Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 681
Zarządzanie kampanią reklamową

W końcowej fazie tworzenia reklamy telewizyjnej, zwanej postprodukcją, realizuje się czynności związane

A. z wyborem strojów
B. z dubbingowaniem
C. z kontrolą dekoracji
D. z weryfikacją lokalizacji do kręcenia
PGF.08 Pytanie 682
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby produkować ulotkę o wymiarach 105 x 148, zachowując jej rozmiary bez konieczności przycinania papieru do formatu, najlepiej zamówić papier w rozmiarze

A. A0
B. A6
C. A4
D. A2
PGF.08 Pytanie 683
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad

A. typu Diada
B. pogłębiony
C. typu Triada
D. zogniskowany
PGF.08 Pytanie 684
Zarządzanie kampanią reklamową

Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest

A. dojrzały.
B. rodak.
C. zdobywca.
D. konserwatywna.
PGF.08 Pytanie 685
Zarządzanie kampanią reklamową

Całkowity zasięg kampanii reklamowej wynosi 35%. W związku z tym, jaki może być zasięg efektywny tej samej kampanii?

A. 30%
B. 48%
C. 75%
D. 42%
PGF.08 Pytanie 686
Zarządzanie kampanią reklamową

Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się

A. okno częściowo zamknięte
B. okno zamknięte
C. gabloty przyścienne
D. okno otwarte
PGF.08 Pytanie 687
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu

A. 105 x 148 mm
B. 210 x 297 mm
C. 90 x 50 mm
D. 210 x 99 mm
PGF.08 Pytanie 688
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?

A. Etykieta
B. Netmoda
C. Netykieta
D. Etyka
PGF.08 Pytanie 689
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?

A. horyzontalnej
B. wertykalnej
C. lateralnej
D. liniowej
PGF.08 Pytanie 690
Zarządzanie kampanią reklamową

Lista wymaganych surowców do wykonania reklamy nosi nazwę

A. kalkulacją wartościową
B. zapotrzebowaniem sprzętowym
C. kalkulacją ilościową
D. zapotrzebowaniem materiałowym
PGF.08 Pytanie 691
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
B. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
C. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
D. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
PGF.08 Pytanie 692
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem

A. pantomimiki
B. proksemiki
C. paralingwistyki
D. kongruencji
PGF.08 Pytanie 693
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient

A. niezgrany
B. niewtajemniczony
C. nieufny
D. niecierpliwy
PGF.08 Pytanie 694
Zarządzanie kampanią reklamową

Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test

A. uzupełniania zdania
B. skojarzeń swobodnych
C. wyobrażeń
D. rysunkowy
PGF.08 Pytanie 695
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?

Liczba sztuk w pakiecie4+04+14+24+4
10040,00 zł45,00 zł50,00 zł55,00 zł
25050,00 zł55,00 zł60,00 zł60,00 zł
50049,00 zł54,00 zł59,00 zł62,00 zł
100045,00 zł50,00 zł55,00 zł65,00 zł

A. 275,00 zł
B. 62,00 zł
C. 200,00 zł
D. 49,00 zł
PGF.08 Pytanie 696
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?

Kryterium związku z markąniesamodzielny
Kryterium składniowerównoważnik zdania
Wykorzystane środki poetyckieporównanie

A. Zawsze jest pora na lody Coral.
B. Pranie czyste jak łza.
C. To nie wizja to Wizir.
D. Połysk, który trwa i trwa.
PGF.08 Pytanie 697
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. radiowej
B. telewizyjnej
C. prasowej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 698
Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. segregacji
B. projekcyjnej
C. lingwistycznej
D. trójkąta
PGF.08 Pytanie 699
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi

A. litografia
B. liternictwo
C. literactwo
D. literoznawstwo
PGF.08 Pytanie 700
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę

A. okresową
B. ciągłą
C. skoncentrowaną
D. pulsacyjną
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces

A. przygotowania listu motywacyjnego
B. przygotowania oferty
C. zamknięcia sprzedaży
D. naniesienia poprawek ofertowych
PGF.08 Pytanie 702
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzia promocji-mix wykorzystała firma w kampanii promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 703
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. system zarządzania strategicznego
B. system identyfikacji wizualnej
C. brief reklamowy
D. szczegółowy media plan
PGF.08 Pytanie 704
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw

A. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
B. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
C. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
D. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
PGF.08 Pytanie 705
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?

A. Etnograficzne
B. Panelowe
C. Omnibusowe
D. Ilościowe
PGF.08 Pytanie 706
Zarządzanie kampanią reklamową

Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje

A. medialne
B. ATL
C. BTL
D. talentów
PGF.08 Pytanie 707
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?

A. Adobe InDesign
B. Microsoft Excel
C. Power Point
D. Paint Shop Pro
PGF.08 Pytanie 708
Zarządzanie kampanią reklamową

Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.

rok20152014
ProgramStacjaoglądalnośćoglądalność
BiznesTV 17:00TVP137,23%34,34%
BiznesPLUS 19:30TVP127,55%25,70%
BiznesPRO 18:00TVP213,04%13,53%
BiznesINFO 19:00TVN23,39%25,66%

A. BiznesPlus 19:30
B. BiznesPRO 18:00
C. BiznesTV 17:00
D. BiznesINFO 19:00
PGF.08 Pytanie 709
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny psychologiczne to ceny

A. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
B. o nierównych końcówkach
C. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
D. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. nowej lokalizacji siedziby firmy
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. firmie oraz jej produktach
PGF.08 Pytanie 711
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej

A. skimmingu
B. przejęcia
C. dominacji
D. dumpingu
PGF.08 Pytanie 712
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy na świadczenie usług reklamowych agencja decyduje się na rezygnację z części swoich wymagań, mając nadzieję, że jej kontrahenci postąpią podobnie. W tym przypadku agencja liczy na to, że zadziała zasada

A. konsekwencji
B. wzajemności
C. dowodu słuszności
D. niedostępności
PGF.08 Pytanie 713
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?

A. sprzedaży netto
B. zakupu netto
C. sprzedaży brutto
D. zakupu brutto
PGF.08 Pytanie 714
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?

A. Środki transportu
B. Słupy reklamowe
C. Diapazony
D. Poczta elektroniczna
PGF.08 Pytanie 715
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?

A. 2 025,00 zł
B. 525,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 1 650,00 zł
PGF.08 Pytanie 716
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów i usług reklamowych z użyciem formuł do obliczeń?

A. Program do grafiki wektorowej
B. Arkusz kalkulacyjny
C. Program do grafiki rastrowej
D. Edytor tekstowy
PGF.08 Pytanie 717
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która otrzymała zlecenie na przygotowanie spotu reklamowego, zdecydowała, że przed publikacją przeprowadzi ocenę projektu przekazu i w razie potrzeby wprowadzi poprawki. W tym celu powinna zastosować

A. pretesty
B. posttesty
C. metodę komparatywną
D. metodę panelową
PGF.08 Pytanie 718
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdjęcie reklamowe produktów zostało przygotowane i skompresowane w sposób bezstratny. W jakim formacie je zapisano?

A. pdf
B. jpg
C. tiff
D. gif
PGF.08 Pytanie 719
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się

A. spowolnić tempo filmu
B. przyspieszyć tempo mówionych słów
C. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
D. przyspieszyć tempo filmu
PGF.08 Pytanie 720
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych form prezentowania informacji reklamowych jest najmniej atrakcyjna wizualnie?

A. Krótki tekst w emailu
B. Animowany baner
C. Folder reklamowy
D. Katalog reklamowy