Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 801
Zarządzanie kampanią reklamową

Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to

A. Model DAGMAR
B. Model AIDA
C. Model DIPADA
D. Model ANSOFFA
PGF.08 Pytanie 802
Zarządzanie kampanią reklamową

Który model reklamowy przestawiono na rysunku?

zwrócenie uwagi odbiorcy
wywołanie zainteresowania
wzbudzenie chęci posiadania
przekonanie o słuszności wyboru
zakup
zapewnienie satysfakcji

A. DIPADA
B. AIDCAS
C. AIDA
D. DAGMAR
PGF.08 Pytanie 803
Zarządzanie kampanią reklamową

Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od

A. kwoty przeznaczonej na reklamę
B. zawartości komunikatu reklamowego
C. wykorzystanych narzędzi reklamowych
D. wysokości funduszy reklamodawcy
PGF.08 Pytanie 804
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię

A. specjalizacji
B. dyferencjacji
C. naśladowcy
D. dywersyfikacji
PGF.08 Pytanie 805
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób

A. niezorganizowany
B. rozważny
C. rutynowy
D. spontaniczny
PGF.08 Pytanie 806
Zarządzanie kampanią reklamową

Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest

A. zmiana wartości życia
B. faza rozwoju branży
C. stopa podatkowa
D. etyka reklamy
PGF.08 Pytanie 807
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?

A. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
B. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
C. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
D. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
PGF.08 Pytanie 808
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze

A. kredowym 90 g
B. offsetowym 80 g
C. satynowym 100 g
D. kredowym 170 g
PGF.08 Pytanie 809
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.

Pozycja kalkulacyjnaZlecenie A, złZlecenie B, zł
Materiały bezpośrednie5 000,004 200,00
Płace bezpośrednie2 000,001 800,00
Koszty wydziałowe6 200,005 800,00
Techniczny koszt wytworzenia??

A. 13 200,00 zł
B. 25 000,00 zł
C. 32 600,00 zł
D. 17 800,00 zł
PGF.08 Pytanie 810
Zarządzanie kampanią reklamową

Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?

A. HLS
B. CMYK
C. RGB
D. HEX
PGF.08 Pytanie 811
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów

A. o prawie handlowym
B. o prawie autorskim
C. kodeksu cywilnego
D. prawa pracy
PGF.08 Pytanie 812
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość ma stawka VAT, jeśli kwota netto za wynajem billboardu wynosi 1 500,00 zł, a kwota brutto to 1 845,00 zł?

A. 5%
B. 3%
C. 8%
D. 23%
PGF.08 Pytanie 813
Zarządzanie kampanią reklamową

Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to

A. telewizyjna
B. zewnętrzna
C. prasowa
D. radiowa
PGF.08 Pytanie 814
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie gaśnice są przeznaczone do zwalczania pożarów urządzeń pod napięciem?

A. proszkowa i śniegowa
B. pianowa i halonowa
C. pianowa i śniegowa
D. proszkowa i pianowa
PGF.08 Pytanie 815
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 23,5%
B. 38,5%
C. 16,7%
D. 27,8%
PGF.08 Pytanie 816
Zarządzanie kampanią reklamową

Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie

A. outdoor.
B. czasopisma.
C. radio.
D. telewizja.
PGF.08 Pytanie 817
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient

A. niewtajemniczony
B. niecierpliwy
C. niezgrany
D. nieufny
PGF.08 Pytanie 818
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?

nazwacena netto
Projekt100,00 zł
Tkanina winylowa150,00 zł
Oczka umieszczone co 30 cm15,00 zł
Wydruk75,00 zł

A. 102,00 zł
B. 238,00 zł
C. 340,00 zł
D. 442,00 zł
PGF.08 Pytanie 819
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?

A. Odpornym na marketingowe działania konkurencji
B. Kupującego w swoim ulubionym sklepie dyskontowym
C. Czującego dumę z bycia klientem danej marki
D. Wybierającego produkty wyłącznie na podstawie ceny
PGF.08 Pytanie 820
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 50 sztuk długopisów promocyjnych z nadrukiem, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 378,23 zł
B. 86,85 zł
C. 223,00 zł
D. 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 821
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?

A. Pół-na pół
B. Przegrany-przegrany
C. Wygrany-wygrany
D. Wygrany-przegrany
PGF.08 Pytanie 822
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak można by ulepszyć obsługę klientów?

A. półotwartym
B. otwartym
C. zamkniętym
D. półzamkniętym
PGF.08 Pytanie 823
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej przybył klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
800 sztuk wizytówek. Dokładnie określił wymagania dotyczące zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, jakiego typ klienta można określić?

A. rzeczowy
B. innowator
C. osobisty
D. chaotyczny
PGF.08 Pytanie 824
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy firma zajmująca się reklamą pragnie, aby grafika reklamowa skutecznie przyciągała uwagę, powinna wykorzystać kolor

A. zielony
B. czarny
C. niebieski
D. żółty
PGF.08 Pytanie 825
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?

A. Znaki zapytania
B. Dojne krowy
C. Psy
D. Gwiazdy
PGF.08 Pytanie 826
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?

A. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
B. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
C. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
D. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
PGF.08 Pytanie 827
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem

A. faktury korygującej
B. noty korygującej
C. polecenia księgowania
D. noty obciążeniowej
PGF.08 Pytanie 828
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. owczego pędu
B. super produktu
C. Veblena
D. snobizmu
PGF.08 Pytanie 829
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?

A. diagramu
B. tabeli
C. listy wypunktowanej
D. schematu blokowego
PGF.08 Pytanie 830
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
B. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
D. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
PGF.08 Pytanie 831
Zarządzanie kampanią reklamową

Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe

A. konsumpcyjnej
B. handlowej
C. konsumenckiej
D. dla personelu
PGF.08 Pytanie 832
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie negocjatora sugeruje użycie techniki "mierz wysoko"?

A. Pojedyncze ustępowanie
B. Systematyczne podnoszenie celów w trakcie negocjacji
C. Określanie celów na najwyższym poziomie
D. Stopniowe ustępowanie
PGF.08 Pytanie 833
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?

A. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
B. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
C. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
D. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
PGF.08 Pytanie 834
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych czynności powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności przy tworzeniu baz danych?

A. Zaprojektowanie algorytmu wyszukiwania i filtrowania danych
B. Opracowanie systemu szybkiego wyszukiwania
C. Określenie precyzyjnego celu, do którego będzie służyć baza danych
D. Podpisanie umowy z pracownikiem agencji na stworzenie bazy
PGF.08 Pytanie 835
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?

A. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
B. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
C. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
D. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
PGF.08 Pytanie 836
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj faktury nie stanowi dowodu na odbycie transakcji i nie pozwala na dokonanie zapisów w księgach?

A. Faktura korygująca
B. Faktura pro forma
C. Faktura RR
D. Faktura VAT
PGF.08 Pytanie 837
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z matrycą FCB, powinna mieć określony cel

A. odwołujący się do emocji
B. kształtujący nawyki
C. przynoszący zadowolenie
D. dostarczający informacji
PGF.08 Pytanie 838
Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. BTL
B. GRP
C. CPP
D. ATL
PGF.08 Pytanie 839
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to

A. stale narzekający klienci
B. nieufni liderzy
C. ostrożni optymiści
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 840
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy

A. radiowej
B. sklepowej
C. zewnętrznej
D. telewizyjnej