Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 521
Zarządzanie kampanią reklamową

Co jest używane do tworzenia, modyfikowania prostych baz danych oraz do ich analizy?

A. edytor tekstu
B. program do prezentacji multimedialnych
C. program do grafiki wektorowej
D. arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 522
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Skojarzenia słowne.
B. Chiński portret.
C. Uzupełnianie.
D. Kolaż.
PGF.08 Pytanie 523
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można zastosować na opakowaniu produktu w ramach umowy sponsorshipowej?

A. wzajemny
B. osobisty
C. emblematowy
D. sektorowy
PGF.08 Pytanie 524
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.

A. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
B. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
C. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
PGF.08 Pytanie 525
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wliczają się:

A. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
B. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
C. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
D. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
PGF.08 Pytanie 526
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?

A. program do grafiki wektorowej
B. oprogramowanie do składu publikacji
C. arkusz kalkulacyjny
D. aplikacja do prezentacji multimedialnej
PGF.08 Pytanie 527
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. reklamę internetową
B. ulotki reklamowe
C. spoty radiowe
D. billboardy
PGF.08 Pytanie 528
Zarządzanie kampanią reklamową

W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie

A. .swf
B. .psd
C. .cdr
D. .avi
PGF.08 Pytanie 529
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:

A. ludzie, procesy, świadectwo materialne
B. ludzie, procesy, jakość
C. jakość, świadectwo materialne, procesy
D. świadectwo materialne, ludzie, jakość
PGF.08 Pytanie 530
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o

A. elastycznym popycie
B. sezonowości
C. krótkim cyklu obrotu
D. niskich kosztach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 531
Zarządzanie kampanią reklamową

Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania

A. plotera do folii
B. szlifierki
C. plotera frezującego
D. plotera oporowego
PGF.08 Pytanie 532
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.

Cena
w zł
Popyt
w szt.
Dochód
w zł
Koszty stałe
w zł
Koszty zmienne
w zł
Koszty całkowite
w zł
1570 0001 050 000300 000700 0001 000 000
2060 0001 200 000300 000600 000900 000
2535 000875 000300 000350 000650 000
3040 0001 200 000300 000650 000950 000

A. 30 zł
B. 20 zł
C. 25 zł
D. 15 zł
PGF.08 Pytanie 533
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 3 sekundy
B. 1 sekundę
C. 4 sekundy
D. 2 sekundy
PGF.08 Pytanie 534
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu posttestu reklamy na grupie 200 osób, stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wskazało reklamę konkretnej marki. Jaki jest wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?

A. 25%
B. 150%
C. 75%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 535
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie oprogramowanie jest używane do przesyłania przygotowanej oferty handlowej?

A. Word
B. Outlook
C. iTunes
D. Illustrator
PGF.08 Pytanie 536
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywanie batoników przez klientów pod wpływem zewnętrznych reklam umieszczonych w pobliżu kasy jest przykładem jakiego zachowania?

A. okazyjnego
B. emocjonalnego
C. racjonalnego
D. impulsywnego
PGF.08 Pytanie 537
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
B. zbudowanie świadomości dostępności usług
C. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
D. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
PGF.08 Pytanie 538
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na

A. zapotrzebowaniu na usługę.
B. konkurencji.
C. kosztach.
D. postrzeganej wartości.
PGF.08 Pytanie 539
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest

A. kształtowanie wizerunku polityków
B. zwiększenie walki z wykluczeniem społecznym
C. ukazywanie problemu korupcji w instytucjach publicznych
D. tworzenie przezroczystości działań polityków
PGF.08 Pytanie 540
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z parametrów medialnych zestawia zasięg danego medium reklamowego w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?

A. Effective freguency
B. Opportunity to hear
C. Affinity index
D. Opportunity to see
PGF.08 Pytanie 541
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?

A. Radio
B. Internet
C. Telewizję
D. Prasę
PGF.08 Pytanie 542
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. wrzutkę
B. artykuł sponsorowany
C. ogłoszenie drobne
D. reklamę całostronicową
PGF.08 Pytanie 543
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?

