Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 641
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

Ilustracja do pytania 1
A. 50%
B. 59%
C. 9%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 642
Zarządzanie kampanią reklamową

W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?

A. cywilnym
B. wykroczeń
C. rodzinnym i opiekuńczym
D. Etyki Reklamy
PGF.08 Pytanie 643
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?

A. morphing
B. cybersquatting
C. SPAM
D. typosquatting
PGF.08 Pytanie 644
Zarządzanie kampanią reklamową

Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to

A. akcydensy
B. praktycyzmy
C. typografie
D. logotypy
PGF.08 Pytanie 645
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?

A. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
B. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
C. www.nik.gov.pl
D. www.zus.pl
PGF.08 Pytanie 646
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?

A. Urzędowego
B. Potocznego
C. Dziennikarskiego
D. Naukowego
PGF.08 Pytanie 647
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).

A. 40
B. 4
C. 20
D. 2
PGF.08 Pytanie 648
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?

A. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
B. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
C. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
D. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
PGF.08 Pytanie 649
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
C. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 650
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę

A. kolor oraz liczbę wydruków
B. kolor oraz typ druku
C. liczbę stron w druku
D. typ druku, liczbę oraz kolor
PGF.08 Pytanie 651
Zarządzanie kampanią reklamową

Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?

A. wynajem przestrzeni na targach
B. wydatek na nocleg dla współpracownika
C. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
D. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka informacja stanowi wynik analiz jakościowych?

A. Sprzedający pozytywnie ocenili skuteczność reklamy telewizyjnej produktu
B. Obroty hipermarketu w piątki są wyższe o 45% niż w czwartki
C. Sprzedaż w poprzednim miesiącu w porównaniu do bieżącego wzrosła o 11%
D. Połowa nabywców kupuje zestawy kosmetyków na prezent
PGF.08 Pytanie 653
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę usług reklamowych korzystając z metody opartej na popycie, należy uwzględnić

A. bieżący udział w rynku.
B. ceny ofert konkurencji.
C. wydatki ponoszone na usługi.
D. preferencje nabywców.
PGF.08 Pytanie 654
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.

Pozycja kalkulacyjnaZlecenie A, złZlecenie B, zł
Materiały bezpośrednie5 000,004 200,00
Płace bezpośrednie2 000,001 800,00
Koszty wydziałowe6 200,005 800,00
Techniczny koszt wytworzenia??

A. 25 000,00 zł
B. 13 200,00 zł
C. 17 800,00 zł
D. 32 600,00 zł
PGF.08 Pytanie 655
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to

A. marketing wirusowy
B. sprzedaż on-line
C. telemarketing
D. akwizycja
PGF.08 Pytanie 656
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie informacje zgromadzone w bazie danych są niezbędne do nadania przesyłki?

A. Wiek oraz płeć klienta
B. Informacje o stanie cywilnym klienta
C. Dane teleadresowe
D. Wykształcenie klienta
PGF.08 Pytanie 657
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CPT
B. CPC
C. CTR
D. CPP
PGF.08 Pytanie 658
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to

A. stale narzekający klienci
B. nieufni liderzy
C. ostrożni optymiści
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 659
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.

A. pocztowej
B. opakowaniowej
C. audytoryjnej
D. telefonicznej
PGF.08 Pytanie 660
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 86,85 zł
B. 250,00 zł
C. 378,23 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 661
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wydrukować ograniczoną liczbę wizytówek, należy zastosować

A. drukarnię tampondrukową.
B. drukarkę cyfrową.
C. wklęsłodruk.
D. sitodruk.
PGF.08 Pytanie 662
Zarządzanie kampanią reklamową

W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na

A. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
B. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
C. zainteresowanie konsumenta produktem
D. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
PGF.08 Pytanie 663
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. czerń
B. zieleń
C. żółty
D. błękit
PGF.08 Pytanie 664
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie

A. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.
B. jedynie świadomości istnienia towaru.
C. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
D. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
PGF.08 Pytanie 665
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?

A.B.C.D.
Prezentacja ofertyNegocjacjeOkreślenie potrzeb klientaNegocjacje
Określenie potrzeb klientaPrezentacja ofertyPrezentacja ofertyPodpisanie umowy
Podpisanie umowyOkreślenie potrzeb klientaNegocjacjePrezentacja oferty
NegocjacjePodpisanie umowyPodpisanie umowyOkreślenie potrzeb klienta

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
PGF.08 Pytanie 666
Zarządzanie kampanią reklamową

Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem

A. organizowaniem danych
B. przetwarzaniem danych
C. przekształcaniem danych
D. transferem danych
PGF.08 Pytanie 667
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą

A. w krajowej telewizji
B. na stronie społecznościowej
C. w ogólnopolskim tygodniku
D. na ulotkach rozdawanych w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 668
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. system zarządzania strategicznego
B. szczegółowy media plan
C. system identyfikacji wizualnej
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 669
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako

A. strengths
B. weaknesses
C. threats
D. opportunities
PGF.08 Pytanie 670
Zarządzanie kampanią reklamową

Efektywność kampanii marketingowej jest ściśle związana

A. z wydatkami na produkcję reklam.
B. z typem produktu.
C. z wydatkami na emisję reklam.
D. z zawartością reklam.
PGF.08 Pytanie 671
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla

A. ulotek i folderów
B. spotów radiowych
C. spotów reklamowych
D. billboardów
PGF.08 Pytanie 672
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawo autorskie nie może przysługiwać

A. współautorom projektu
B. osobom ubezwłasnowolnionym
C. odtwórcom
D. dzieciom
PGF.08 Pytanie 673
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. lingwistyczną
B. segregacji
C. projekcyjną
D. trójkąta
PGF.08 Pytanie 674
Zarządzanie kampanią reklamową

Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się

A. okno otwarte
B. gabloty przyścienne
C. okno zamknięte
D. okno częściowo zamknięte
PGF.08 Pytanie 675
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaplanowała kampanię marketingową wykorzystującą media masowe, w tym takie nośniki jak: telewizja, radio, prasa, plakaty oraz outdoor. Jakim typem reklamy jest to?

A. POS
B. ATL
C. POP
D. BTL
PGF.08 Pytanie 676
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są nośniki reklamy w sieci?

A. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
B. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
C. diapazon, freeboard, fotografia
D. scyscraper, top layer, interstitial
PGF.08 Pytanie 677
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?

A. Obronna
B. Motywacyjna
C. Przypominająca
D. Edukacyjna
PGF.08 Pytanie 678
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowe hasło powinno

A. być krótkie i liczyć od 3 do 7 wyrazów
B. być długie i rymowane
C. zawierać grafikę w tle
D. obejmować od 3 do 7 zdań
PGF.08 Pytanie 679
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jakim etapie cyklu życia produktu agencja marketingowa wdroży reklamę pionierską?

A. Czwarta.
B. Pierwsza.
C. Druga.
D. Trzecia.
PGF.08 Pytanie 680
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako

A. badanie motywacji
B. wywiad
C. technika projekcyjna
D. eksperyment