Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 761
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 5,85 zł
B. 23,40 zł
C. 17,55 zł
D. 35,10 zł
PGF.08 Pytanie 762
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?
A. Znaki zapytania
B. Dojne krowy
C. Psy
D. Gwiazdy
PGF.08 Pytanie 763
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z nagłówków reklamy w prasie użyto formy "ciekawość"?
A. Nowe mieszkania od ręki.
B. Kredyt w jeden dzień!
C. Telefon za złotówkę.
D. Złapiesz okazję zanim będzie za późno?
PGF.08 Pytanie 764
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C
A. o konkurentach
B. o konsumentach
C. o dostawcach
D. o pracownikach
PGF.08 Pytanie 765
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?
A. Kreatywnego
B. Mediów
C. Produkcji
D. Koordynacji
PGF.08 Pytanie 766
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się
A. opracowanie budżetu
B. wprowadzanie zmian graficznych
C. nagranie demo muzycznego
D. casting dla aktorów
PGF.08 Pytanie 767
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą
A. incydentalną
B. reprezentacyjną
C. quasi-reprezentacyjną
D. pełną
PGF.08 Pytanie 768
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?
A. Zwiększenie różnorodności asortymentu
B. Obniżenie cen towarów
C. Organizacja Dni Otwartych
D. Reklama w telewizji krajowej
PGF.08 Pytanie 769
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są nośniki reklamy w sieci?
A. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
B. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
C. diapazon, freeboard, fotografia
D. scyscraper, top layer, interstitial
PGF.08 Pytanie 770
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko, w którym osoba dostrzega niezgodność pomiędzy posiadanymi informacjami a tymi, które są jej przekazywane na ten sam temat, na przykład dotyczące negatywnych skutków palenia, ilustruje teoria
A. samoświadomości
B. antycypacji
C. dysonansu poznawczego
D. motywacji
PGF.08 Pytanie 771
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego powodu wykorzystuje się techniki projekcyjne?
A. do oceny efektywności reklamy
B. w celu poznania zdania ekspertów
C. aby zbadać motywacje i preferencje klientów
D. do analizy poziomu przychodów ze sprzedaży
PGF.08 Pytanie 772
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.
Godzina | Mnożnik ceny emisji |
---|---|
600 – 800 | 1,2 |
800 – 1000 | 1,5 |
1000 – 1300 | 1,4 |
1300 – 1500 | 1,0 |
1500 – 1700 | 1,2 |
1700 – 2000 | 1,3 |
2000 – 600 | 1,1 |
A. 13.00 - 15.00
B. 8.00 - 10.00
C. 15.00 - 17.00
D. 20.00 - 6.00
PGF.08 Pytanie 773
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel
A. moralny
B. emocjonalny
C. seksualny
D. racjonalny
PGF.08 Pytanie 774
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
A. 45 GRP
B. 30 GRP
C. 15 GRP
D. 7,5 GRP
PGF.08 Pytanie 775
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:
Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.
Produkt | Cena sprzedaży netto, zł |
---|---|
Kubki reklamowe | 1 500,00 |
Koszulki z nadrukiem | 2 500,00 |
Smycze reklamowe | 1 000,00 |
Razem | 5 000,00 |
A. 575,00 zł
B. 230,00 zł
C. 345,00 zł
D. 1 150,00 zł
PGF.08 Pytanie 776
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które
A. dopiero co wchodzą na rynek
B. cechują się niską sprzedażą
C. są na rynku od dłuższego czasu
D. przekazują informacje
PGF.08 Pytanie 777
Zarządzanie kampanią reklamową
Oprogramowanie do zarządzania bazami danych pozwala przede wszystkim na zbieranie oraz obróbkę danych?
A. tekstowych i liczbowych
B. liczbowych i graficznych
C. tekstowych i graficznych
D. graficznych i literowych
PGF.08 Pytanie 778
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany
A. dwustronnie w jednym kolorze
B. obustronnie w pełnej kolorystyce
C. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony
D. jednym kolorem z jednej strony oraz pełną kolorystyką z drugiej strony
PGF.08 Pytanie 779
Zarządzanie kampanią reklamową
Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest
A. rodak.
B. zdobywca.
C. dojrzały.
D. konserwatywna.
PGF.08 Pytanie 780
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, aby przekaz był jasny dla widza, iż dzięki luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz otworzy przed sobą drzwi do nowych, wymarzonych możliwości i doświadczeń. Jaką metodę prezentacji produktu powinien zastosować?
