Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 441
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby podnieść wiarygodność produktu oraz zwiększyć jego sprzedaż, prezentując ofertę na stronie internetowej, trzeba umieścić

A. informację o polityce ochrony prywatności
B. opinie i rekomendacje użytkowników
C. baner promocyjny
D. sekcję z możliwością rejestracji
PGF.08 Pytanie 442
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę

A. prasową
B. zewnętrzną
C. telewizyjną
D. radiową
PGF.08 Pytanie 443
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?

A. 25,00 zł
B. 200,00 zł
C. 250,00 zł
D. 20,00 zł
PGF.08 Pytanie 444
Zarządzanie kampanią reklamową

Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje

A. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
B. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
C. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
D. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
PGF.08 Pytanie 445
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać

A. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
B. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
C. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
D. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
PGF.08 Pytanie 446
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CPT
B. CPC
C. CPP
D. CTR
PGF.08 Pytanie 447
Zarządzanie kampanią reklamową

Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?

A. HEX
B. HLS
C. RGB
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 448
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest badanie, które polega na analizie istniejących danych?

A. Desk research
B. CATI
C. Wywiad indywidualny
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 449
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi

A. skoncentrowane
B. wertykalne
C. uniwersalne
D. zamknięte
PGF.08 Pytanie 450
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy należy wykorzystać sampling?

A. w promocji sprzedaży
B. w marketingu bezpośrednim
C. w reklamie
D. w public relations
PGF.08 Pytanie 451
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.

Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?

A. Łagodny
B. Kompromisowy
C. Twardy
D. Merytoryczny
PGF.08 Pytanie 452
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. jasnym, z niską wilgotnością.
D. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
PGF.08 Pytanie 453
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy sprzedażowej zgodnie z modelem pro klienckim, bez względu na czas jej trwania, największą część czasu należy poświęcić na

A. Etap I. Wzbudzenie zaufania
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
C. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
D. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
PGF.08 Pytanie 454
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?

A. Obiektywizm
B. Egocentryzm
C. Subiektywizm
D. Altruizm
PGF.08 Pytanie 455
Zarządzanie kampanią reklamową

Główną wadą reklamy w kinie, emitowanej przed rozpoczęciem filmu, jest

A. możliwość zignorowania reklamy przez większą część widzów
B. niemożność osiągnięcia wysokiej częstotliwości kontaktów z reklamą
C. bardzo niska skuteczność zapamiętywania komunikatu reklamowego
D. nagromadzenie spotów reklamowych
PGF.08 Pytanie 456
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być wybrane, aby skutecznie przedstawić szczegółowe informacje na temat właściwości produktu?

A. Radio
B. Telewizję
C. Outdoor
D. Prasę
PGF.08 Pytanie 457
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.

GodzinaMnożnik ceny emisji
600 – 8001,2
800 – 10001,5
1000 – 13001,4
1300 – 15001,0
1500 – 17001,2
1700 – 20001,3
2000 – 6001,1

A. 20.00 - 6.00
B. 15.00 - 17.00
C. 8.00 - 10.00
D. 13.00 - 15.00
PGF.08 Pytanie 458
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych plików przechowuje grafikę w formacie wektorowym?

A. Pasek.cdr
B. Okrąg.jpg
C. Linia.gif
D. Kwadrat.bmp
PGF.08 Pytanie 459
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?

A. Oferta handlowa
B. Umowa zlecenie
C. Zapytanie ofertowe
D. Umowa o dzieło
PGF.08 Pytanie 460
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?

A. Obszar cięcia
B. Spad
C. Obszar druku
D. Wewnętrzny margines
PGF.08 Pytanie 461
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.

Cena
w zł
Popyt
w szt.
Dochód
w zł
Koszty stałe
w zł
Koszty zmienne
w zł
Koszty całkowite
w zł
1570 0001 050 000300 000700 0001 000 000
2060 0001 200 000300 000600 000900 000
2535 000875 000300 000350 000650 000
3040 0001 200 000300 000650 000950 000

A. 25 zł
B. 30 zł
C. 15 zł
D. 20 zł
PGF.08 Pytanie 462
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybierając medium z najmniejszym zakłóceniem uwagi do kampanii reklamowej, powinno się zdecydować na

A. kolorowe magazyny
B. telewizję
C. radio
D. internet
PGF.08 Pytanie 463
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?

A. Wykonać morphing
B. Zastosować rasteryzację
C. Użyć digitalizacji
D. Zamienić na krzywe
PGF.08 Pytanie 464
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze

A. przypominającym
B. informującym
C. motywującym
D. perswazyjnym
PGF.08 Pytanie 465
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z parametrów medialnych zestawia zasięg danego medium reklamowego w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?

A. Opportunity to hear
B. Affinity index
C. Opportunity to see
D. Effective freguency
PGF.08 Pytanie 466
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów, nadawanych w weekend w stacji LokalRadio w godzinach 20÷22 i korzystający z 10% rabatu agencyjnego?

Cennik czasu antenowego w stacji LokalRadio
dni emisjipasma godzinowe emisji
6÷88÷1212÷1515÷1818÷2020÷2222÷6
poniedziałek - piątek89,00108,00114,00100,0054,0035,0020,00
sobota - niedziela52,0069,0074,0045,0037,0045,0020,00
Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20" spotu w wybranym czasie, zł

A. 450,00 zł
B. 350,00 zł
C. 405,00 zł
D. 315,00 zł
PGF.08 Pytanie 467
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Czek rozrachunkowy
B. Przelew na konto
C. Przekaz pocztowy
D. Karta płatnicza
PGF.08 Pytanie 468
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
B. z kooperacją międzysektorową
C. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
D. z tworzeniem relacji z klientami
PGF.08 Pytanie 469
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?

A. 1 918,80 zł
B. 1 845,00 zł
C. 1 460,00 zł
D. 1 771,20 zł
PGF.08 Pytanie 470
Zarządzanie kampanią reklamową

Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to

A. umowa
B. list przewodni
C. sprzedaż
D. prezentacja
PGF.08 Pytanie 471
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

Ilustracja do pytania 31
A. 9%
B. 20%
C. 50%
D. 59%
PGF.08 Pytanie 472
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?

A. 6%
B. 3%
C. 5%
D. 2%
PGF.08 Pytanie 473
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zaprezentować cechy oferowanego towaru w formie reklamy na przystankach autobusowych, przedsiębiorstwo powinno wybrać typ reklamy

A. skyper
B. mobile
C. citylight
D. neon
PGF.08 Pytanie 474
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. telemarketingu
B. reklamy zewnętrznej
C. reklamy w kinach
D. reklamy w punktach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 475
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z

A. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
B. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
C. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.
D. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
PGF.08 Pytanie 476
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient

A. rozmowny.
B. nieufny.
C. niecierpliwy.
D. zdecydowany.
PGF.08 Pytanie 477
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. inni
B. ja
C. osobistego
D. problemowego
PGF.08 Pytanie 478
Zarządzanie kampanią reklamową

Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie

A. racjonalny
B. emocjonalny-negatywny
C. emocjonalny-pozytywny
D. moralny
PGF.08 Pytanie 479
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

— projekt - 230,00 zł

— przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

— wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 0,75 zł
B. 1,25 zł
C. 1,48 zł
D. 2,00 zł
PGF.08 Pytanie 480
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. Portfelową
B. SWOT
C. PEST
D. Pięciu sił Portera