A. Społeczne
B. Behawioralne
C. Geograficzne
D. Demograficzne
PGF.08 Pytanie 544
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje

A. miękkie
B. twarde
C. integratywne
D. łagodne
PGF.08 Pytanie 545
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć

A. krytykowanie koncepcji
B. zniechęcanie do łączenia koncepcji
C. namawianie do udoskonalania koncepcji
D. wspieranie koncepcji
PGF.08 Pytanie 546
Zarządzanie kampanią reklamową

Spotkania, podczas których przedstawiciel agencji reklamowej może wytłumaczyć koncepcję, a klient ma szansę na doprecyzowanie oraz uzupełnienie swoich wymagań, to

A. brief marketingowy
B. debriefing
C. brief kreatywny
D. briefing
PGF.08 Pytanie 547
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy sprzedażowej z klientem, który nie potrafił podjąć decyzji, pracownik agencji reklamowej zastosował zasadę niedostępności. Które z wymienionych stwierdzeń ilustruje użycie tej zasady?

A. Ten produkt cieszy się dużym zainteresowaniem
B. Nasz szef korzysta z tego produktu
C. Ten produkt będzie dostępny jedynie przez 3 dni
D. Zachęcam do przetestowania próbki tego produktu
PGF.08 Pytanie 548
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli

A. zaplanowania zupełnie innego opakowania
B. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
C. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
D. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
PGF.08 Pytanie 549
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy sprzedaż jest rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej, dokumentacja sprzedaży w formie wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna być

A. wręczona każdemu konsumentowi
B. odłożona do koszyka obok kasy fiskalnej
C. wydana jedynie tym klientom, którzy o nią poproszą
D. wręczona tylko tym klientom, którzy posiadają fakturę
PGF.08 Pytanie 550
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?

A. Rywalizacji monopolistycznej
B. Oligopolu
C. Rywalizacji doskonałej
D. Monopolu
PGF.08 Pytanie 551
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Lp.Wielkość reklamy (ilość modułów)Cena netto za jednorazową emisję
1.1 moduł (40x27 mm)25,00 zł
2.18 modułów (1/4 strony A3)400,00 zł
3.24 moduły (1/3 strony A3)500,00 zł
4.36 modułów (1/2 strony A3)700,00 zł
5.72 moduły (strona A3)1 000,00 zł
6.Dopłata - strona tytułowa+100 %
7.Dopłata - strona ostatnia+75 %

A. 4 000,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 5 600,00 zł
D. 2 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 552
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi

A. dystrybucja
B. produkt
C. cena
D. segmentacja
PGF.08 Pytanie 553
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. telewizyjnej
B. lateralnej
C. alternatywnej
D. szeptanej
PGF.08 Pytanie 554
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?

A. ustawy o prawie autorskim
B. prawa pracy
C. kodeksu etyki reklamy
D. sponsoringu
PGF.08 Pytanie 555
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?

A. Produktową
B. Kombinowaną
C. Indywidualną
D. Rodzinną
PGF.08 Pytanie 556
Zarządzanie kampanią reklamową

Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie

A. marketingu bezpośredniego
B. sponsoringu
C. public relations
D. merchandisingu
PGF.08 Pytanie 557
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest serwis typu "news-wire"?

A. agregator darmowych informacji
B. wyszukiwarka materiałów o konkurencji
C. dane opublikowane na stronie www
D. serwis informacyjny typu news
PGF.08 Pytanie 558
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
B. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
C. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
D. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
PGF.08 Pytanie 559
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?

A. W Internecie
B. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
C. W prasie krajowej
D. Na billboardach
PGF.08 Pytanie 560
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest główne założenie reklamy społecznej?

A. kreowanie wizerunku firmy
B. wprowadzanie produktów na rynek
C. zmiana zachowań
D. kreowanie wizerunku produktów