Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 921
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje

A. twarde
B. miękkie
C. kooperacyjne
D. rzeczowe
PGF.08 Pytanie 922
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?

A. warunkowanie klasyczne
B. dysonans poznawczy
C. dysonans pozakupowy
D. brak dopasowania
PGF.08 Pytanie 923
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
B. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
C. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
D. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
PGF.08 Pytanie 924
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy firma zajmująca się reklamą pragnie, aby grafika reklamowa skutecznie przyciągała uwagę, powinna wykorzystać kolor

A. żółty
B. czarny
C. zielony
D. niebieski
PGF.08 Pytanie 925
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt 1 500 ulotek reklamowych zakładając, że koszt jednej ulotki wynosi 2,00 zł netto, a klient uzyskał rabat w wysokości 7% od ceny netto. Stawka VAT wynosi 23%?

A. 3 690,00 zł
B. 3 948,30 zł
C. 3 431,70 zł
D. 3 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 926
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?

A. Reklama w telewizji
B. Sprzedaż osobista
C. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
D. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
PGF.08 Pytanie 927
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Promocja dla konsumentów.
B. Akcja promocyjna.
C. Public relations.
D. Sprzedaż bezpośrednia.
PGF.08 Pytanie 928
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?

A. nad tekstem
B. pod tekstem
C. w prawym dolnym rogu publikacji
D. w lewym dolnym rogu publikacji
PGF.08 Pytanie 929
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?

A. Wygrany-wygrany
B. Przegrany-przegrany
C. Pół-na pół
D. Wygrany-przegrany
PGF.08 Pytanie 930
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę uszlachetniania druku powinno się zastosować, aby papier miał trójwymiarową strukturę przypominającą len?

A. Kalandrowanie
B. Hot-stamping
C. Lakierowanie
D. Laminowanie
PGF.08 Pytanie 931
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient

A. niewtajemniczony
B. nieufny
C. niecierpliwy
D. niezgrany
PGF.08 Pytanie 932
Zarządzanie kampanią reklamową

Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako

A. mastering
B. jumping
C. sampling
D. zapping
PGF.08 Pytanie 933
Zarządzanie kampanią reklamową

Największa szansa na zauważenie reklamy w gazecie występuje

A. w lewym dolnym rogu
B. w lewym górnym rogu
C. w prawym górnym rogu
D. w prawym dolnym rogu
PGF.08 Pytanie 934
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 4 lat
B. 1 roku
C. 2 lat
D. 3 lat
PGF.08 Pytanie 935
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?

A. Do rodzin z małymi dziećmi.
B. Do zorganizowanych grup emerytów.
C. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
D. Do przedsiębiorców.
PGF.08 Pytanie 936
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy

A. layoutu prasowego
B. przycisku internetowego
C. banderoli
D. dżingla
PGF.08 Pytanie 937
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?

A. Telewizję
B. Radio
C. Prasę
D. Internet
PGF.08 Pytanie 938
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie

A. harmonijne
B. prostolinijne
C. monochromatyczne
D. kontrastowe
PGF.08 Pytanie 939
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?

A. Happening
B. Produkt placament
C. Galanteria reklamowa
D. Materiały POS
PGF.08 Pytanie 940
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?

A. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
B. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
C. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
D. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
PGF.08 Pytanie 941
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?

A. Zalecenie.
B. Dowód naukowy.
C. Prezentację.
D. Scenariusz z życia.
PGF.08 Pytanie 942
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?

A. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
B. Intensywność oddziaływania środków
C. Selektywność mediów oraz środków reklamy
D. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
PGF.08 Pytanie 943
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Audacity
B. Adobe Photoshop
C. Power Point
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 944
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszym kwartale agencja reklamowa wystawiła faktury VAT swoim klientom na sumę 50 000,00 zł netto. Jednocześnie otrzymała faktury VAT za zakup towarów i usług o wartości 20 000,00 zł netto. Stawka podatku VAT wynosiła 23% zarówno dla zakupów, jak i sprzedaży. Jaką kwotę podatku VAT agencja musi przekazać do Urzędu Skarbowego za pierwszy kwartał?

A. 4 600,00 zł
B. 11 500,00 zł
C. 16 100,00 zł
D. 6 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 945
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje ofertę sprzedaży artykułów promocyjnych, które mają być wykorzystane w kampanii skierowanej do młodej grupy odbiorców zainteresowanej najnowszymi trendami w modzie. Dobierając artykuły do grupy docelowej, powinna skupić się w głównej mierze na segmentacji

A. geograficznej
B. psychograficznej
C. demograficznej
D. behawioralnej
PGF.08 Pytanie 946
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako

A. Back
B. Busboard
C. Dualbusboard
D. Fullback
PGF.08 Pytanie 947
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?

Obszycie 1 flagi – 4 min

Nadrukowanie logo na 1 fladze – 2 min

Zapakowanie 5 flag do folii ochronnej – 1 min

A. 164 min
B. 124 min
C. 120 min
D. 140 min
PGF.08 Pytanie 948
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę

A. metod wspierających dystrybucję
B. grup rynkowych
C. swojej struktury organizacyjnej
D. zmian w zachowaniach zakupowych
PGF.08 Pytanie 949
Zarządzanie kampanią reklamową

W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza

A. Urząd Patentowy
B. Urząd Rejestracji Produktów
C. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Urząd Certyfikacji
PGF.08 Pytanie 950
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem

A. osobistym
B. chaotycznym
C. problemowym
D. zgodnym
PGF.08 Pytanie 951
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. trójkąta
B. segregacji
C. lingwistyczną
D. projekcyjną
PGF.08 Pytanie 952
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?

A. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
B. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
C. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
D. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
PGF.08 Pytanie 953
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?

A. 1 460,00 zł
B. 1 845,00 zł
C. 1 918,80 zł
D. 1 771,20 zł
PGF.08 Pytanie 954
Zarządzanie kampanią reklamową

W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 7 000 zł
B. 17 000 zł
C. 3 000 zł
D. 10 000 zł
PGF.08 Pytanie 955
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest merchandising?

A. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
B. Metodą budowania wizerunku firmy
C. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
D. Rodzajem badania i analizy rynku
PGF.08 Pytanie 956
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?

A. .mp3
B. .jpg
C. .ppt
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 957
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 2
B. 1
C. 3
D. od 1,1 do 2
PGF.08 Pytanie 958
Zarządzanie kampanią reklamową

Usługę wykonania muralu należy zaliczyć do cennika reklamy.

A. prasowej
B. zewnętrznej
C. telewizyjnej
D. radiowej
PGF.08 Pytanie 959
Zarządzanie kampanią reklamową

Ankieterzy badający opinie publiczne po realizacji kampanii społecznej w kwestionariuszach ankietowych oraz w wywiadach zastosowali pytania, które wymagały udzielenia jednej z pięciu odpowiedzi uporządkowanych od całkowitej akceptacji do całkowitego odrzucenia. Jaką nazwę noszą te pytania?

A. Likerta
B. interwałowej
C. Thuerstona
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 960
Zarządzanie kampanią reklamową

Zestaw, który spełnia wymagania klienta oraz zapewnia mu zadowolenie z zakupionego produktu, to zbiór

A. przydatności
B. opcji
C. cech estetycznych
D. cennych wartości