A. Scenę rodzajową z codziennego życia.
B. Prezentację.
C. Styl życia.
D. Zalecenie.
PGF.08 Pytanie 781
Zarządzanie kampanią reklamową
Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji
A. twardych
B. rozdzielających
C. integrujących
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 782
Zarządzanie kampanią reklamową
Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
---|---|
Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
A. 196 000,00 zł
B. 232 000,00 zł
C. 160 000,00 zł
D. 280 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 783
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?
A. Reklama w telewizji
B. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
C. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
D. Sprzedaż osobista
PGF.08 Pytanie 784
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument
A. MM
B. KP
C. PZ
D. WZ
PGF.08 Pytanie 785
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?
A. Proofu analogowego
B. Briefu reklamowego
C. Wizualizacji komputerowej
D. Proofu cyfrowego
PGF.08 Pytanie 786
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?
A. marketing wirusowy
B. pozycjonowanie
C. content marketing
D. e-mail marketing
PGF.08 Pytanie 787
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały promocyjne powinna zaproponować agencja, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę podczas inauguracji sklepu meblowego?
A. Twiny
B. Tablice informacyjne
C. Standy
D. Katalogi
PGF.08 Pytanie 788
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem
A. zgodnym
B. chaotycznym
C. osobistym
D. problemowym
PGF.08 Pytanie 789
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?
A. Lokowanie produktu
B. Planszę promocyjną
C. Banner na stronie fanowskiej
D. Reklamę towaru
PGF.08 Pytanie 790
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
A. Osobistości znane.
B. Rozproszenia.
C. Zwierzenia.
D. Braki.
PGF.08 Pytanie 791
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?
Specyfikacja | |
---|---|
Materiał | Frontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk |
Maksymalna szerokość | Rolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m |
Długość | Długość dowolna |
Wykończenie | Zawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie |
Wykonanie | Druk solwentowy, 4+0 |
Kolorystyka | CMYK |
A. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
B. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
C. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
D. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
PGF.08 Pytanie 792
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
A. Dumnym z bycia klientem danej marki.
B. Odpornym na działania promocyjne rywali.
C. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
D. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
PGF.08 Pytanie 793
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów jest przede wszystkim używany do tworzenia prezentacji oraz pokazów slajdów?
A. Power Point
B. Movie Maker
C. Adobe Acrobat
D. Flash Player
PGF.08 Pytanie 794
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?
A. W telewizji
B. W prasie
C. W radiu
D. W internecie
PGF.08 Pytanie 795
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
A. Wykorzystując kody QR
B. Wykorzystując system CRM
C. Zastosowując kody PKD
D. Używając systemu TQM
PGF.08 Pytanie 796
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się
A. stan świadomości swoich potrzeb
B. negatywny stan emocjonalny wynikający z braku satysfakcji z zakupu
C. neutralny stan emocjonalny spowodowany dokonanym zakupem
D. pozytywny stan emocjonalny wynikający z satysfakcji z zakupu
PGF.08 Pytanie 797
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.
Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów. |
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje. |
A. Klaryfikacja.
B. Odzwierciedlanie.
C. Parafraza.
D. Potakiwanie.
PGF.08 Pytanie 798
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie minimalne natężenie światła należy zapewnić na stanowisku pracy przewidzianym dla prac związanych z obsługą komputera?
Rodzaj wnętrza, zadania | Natężenie oświetlenia, lx |
---|---|
Segregowanie, kopiowanie | 300 |
Pisanie ręczne, pisanie na maszynie, czytanie, obsługiwanie klawiatury, przetwarzanie danych | 500 |
Kreślarnie | 750 |
Stanowiska projektowania wspomagane komputerowo | 500 |
Sale posiedzeń i konferencyjne | 500 |
Archiwa | 200 |
A. 500 lx
B. 200 lx
C. 750 lx
D. 300 lx
PGF.08 Pytanie 799
Zarządzanie kampanią reklamową
Większość klientów korzystających z usług salonu kosmetycznego to osoby, które są mniej wrażliwe na zmiany cen oraz chętnie polecają salon innym. Jak nazywają się tacy klienci?
A. naśladowcy
B. maruderzy
C. innowatorzy
D. lojalni
PGF.08 Pytanie 800
Zarządzanie kampanią reklamową
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
A. 1 900 zł
B. 2 600 zł
C. 2 000 zł
D. 2 100 zł