Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. efekt satysfakcji
B. efekt defensywności
C. efekt halo
D. dysonans pozakupowy
PGF.08 Pytanie 42
Zarządzanie kampanią reklamową

Identyfikacja telefonów komórkowych w otoczeniu, wysłanie prośby o zatwierdzenie połączenia oraz przesyłanie plików do urządzeń, które zaakceptowały tę prośbę, to kroki w usłudze reklamowej korzystającej z

A. cb radio
B. display
C. bluetooth
D. skyscraper
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

KryteriumWywiad ankietowy:
telefonicznyza pośrednictwem pocztyosobistyw centrum handlowym
Ilość informacjiograniczonaograniczonanieograniczonanieograniczona
Jakość informacjibardzo dobrabardzo dobradobradobra
Kontrola doborubardzo dobramaładobramała
Zwrotność informacjizadowalającazadowalającazadowalającazadowalająca

A. telefonicznego.
B. osobistego.
C. za pośrednictwem poczty.
D. w centrum handlowym.
PGF.08 Pytanie 44
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?

A. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
B. Sezonowa obniżka cen
C. Wybór nowych mediów reklamowych
D. Zmiana opakowania produktów
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję

A. wertykalną
B. horyzontalną
C. statyczną
D. dynamiczną
PGF.08 Pytanie 46
Zarządzanie kampanią reklamową

Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa

A. wykorzystanych metod reklamowych
B. zawartość komunikatu reklamowego
C. kapitał własny agencji reklamowej
D. zalety promowanego produktu
PGF.08 Pytanie 47
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:

A. ludzie, procesy, jakość
B. jakość, świadectwo materialne, procesy
C. świadectwo materialne, ludzie, jakość
D. ludzie, procesy, świadectwo materialne
PGF.08 Pytanie 48
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w

A. radio
B. danym medium
C. określonym czasie
D. internecie
PGF.08 Pytanie 49
Zarządzanie kampanią reklamową

W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?

A. Faza dojrzałości
B. Faza wzrostu
C. Faza wprowadzenia
D. Faza spadku
PGF.08 Pytanie 50
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
B. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
C. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
D. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
PGF.08 Pytanie 51
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych

A. z częstotliwością efektywną.
B. z zasięgiem.
C. z częstotliwością.
D. z zasięgiem efektywnym.
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. KP
B. WZ
C. MM
D. PZ
PGF.08 Pytanie 53
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?

A. Radio krajowe
B. Telewizję krajową
C. Reklamę w punkcie sprzedaży
D. Radio lokalne
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię

A. zbierania śmietanki
B. penetracji rynku
C. dywersyfikacji
D. dumpingu
PGF.08 Pytanie 55
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się przekaz reklamowy, którego zamysł jest ukryty przed odbiorcami?

A. opinią
B. informacją
C. manipulacją
D. perswazją
PGF.08 Pytanie 56
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem

A. osobisty
B. chaotyczny
C. szczegółowy
D. negujący
PGF.08 Pytanie 57
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?

A. Dumnym z bycia klientem danej marki.
B. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
C. Odpornym na działania promocyjne rywali.
D. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
PGF.08 Pytanie 58
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć multimedia prezentujące ofertę handlową, jaki format powinien być użyty?

A. .pdf.
B. .ppsx.
C. .jpeg.
D. .tiff.
PGF.08 Pytanie 59
Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. ekonomicznej
B. osobowości
C. wychowawczej
D. społecznej
PGF.08 Pytanie 60
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?

A. oprogramowanie do składu publikacji
B. program do grafiki wektorowej
C. aplikacja do prezentacji multimedialnej
D. arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 61
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. osobistego
B. ja
C. problemowego
D. inni
PGF.08 Pytanie 62
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy

A. radiowej
B. telewizyjnej
C. drukowanej
D. filmowej
PGF.08 Pytanie 63
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach

A. ze skojarzeń słownych
B. z obserwacji
C. z ankiet
D. z wizualizacji
PGF.08 Pytanie 64
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. zapping.
B. mastering.
C. jumping.
D. sampling.
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?

A. Empatię
B. Asertywność
C. Kompetentność
D. Egocentryzm
PGF.08 Pytanie 66
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych

A. o sytuacji finansowej klientów
B. o wieku oraz etapie życia klientów
C. o otoczeniu, w którym działają klienci
D. o zawodach, które wykonują klienci
PGF.08 Pytanie 67
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?

A. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
B. Ankieta
C. Rocznik statystyczny GUS
D. Wywiad bezpośredni
PGF.08 Pytanie 68
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. reklamy w punktach sprzedaży
B. telemarketingu
C. reklamy w kinach
D. reklamy zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 69
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową, która zawiera materiały reklamowe z obszaru BTL, powinno się w dokumencie uwzględnić reklamę

A. radiową
B. w punkcie sprzedaży
C. internetową
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 70
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?

A. .mp3
B. .jpg
C. .ppt
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?

Obszycie 1 flagi – 4 min

Nadrukowanie logo na 1 fladze – 2 min

Zapakowanie 5 flag do folii ochronnej – 1 min

A. 164 min
B. 120 min
C. 124 min
D. 140 min
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową

Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest

A. stopa podatkowa
B. faza rozwoju branży
C. etyka reklamy
D. zmiana wartości życia
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
B. ogłoszenie w codziennej gazecie
C. reklama w witrynach biur podróży
D. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
PGF.08 Pytanie 74
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
B. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
C. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
D. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?

A. Właściwości produktu.
B. Cena netto produktu.
C. Data.
D. Podpis osoby wykonującej cennik.
PGF.08 Pytanie 76
Zarządzanie kampanią reklamową

AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:

A. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
B. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
PGF.08 Pytanie 77
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?

A. mediowy
B. reklamowy
C. kreatywny
D. marketingowy
PGF.08 Pytanie 78
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 12,00 zł
B. 42,00 zł
C. 50,00 zł
D. 18,00 zł
PGF.08 Pytanie 79
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy

A. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
B. firma oferuje produkty luksusowe
C. klienci są lojalni wobec marki
D. firma organizuje kampanię promocyjną
PGF.08 Pytanie 80
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?

A. Kaszerowanie
B. Falcowanie
C. Bigowanie
D. Listwowanie