 364
Zarządzanie kampanią reklamową

Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu

A. Microsoft Word
B. Microsoft Clip Organizer
C. Microsoft InfoPath Filler
D. Microsoft Access
PGF.08 Pytanie 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą

A. wzrokowcem.
B. niecierpliwą.
C. nieufną.
D. słuchowcem.
PGF.08 Pytanie 366
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Kolaż.
B. Skojarzenia słowne.
C. Uzupełnianie.
D. Chiński portret.
PGF.08 Pytanie 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów papieru zgodnie z klasyfikacją komercyjną jest papierem niskogramaturowym powlekanym?

A. LWC (light weight coated)
B. MFC (machine finished coated)
C. LWU (light weight uncoated)
D. HWC (high weight coated)
PGF.08 Pytanie 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?

A. Oferta handlowa
B. Umowa o dzieło
C. Zapytanie ofertowe
D. Umowa zlecenie
PGF.08 Pytanie 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?

A. Word
B. Corel Draw
C. Publisher
D. Excel
PGF.08 Pytanie 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych

A. wtórnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych zewnętrznych
D. pierwotnych wewnętrznych
PGF.08 Pytanie 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający sugestie od klienta, istotne w procesie realizacji kampanii reklamowej, to

A. brief kreatywny
B. oferta
C. brief reklamowy
D. zapytanie ofertowe
PGF.08 Pytanie 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
B. Plakat umieszczony przed restauracją
C. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
D. Reklama w TVP3 Katowice
PGF.08 Pytanie 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. problemowiec
B. chaotyczny
C. szczegółowiec
D. zadaniowiec
PGF.08 Pytanie 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się graficzny układ reklamy w prasie?

A. Insert
B. Betcam
C. Master
D. Layout
PGF.08 Pytanie 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?

A. 1,00%
B. 0,10%
C. 0,01%
D. 10,00%
PGF.08 Pytanie 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?

A. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
B. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
C. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
D. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
PGF.08 Pytanie 377
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań

A. telemetrycznych
B. DAR
C. winietowych
D. koncepcji reklamy
PGF.08 Pytanie 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?

A. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
B. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
C. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
D. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
PGF.08 Pytanie 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?

A. Rodzinną
B. Kombinowaną
C. Indywidualną
D. Produktową
PGF.08 Pytanie 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Fizjologicznych
B. Społecznych
C. Samorealizacji
D. Bezpieczeństwa
PGF.08 Pytanie 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wlicza się:

A. materiały reklamowe, banery
B. sampling, wystawy, konferencje
C. próbki, loterie, obniżki cen
D. mailing, reklama alternatywna
PGF.08 Pytanie 382
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. OTS
B. CTR
C. TRP
D. CPA
PGF.08 Pytanie 383
Zarządzanie kampanią reklamową

W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji

A. na temat wyższych uczelni
B. na temat klientów indywidualnych
C. na temat instytucji publicznych
D. na temat pośredników handlowych
PGF.08 Pytanie 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki

A. kulturowe
B. sytuacyjne
C. osobiste
D. społeczne
PGF.08 Pytanie 385
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują

A. pracodawcy, czyli agencji reklamowej
B. zatrudnionemu, czyli grafikowi
C. zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi (w proporcji 60% do 40%)
D. pracownikowi i pracodawcy (w równych częściach)
PGF.08 Pytanie 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?

A. równoległa
B. pionowa
C. koncentryczna
D. pozioma
PGF.08 Pytanie 387
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie całkowita cena brutto za 2 500 egzemplarzy ulotek w formacie A5, jeśli agencja dodaje 15% narzuty, cena netto jednostkowa wynosi 0,30 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 1 060,88 zł
B. 250,00 zł
C. 875,25 zł
D. 750,00 zł
PGF.08 Pytanie 388
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?

A. Fazy spadku.
B. Fazy wprowadzania.
C. Fazy dojrzałości.
D. Fazy wzrostu.
PGF.08 Pytanie 389
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?

A. uległych
B. dostosowujących się
C. konfrontacyjnych
D. integratywnych
PGF.08 Pytanie 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca

A. natknął się na reklamę w prasie
B. miał styczność z reklamą w określonym czasie
C. natknął się na reklamę w telewizji
D. miał do czynienia z reklamą w danym medium
PGF.08 Pytanie 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Telewizję.
B. Radio.
C. Outdoor.
D. Direct mail.
PGF.08 Pytanie 392
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest

A. opracowanie algorytmów sortujących
B. ustalenie celu, do którego ma służyć baza danych
C. budowanie systemów zaawansowanego wyszukiwania
D. wstępne podpisanie umowy z ekspertami od oprogramowania
PGF.08 Pytanie 393
Zarządzanie kampanią reklamową

W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na

A. Art Buyer
B. Media Planner
C. Copywriter
D. Traffic
PGF.08 Pytanie 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać

A. ulotki w skrzynkach pocztowych
B. wszywki prasowe
C. baner internetowy
D. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
PGF.08 Pytanie 395
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od

A. produktu oraz usługi
B. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
C. organizacji oraz firmy
D. formatu indoor i outdoor
PGF.08 Pytanie 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent kawy chce zakupić w gazecie reklamę wielkości 4 modułów ogłoszeniowych i emitować ją w każdy wtorek i sobotę. Początek emisji zaplanowano na wtorek. Ile tygodni (poniedziałek-niedziela) emitowana będzie reklama, jeśli przeznaczono na nią kwotę 6 000,00 zł?

Dzień tygodniaCena 1 modułu ogłoszeniowego
poniedziałek-piątek40,00 zł
sobota60,00 zł

A. 10
B. 15
C. 60
D. 90
PGF.08 Pytanie 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Reklama telewizyjna
B. Plakat w dużych rozmiarach
C. Wizualizacja komputerowa
D. Reklama radiowa
PGF.08 Pytanie 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie cechy powinna mieć prawidłowo przygotowana prezentacja dla klienta?

A. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst zawierający żargon branżowy, wiele metod wyróżnienia tekstu
B. Różnorodny wygląd slajdów, tekst zawierający żargon branżowy, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
C. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst wolny od żargonu branżowego, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
D. Różnorodny wygląd slajdów, tekst wolny od żargonu branżowego, wiele metod wyróżnienia tekstu
PGF.08 Pytanie 399
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu

A. telewizji
B. prasy
C. billboardów
D. folderów
PGF.08 Pytanie 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?

A. .jpg
B. .ppt
C. .cdr
D. .mp3