Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 561
Zarządzanie kampanią reklamową
A. sponsoring osobowy
B. promocję skierowaną do detalistów
C. promocję adresowaną do pośredników handlowych
D. wewnętrzne działania public relations
PGF.08 Pytanie 562
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować
A. na obszarze prywatnym
B. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
C. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
D. w pobliżu miejsca zabaw
PGF.08 Pytanie 563
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać
A. strony typu combo oraz portale reklamowe
B. portale i linki reklamowe
C. dyskusje i linki reklamowe
D. fora i blogi
PGF.08 Pytanie 564
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?
A. upominki dla klientów bez logo firmy
B. wydatki na reklamę w prasie
C. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
D. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
PGF.08 Pytanie 565
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to
A. proof cyfrowy.
B. case study.
C. brief
D. debrief.
PGF.08 Pytanie 566
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej ma za zadanie opracowywanie budżetów oraz realizację różnorodnych obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy przedstawia w tabelach, używając wielu funkcji matematycznych i finansowych. Do jego dyspozycji jest pakiet biurowy Microsoft Office, w którym najczęściej korzysta z aplikacji
A. Word
B. Excel
C. Publisher
D. PowerPoint
PGF.08 Pytanie 567
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?
A. metoda analogii historycznej
B. metoda konkurencyjna
C. AYCA
D. SOV
PGF.08 Pytanie 568
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?
A. Rocznik statystyczny GUS
B. Wywiad bezpośredni
C. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
D. Ankieta
PGF.08 Pytanie 569
Zarządzanie kampanią reklamową
Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest
A. zgodny z normami Unii Europejskiej
B. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
C. przetestowany elektronicznie
D. wyrobem z sektora elektronicznego
PGF.08 Pytanie 570
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest profil kompetencyjny?
A. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
B. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
C. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
D. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
PGF.08 Pytanie 571
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii
A. magnetycznej
B. wylewnej
C. z nadrukiem solwentowym
D. ploterowej
PGF.08 Pytanie 572
Zarządzanie kampanią reklamową
Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako
A. instrument zintegrowanego procesu komunikacji, najczęściej wykorzystywane na festiwalach miejskich, targowiskach oraz wystawach
B. nowa metoda, która polega na realizacji projektu w formie warsztatów przez zespół kilku osób
C. innowacyjne myślenie związane z tworzeniem i wdrażaniem procesu komunikacji, które opiera się na doskonałej znajomości produktu lub konsumenta
D. wdrożenie nietypowego, innowacyjnego rozwiązania technologicznego przy tworzeniu reklamy zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 573
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
A. posiadają charakter informacyjny
B. są właśnie wprowadzane na rynek
C. istnieją na rynku od dłuższego czasu
D. są dostępne w sprzedaży sezonowej
PGF.08 Pytanie 574
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 378,23 zł
B. 250,00 zł
C. 223,00 zł
D. 86,85 zł
PGF.08 Pytanie 575
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. TOWS
B. PEST
C. SWOT
D. BCG
PGF.08 Pytanie 576
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:
A. ulotki, plakaty, direct mail
B. reklamę kinową, prasową i internetową
C. spot telewizyjny, citylight i direct mail
D. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
PGF.08 Pytanie 577
Zarządzanie kampanią reklamową
Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako
A. zapping
B. sampling
C. jumping
D. mastering
PGF.08 Pytanie 578
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?
A. dźwięk i słowo
B. obraz oraz tekst
C. animację oraz słowo
D. słowo i grafikę
PGF.08 Pytanie 579
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która ma swoje zdanie i potrafi wyrażać emocje oraz postawy w sposób nieprzekraczający granic prawa i dobrych obyczajów, charakteryzuje
A. ostrożność
B. asertywność
C. agresywność
D. powściągliwość
PGF.08 Pytanie 580
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?
A. Rollupu z ofertą w obrębie sklepu.
B. Reklamy w telewizji.
C. Backlightu ustawionego przy drodze.
D. Potykacza przed sklepem.
PGF.08 Pytanie 581
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?
A. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
B. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
C. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
D. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
PGF.08 Pytanie 582
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę
A. DAGMAR
B. AIDCAS
C. SLB
D. AIDA
PGF.08 Pytanie 583
Zarządzanie kampanią reklamową
Aplikacja komputerowa, która pozwala na stworzenie pokazu slajdów ilustrujących ofertę sprzedaży z animacjami oraz różnorodnymi efektami przejścia, to
A. program do prezentacji multimedialnych
B. program do obliczeń
C. system do zarządzania bazą danych
D. edytor tekstowy
PGF.08 Pytanie 584
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?
A. Uniwersalny przekaz w mediach
B. Pismo ofertowe
C. Krótki tekst w emailu
D. Katalog, folder, ulotka
PGF.08 Pytanie 585
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową, która obejmuje materiały promocyjne z obszaru BTL, należy w dokumencie zawrzeć reklamę
A. internetową
B. telewizyjną
C. radiową
D. w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 586
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na
A. kreację
B. postprodukcję
C. produkcję
D. media
PGF.08 Pytanie 587
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie banneru internetowego z animacją powinno być przeprowadzone w programie typu
A. InDesign
B. Corel Draw
C. Flash
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 588
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w procesie produkcji spotu radiowego odbywa się najpóźniej?
A. Analiza briefu reklamowego
B. Wybór lektora
C. Dodawanie efektów dźwiękowych oraz eliminacja szumów
D. Tworzenie podkładu muzycznego
PGF.08 Pytanie 589
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?
ID | Nazwa firmy | Imię i Nazwisko | Adres | Następny kontakt |
---|---|---|---|---|
1.2 | PHU Zośka | Zosia Knutowska | Warszawa | - |
A8 | Sklep Adam | Jan Kowalski | Warszawa ul. Kosmiczna 36 a | za tydzień |
1 | PHU | Beata Adamiak | Poznań ul. Żółta 21 | 24.08.2014 |
2 | PHU | Adam Adamiak | Myszków | za 8 dni |
A. Standaryzację zapisów.
B. Zmianę formatowania.
C. Podział bazy na grupy.
D. Usunięcie niektórych pól.
PGF.08 Pytanie 590
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa tworzy audycję radiową dla producenta jogurtów dla dzieci. Jakie elementy powinny być zawarte w reklamie w pierwszych sekundach jej emisji?
A. Przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. Zachęta do kupna oraz zaproszenie
C. Odpowiednia prezentacja towaru
D. Nazwa towaru lub jego kluczowa cecha
PGF.08 Pytanie 591
Zarządzanie kampanią reklamową
Prośba o ofertę wysłana przez zamawiającego do agencji reklamowej lub agencji zajmującej się badaniami marketingowymi to
A. eksperyment
B. badanie
C. brief
D. sprawozdanie
PGF.08 Pytanie 592
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest
A. katalog uniwersalny
B. prospekt firmowy
C. karta stałego klienta
D. ulotka informacyjna
PGF.08 Pytanie 593
Zarządzanie kampanią reklamową
Formatem zapisu grafiki rastrowej nie jest jaki?
A. PNG
B. JPEG
C. SWF
D. GIF
PGF.08 Pytanie 594
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?
A. Artykuł sponsorowany
B. Reklamę w internecie
C. Imprezę wystawienniczą
D. Reklamę w prasie
PGF.08 Pytanie 595
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi
A. skoncentrowane
B. wertykalne
C. uniwersalne
D. zamknięte
PGF.08 Pytanie 596
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są
A. reklamy display
B. voice mailing
C. referral marketing
D. kody QR
PGF.08 Pytanie 597
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Rekomendacja
B. Styl życia
C. Kawałek życia
D. Demonstracja działania
PGF.08 Pytanie 598
Zarządzanie kampanią reklamową
Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na
A. przystosowaniu
B. wykorzystywaniu czasu
C. ustępstwie
D. ograniczaniu uprawnień
PGF.08 Pytanie 599
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywanie batoników przez klientów pod wpływem zewnętrznych reklam umieszczonych w pobliżu kasy jest przykładem jakiego zachowania?
A. impulsywnego
B. emocjonalnego
C. racjonalnego
D. okazyjnego
PGF.08 Pytanie 600
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?
A. Umowę o dzieło
B. Umowę o pracę
C. Umowę agencyjną
D. Umowę kupna-sprzedaży