Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 841
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zaprezentować wszystkie atuty samochodu osobowego, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie reklamy w

A. telewizji
B. radiu
C. prasie
D. sieci
PGF.08 Pytanie 842
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model kolorów należy zastosować, tworząc prezentację multimedialną zawierającą ofertę sprzedażową?

A. Lab
B. CMYK
C. HSB
D. RGB
PGF.08 Pytanie 843
Zarządzanie kampanią reklamową

Zachowania nabywcze, które pozwalają na osiągnięcie jak najwyższego poziomu satysfakcji, zazwyczaj związane z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym dochodzie, to zachowania

A. racjonalne
B. irracjonalne
C. zamierzone
D. dobrowolne
PGF.08 Pytanie 844
Zarządzanie kampanią reklamową

Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy

A. w gazetach krajowych
B. w gazetach lokalnych
C. telewizyjnej krajowej
D. telewizyjnej lokalnej
PGF.08 Pytanie 845
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?

A. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
D. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
PGF.08 Pytanie 846
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.

A. relacje publiczne
B. promocja dla konsumentów
C. product placement
D. kompozycja marketingowa
PGF.08 Pytanie 847
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady

A. dowodu słuszności
B. niedostępności
C. konsekwencji
D. wzajemności
PGF.08 Pytanie 848
Zarządzanie kampanią reklamową

Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji

A. miękkich
B. integrujących
C. twardych
D. rozdzielających
PGF.08 Pytanie 849
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?

A. Microsoft InfoPath
B. Microsoft Word
C. Microsoft PowerPoint
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 850
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw

A. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
B. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
C. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
D. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
PGF.08 Pytanie 851
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę

A. owczego pędu
B. sprawdzianu naukowego
C. fantazji
D. symbolizmu
PGF.08 Pytanie 852
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient wyraził potrzebę na wewnętrzną reklamę. Który z produktów powinien mu być dostarczony?

A. Totem
B. Roll-up
C. Pylon
D. Mobile
PGF.08 Pytanie 853
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechami charakterystycznymi klienta są zachowanie dystansu wobec sugestii sprzedawcy oraz poszukiwanie niedoskonałości w oferowanych produktach?

A. nieufnego
B. niecierpliwego
C. milczącego
D. przeciętnego
PGF.08 Pytanie 854
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych

A. pierwotnych zewnętrznych
B. wtórnych zewnętrznych
C. wtórnych wewnętrznych
D. pierwotnych wewnętrznych
PGF.08 Pytanie 855
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszym narzędziem do budowy prostej bazy danych klientów, które umożliwia sortowanie i wyszukiwanie, jest

A. Access
B. Publisher
C. One Note
D. Word
PGF.08 Pytanie 856
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief

A. nazewniczy
B. marketingowy
C. kreatywny
D. reklamowy
PGF.08 Pytanie 857
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. szczegółowiec
B. zadaniowiec
C. problemowiec
D. chaotyczny
PGF.08 Pytanie 858
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. alternatywnej
B. lateralnej
C. szeptanej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 859
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?

A. Wysokość budżetu reklamowego
B. Zasięg kampanii
C. Koszt dotarcia do jednego klienta
D. Wskaźnik obecności na rynku
PGF.08 Pytanie 860
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?

A. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
B. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
C. Materiały typu POS
D. Reklama w formie spotów radiowych
PGF.08 Pytanie 861
Zarządzanie kampanią reklamową

Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?

A. szeptanej
B. lateralnej
C. telewizyjnej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 862
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób

A. niezorganizowany
B. spontaniczny
C. rozważny
D. rutynowy
PGF.08 Pytanie 863
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient towarzyski, miły, pełen życia i zapału, który łatwo daje ponieść się emocjom, to klient

A. flegmatyk
B. melancholik
C. sangwinik
D. choleryk
PGF.08 Pytanie 864
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?

A. spoty telewizyjne
B. billboardy
C. citylighty
D. ulotki reklamowe
PGF.08 Pytanie 865
Zarządzanie kampanią reklamową

Ankieterzy badający opinie publiczne po realizacji kampanii społecznej w kwestionariuszach ankietowych oraz w wywiadach zastosowali pytania, które wymagały udzielenia jednej z pięciu odpowiedzi uporządkowanych od całkowitej akceptacji do całkowitego odrzucenia. Jaką nazwę noszą te pytania?

A. interwałowej
B. Likerta
C. alternatywnej
D. Thuerstona
PGF.08 Pytanie 866
Zarządzanie kampanią reklamową

Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako

A. zapping
B. sampling
C. jumping
D. mastering
PGF.08 Pytanie 867
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka część budżetu została przeznaczona przez firmę na reklamę multimedialną w 2024 roku?

Ilustracja do pytania 27
A. 9%
B. 59%
C. 20%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 868
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?

A. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
B. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
C. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
D. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
PGF.08 Pytanie 869
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?

A. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
B. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
C. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
D. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
PGF.08 Pytanie 870
Zarządzanie kampanią reklamową

Dostosowanie folii do zaokrąglonych konturów nadwozia oraz do przetłoczeń lub wytłoczeń oklejanego pojazdu, to cechy folii

A. One Way Vision
B. wylewanej
C. magnetycznej
D. kasetonowej
PGF.08 Pytanie 871
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu

A. kampanii reklamowej
B. spotu reklamowego
C. strategii reklamowej
D. sloganu reklamowego
PGF.08 Pytanie 872
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest

A. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
B. zastosowanie narzędzi do przejścia
C. zastosowanie narzędzi do formatowania
D. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
PGF.08 Pytanie 873
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?

A. Gwiazdy
B. Znaki zapytania
C. Dojne krowy
D. Psy
PGF.08 Pytanie 874
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?

A. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
C. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
D. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
PGF.08 Pytanie 875
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele psychograficzne w reklamie nie obejmują celów związanych z

A. nabywcą
B. przedsiębiorstwem
C. kosztami
D. produktem
PGF.08 Pytanie 876
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?

A. U nas każdy klient ma znaczenie
B. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
C. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
D. Jesteśmy do Państwa usług
PGF.08 Pytanie 877
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?

A. 1975
B. 1994
C. 1970
D. 1999
PGF.08 Pytanie 878
Zarządzanie kampanią reklamową

Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?

A. Strategię unikania
B. Zerwanie negocjacji
C. Zmianę stylu negocjacji na miękkie
D. Kontynuację negocjacji twardych
PGF.08 Pytanie 879
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. HSB
B. Lab
C. CMYK
D. RGB
PGF.08 Pytanie 880
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile

A. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
B. są przeznaczone do użytku
C. mają wysoką wartość jednostkową
D. są dopuszczone do obrotu handlowego